AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Hei. Jeg skal legge ut huset for salg nå, men jeg lurte på om jeg kanskje bør male først..? Jeg har en del vegger i forskjellige farger, farger som jeg og mannen min har valgt ut men de er kanskje litt spesielle i forhold til hva "hvermansen" ønsker seg. Noen som har erfaringer? Anonymkode: 8c374...6d8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Normalt; nei. Men om du har gått amok med kontrastvegger og spesielle farger, så muligens. Særlig hvis det er mørke farger som gjør at rom ser mindre ut. Anonymkode: cd675...c67 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Jeg har veldig mørke farger i hele huset. Så vil male lyst før eventuelt salg. Ser større ut da. Anonymkode: c85a8...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har veldig mørke farger i hele huset. Så vil male lyst før eventuelt salg. Ser større ut da. Anonymkode: c85a8...c6c Hvilken farge tenker du på? Anonymkode: a2cd5...3ab
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Skrevet 25. juni 2023 Søkte faktisk på akkurat det jeg lurte på i tråden på google og kom over denne artikkelen: https://meglervalg.no/lonner-det-seg-a-male-bolig-for-salg/ Ser at hvis man har spesielle farger.. altså vi har en del mørke rom i gåseøyne, og det er veldig personlig preg over det, så tenker at for at jeg skal kunne få mest mulig bud så maler jeg lyst nå) Anonymkode: 8c374...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #6 Skrevet 25. juni 2023 Nei, det er ikke nødvendig. Bedre at kjøper selv maler i den fargen de ønsker. Anonymkode: 26df0...67a 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei. Jeg skal legge ut huset for salg nå, men jeg lurte på om jeg kanskje bør male først..? Jeg har en del vegger i forskjellige farger, farger som jeg og mannen min har valgt ut men de er kanskje litt spesielle i forhold til hva "hvermansen" ønsker seg. Noen som har erfaringer? Anonymkode: 8c374...6d8 Hvis det framstår litt glorete og noe som en må være litt spesielt interessert for å like ville jeg kanskje malt. Vi fant ut da vi solgte at første inntrykk hadde mye å si. At de dyre tingene som ikke syns nylig var fikset (drenering, isolering, sikringsskap o.l) var for mange ikke så viktig. Virket det som. Nå hadde vi en del førstegangskjøpere på vår bolig. Var mer kjøkkenskapene må byttes ut, vil male, må fikse garderobeskap. Noen kommenterte til og med møbler. Som så slettes ikke var til salgs. Anonymkode: ecd1c...e55
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #8 Skrevet 25. juni 2023 Om dere har både mørke og "rare" farger, så ville jeg malt, ja. I alle fall noen rom, slik at helhetsinntrykket blir lyst og greit. Maling er jo forholdsvis lett og billig oppussing i forhold til hvor mye endring det gir i rommene. Det kan være nok til å gi flere interessanter... Anonymkode: 974b2...363
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei. Jeg skal legge ut huset for salg nå, men jeg lurte på om jeg kanskje bør male først..? Jeg har en del vegger i forskjellige farger, farger som jeg og mannen min har valgt ut men de er kanskje litt spesielle i forhold til hva "hvermansen" ønsker seg. Noen som har erfaringer? Anonymkode: 8c374...6d8 Kommer an på fargene og hva. Vi gadd ikke på ene leiligheten siden min datter hadde malt bilder rett på veggene i barnerommet. Det var smart for de som vant budrunden var klare på at det var hennes malerier som gjorde at de strakk seg litt lenger. Anonymkode: 2c1dc...6cc
anon01 Skrevet 25. juni 2023 #10 Skrevet 25. juni 2023 De fleste meglere vil si nei, det har ingenting å si om du maler eller ikke. Jeg hadde litt spesielle fargevalg, altså soverommene var mørk aubergine og det var grønn/blå kontrastvegger i stuen. Samtlige meglere jeg hade på besøk var enige om at det ikke er vits i å male, for en eventuell kjøper vil uansett male i sine farger siden, så det er ikke verdt pengene eller tiden man bruker på å male. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #11 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvilken farge tenker du på? Anonymkode: a2cd5...3ab Ville valgt bomull eller teblomst her, Anonymkode: c85a8...c6c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #12 Skrevet 25. juni 2023 Det har noe å si, om det løfter inntrykket veldig. Det er mange irrasjonelle og emosjonelle vurderinger som går inn i et boligkjøp, og maling (og styling!) er absolutt noe alle kan gjøre selv, men hvor leiligheten blir mer innbydende om den er gjort fin fra start og ikke er noe man må se for seg i hodet. Ikke alle er så gode til å se for seg det, det er jo faktisk litt vanskelig. Snakk med megler, en god megler vil vite når det ikke er vits i og når det kan hjelpe på. Det er ikke riktig som noen over sier at det har ingenting å si, i noen (mange?) tilfeller vil det ha veldig mye å si. Om boligmarkedet er litt nede så er det også viktig å ha en mest mulig innflyttingsklar leilighet, nå til dags med høye priser på alt så er det ikke alle som går inn i oppussing like villig. Anonymkode: 7ea70...50a 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #13 Skrevet 25. juni 2023 anon01 skrev (15 minutter siden): De fleste meglere vil si nei, det har ingenting å si om du maler eller ikke. Jeg hadde litt spesielle fargevalg, altså soverommene var mørk aubergine og det var grønn/blå kontrastvegger i stuen. Samtlige meglere jeg hade på besøk var enige om at det ikke er vits i å male, for en eventuell kjøper vil uansett male i sine farger siden, så det er ikke verdt pengene eller tiden man bruker på å male. Mens de samme meglerne sikkert også at mener du må pøse på med duftpinner, moderne håndsåpe og fine håndklær på badet, putebonanza i sengen, og blomsterbuketter og frukt i kjøkken/stue 😂 Som Ab.. over her skriver, så er det mye irrasjonelt hos folk ved boligkjøp. Veldig mange ser mer på hvordan boligen ser ut med farger og smådetaljer, enn at drenering må gjøres - selv om sistnevnte koster flere hundre tusen, mens maling av et helt hus kan koste 25 000 kroner... Derfor er disse billige, overflatiske utseende-tingene viktig ved boligsalg, og kanskje spesielt nå som alt er dyrt (viktig for mange å kunne "flytte rett inn uten å gjøre noe") og boligmarkedet går tregt en del steder. Anonymkode: 974b2...363 1 1
anon01 Skrevet 25. juni 2023 #14 Skrevet 25. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Mens de samme meglerne sikkert også at mener du må pøse på med duftpinner, moderne håndsåpe og fine håndklær på badet, putebonanza i sengen, og blomsterbuketter og frukt i kjøkken/stue 😂 Som Ab.. over her skriver, så er det mye irrasjonelt hos folk ved boligkjøp. Veldig mange ser mer på hvordan boligen ser ut med farger og smådetaljer, enn at drenering må gjøres - selv om sistnevnte koster flere hundre tusen, mens maling av et helt hus kan koste 25 000 kroner... Derfor er disse billige, overflatiske utseende-tingene viktig ved boligsalg, og kanskje spesielt nå som alt er dyrt (viktig for mange å kunne "flytte rett inn uten å gjøre noe") og boligmarkedet går tregt en del steder. Anonymkode: 974b2...363 Nope, ingen av meglerne mente noe om duftpinner etc.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #15 Skrevet 25. juni 2023 Den fargen fra Jotun som heter SPACE er brukt av ferdighusleverandører, har jeg sett. Tiltalende, lys og nøytral. Alle kan flytte rett inn. Det er ikke en farge som plager noen eller stikker i øynene. Anonymkode: 93bfb...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #16 Skrevet 25. juni 2023 Ja, i ditt tilfelle kan det fort lønne seg, TS. Husk å sjekk at fargen passer til gulvet, evt. gardiner osv. Jeg hadde gått for fargen sand og hvite gardiner. Evt. fjern gardinene. Anonymkode: fca98...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #17 Skrevet 26. juni 2023 anon01 skrev (20 timer siden): Nope, ingen av meglerne mente noe om duftpinner etc. Jeg fikk beskjed av megler at det kan aldri skade med et nytt og mer nøytralt utrykk, men at det ikke var SÅ viktig... Følte det var hans måte å si at jeg egentlig burde. Anonymkode: 8c374...6d8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå