AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Hei. Trenger hjelp til å få samboeren min til å gå fra meg. Har vært kjærester i 4 mnd. Vi har nettopp blitt samboere. Han har flyttet inn i boligen som jeg eier. Han er veldig snill og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Men jeg ønsker ikke å være kjæreste med han lengre og vil være singel fordi sexen ikke er bra og den kommer heller ikke til å bli bedre. Jeg klarer ikke å si til han at jeg vil slå opp, får dårlig samvittighet. Nei jeg kommer ikke til å slå opp med han. Jeg vil at han skal slå opp med meg. Men hvordan? Hva er ditt beste tips for å få noen til å gå fra deg? Jeg tenkte kanskje å slutte å ha sex med han og slutte å ta på han, og kanskje jeg etterhvert kan si at jeg føler at vi er bedre som venner? Eller han dere noe bedre jeg kan gjøre, utenom å fortelle sannheten. Sannheten kommer til å ødelegge all han selvtillit siden jeg er den første kjæresten hans. Anonymkode: 5001e...d63 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Bare si at du ikke har kjærestefølelser for ham mer. Dette skjer hele tiden. Anonymkode: 4d81d...4ec 9 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Så tidlig i forholdet, så tviler jeg på om du får han til å tro at han vil ut. Jeg fikk det til med min partner. Men vi var sammen i to tiår. Brukte noe han forventet av meg, men som jeg ikke ønsket å delta på, som grunn til at han heller vil få det bedre med en annen han kan dele den hobbyen med. Måtte ta det over lang tid og mange forsøk. Utmattende. Men verdt det til slutt😅 Anonymkode: ac05c...069 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Si du har vært utro Anonymkode: d830e...01a 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Ventet du med sex inntil han flyttet inn? Hvordan klarer du å havne i den situasjonen? Vær ærlig med han du. Også kan du jobbe med deg selv når du er singel. Anonymkode: 26285...27d 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Du glemte å få med at han akkurat solgte leiligheten sin for å flytte inn med deg 😆 Anonymkode: 7130a...6a1 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 Overse han totalt. Lat som du verken ser eller hører han. Da kommer han på et eller annet tidspunkt til å flytte ut😅. Nei vet du hva, du må jo bare fortelle han at forholdet er over. Anonymkode: f3ab5...51b 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 Herregud, du burde få mye mere dårlig samvittighet av å behandle han på så dårlige måter at han må slå opp med deg, enn å bare slå opp selv. Å være utro gir han varige traumer, selvbildeproblemer og store relasjonsproblemer som ødelegger for fremtidige forhold og til og med vennskap siden han ikke kan stole på engang sin nærmeste. Å behandle han dårlig er psykisk vold. Herregud, da er du ond. Du må slå opp på normal måte som alle andre. Ja det er vondt å slå opp men mye bedre enn å mishandle han emosjonelt herregud!!!!!!! Anonymkode: a28c2...768 10 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ...Jeg tenkte kanskje å slutte å ha sex med han og slutte å ta på han, og kanskje jeg etterhvert kan si at jeg føler at vi er bedre som venner? Eller han dere noe bedre jeg kan gjøre, utenom å fortelle sannheten. Sannheten kommer til å ødelegge all han selvtillit siden jeg er den første kjæresten hans. Anonymkode: 5001e...d63 Det å bli behandlet slik du har tenkt å behandle ham vil ødelegge selvtilliten hans. Bedre å såre noen kjapt enn over lang tid der man lurer på hva som skjer fordi partner ikke kommuniserer. Anonymkode: af3e0...fdb 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #10 Skrevet 24. juni 2023 Særlig talt.. skjerp deg. Her må du bare få deg en ryggrad og ta ansvar for eget liv og valg. Jeg skjønner du er i en kjip situasjon men det gjør ikke du har lov til å synke så dypt og være så j feig at du manipulere noen i en slik sak. Si fra til ham. Dette blir bare verre over tid Anonymkode: f012a...476 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Skrevet 24. juni 2023 Slutt å vær kjip. Han fortjener bedre enn dette. Vær ærlig og gå så han kan finne seg noen som vil ha han. Anonymkode: ef5f5...7ba 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #12 Skrevet 24. juni 2023 Og du trenger ikke si det er hans kort utholdenhet i senga. Men at dette føles helt feil og at du ikke er forelsket lenger. At du er uendelig lei for det men det er bedre du sier fra nå. Anonymkode: f012a...476 2
Pippi Lotta Skrevet 24. juni 2023 #13 Skrevet 24. juni 2023 Si du har ombestemt deg! Det er mye mer slemt å late som du vill være i forhold en å bare slå opp. 6
PM75 Skrevet 24. juni 2023 #14 Skrevet 24. juni 2023 Ta nå ansvar for det du ønsker, istedenfor å legge det over på han! 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #15 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Trenger hjelp til å få samboeren min til å gå fra meg. Har vært kjærester i 4 mnd. Vi har nettopp blitt samboere. Han har flyttet inn i boligen som jeg eier. Han er veldig snill og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Men jeg ønsker ikke å være kjæreste med han lengre og vil være singel fordi sexen ikke er bra og den kommer heller ikke til å bli bedre. Jeg klarer ikke å si til han at jeg vil slå opp, får dårlig samvittighet. Nei jeg kommer ikke til å slå opp med han. Jeg vil at han skal slå opp med meg. Men hvordan? Hva er ditt beste tips for å få noen til å gå fra deg? Jeg tenkte kanskje å slutte å ha sex med han og slutte å ta på han, og kanskje jeg etterhvert kan si at jeg føler at vi er bedre som venner? Eller han dere noe bedre jeg kan gjøre, utenom å fortelle sannheten. Sannheten kommer til å ødelegge all han selvtillit siden jeg er den første kjæresten hans. Anonymkode: 5001e...d63 Feiring. Riv av plasteret og si det rett ut, dette fungerer ikke for meg, og jeg trodde jeg ønsket dette mer enn jeg gjorde. Anonymkode: 016d5...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #16 Skrevet 24. juni 2023 Si at du er kjempe lei deg fordi du har funnet ut at det ikke kjennes riktig for deg å fortsette forholdet med han. Så tar dere snakken derfra Anonymkode: b6de7...596 2
Gjest Elooon Skrevet 24. juni 2023 #17 Skrevet 24. juni 2023 Slå opp. Enkelt og greit. Hvorfor la være å slå opp for du er redd for å såre han og få dårlig samvittighet? Det går ikke. Vær ærlig om grunnen også at sexen er ikke bra. Folk bør tåle at forhold ikke alltid varer og at kjærlighetssorg er en del av livet, ellers bør de jo holde seg unna forhold. Ikke vent på at han skal slå opp. Slå opp og bli ferdig med det er mitt råd. Du må gjøre deg selv lykkelig, og finne noen du er lykkelig og har bra sex med. Det fortjener du.
Gjest ufiltrert Skrevet 24. juni 2023 #18 Skrevet 24. juni 2023 Jeg datet en i 6mnd selv og følte ikke en dritt. Jeg håpte jeg skulle få følelser men nei, det blei ingenting. Det er ikke morro å ta den samtalen, men du har ikke noe valg. Du plager bare deg selv. Det går utover bare deg at du ikke klarer å ta samtalen. Bare hiv han ut. Si du orker ikke mer, nå er det slutt, sexen suger, dine 3 støt kan du ta et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #19 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Trenger hjelp til å få samboeren min til å gå fra meg. Har vært kjærester i 4 mnd. Vi har nettopp blitt samboere. Han har flyttet inn i boligen som jeg eier. Han er veldig snill og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Men jeg ønsker ikke å være kjæreste med han lengre og vil være singel fordi sexen ikke er bra og den kommer heller ikke til å bli bedre. Jeg klarer ikke å si til han at jeg vil slå opp, får dårlig samvittighet. Nei jeg kommer ikke til å slå opp med han. Jeg vil at han skal slå opp med meg. Men hvordan? Hva er ditt beste tips for å få noen til å gå fra deg? Jeg tenkte kanskje å slutte å ha sex med han og slutte å ta på han, og kanskje jeg etterhvert kan si at jeg føler at vi er bedre som venner? Eller han dere noe bedre jeg kan gjøre, utenom å fortelle sannheten. Sannheten kommer til å ødelegge all han selvtillit siden jeg er den første kjæresten hans. Anonymkode: 5001e...d63 Herregud, det får du søren meg ha guts nok til å fortelle han selv. Så utrolig feigt det du driver på med. Anonymkode: 36e10...f3b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå