AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #41 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ønsker å prøve å få ham til å jobbe før jeg gjør dette; fordi jeg tror han ville klart seg helt greit om han bare prøvde å jobbe normalt, og fordi han ender i et annet land om han ikke bor sammen med oss og uten jobb har han ikke råd til å se barnet sitt. Altså for barnets skyld, vil jeg mye heller at han skaffer seg en jobb. Men jeg er selvfølgelig enig i at det er uaktuelt å fortsette slik; det er ikke bra for noen av oss. Han har det ikke bra slik heller, og barnet vårt har en ekstremt dårlig rollemodell per i dag. Anonymkode: cbeb7...3e6 Du vil, ønsker og prøver masse i dette forholdet. Men din vilje, dine ønsker og dine forsøk er jo ikke nok, når han ikke vil, ønsker eller forsøker... Anonymkode: 18411...654 10 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #42 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ang bidrag, så tror jeg ts kommer bedre ut av det selv uten barnebidrag så lenge mannen er ute av huset. Anonymkode: bd7b7...130 Du kan jo ikke fortsette å forsørge han ts. Be han flytte. Anonymkode: c589c...1c3 3
Bergenserdame Skrevet 24. juni 2023 #43 Skrevet 24. juni 2023 (endret) Han høres både lat og bortskjemt ut. Lurer på hvordan han skulle klart seg uten deg jeg. Han her ønsker jo å bli forsørget og gjøre minst mulig; mens du sliter deg ut for både ham og barn. Jeg hadde bedt han om å fiyttt. Husk at det finnes gratis økonomisk rådgivning hos Nav☺️ Og hvis dere går fra hverandre; en eventuell bidragsgjeld følger han til den dagen han får fast jobb man kan trekke av eller ytelser hos Nav, når/om han opparbeider seg dette. Barnebidrag har best prioritet av all gjeld. Endret 24. juni 2023 av Bergenserdame 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #44 Skrevet 24. juni 2023 Han er en latsabb men skylder på at han gjør det han kan fordi han vet at det ikke krever mere av han. Helt ærlig hadde jeg dumpa en fyr med en sånn livsstil, sier så mye om arbeidsmoral og prioriteringer når han heller sitter hjemme å sigger hele dagen enn å få seg en jobb. Det hadde vært taperaktig som singel men folk får gjøre hva de vil med eget liv, men i forhold er det enda verre for det viser at han snylter på deg og ikke har noen prioriteringer om å skape et godt liv sammen med og for deg og evn barn når han ikke har arbeidsmoral Anonymkode: ad579...068 4
AdonisFFM Skrevet 24. juni 2023 #45 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mannen må jo ha en eller annen form for lidelse eller diagnose. Han har sikkert angst og vansker med å måtte tilpasse seg andre mennesker i en jobbsituasjon, og derfor nekter han sikkert. ***Mange menn i dag som har det. Samfunnet er i økende grad tilpasset og tilrettelagt kvinner og menn som ikke "passer inn" ender opp med jobber de presses inn i. Selvsagt er ikke løsningen å slutte å bry seg. Jeg sier bare at samfunnet mer og mer legger opp til et system hvor korporatismen utnytter menn som lar leg lure til dette og de kontorrotter/bankfolsk som lever av dette har lurt så mange andre til å tro at det fungerer. Å presse han til å åpne seg om hva som er problemet er neste punkt på programmet. **Ja, men jeg ville ikke brukt ordet "presse". Vet du hvor vanskelig det er å få noen til å åpne seg om noe som helst? Her er det viktigst å "FÅ" ham til å åpne seg. Du kan ikke fortsette å forsørge han sånn som foreldrene gjorde i sin tid . Pga alt dette er mannen ikke blitt voksen **En vet ikke hva som er det presise bildet, men det er klart at en mann kan ikke vokse å bli sterk av å leve i avhengighet. Jeg tror det viktigste her er å finne ut om dere VIL leve isammen. Hvis det er et rent økonomisk spørsmål og viktigere ting som sex, kjemi osv osv er helt bra så er det mulig å fikse dette. Anonymkode: b1034...e72
AdonisFFM Skrevet 24. juni 2023 #46 Skrevet 24. juni 2023 Bergenserdame skrev (2 minutter siden): Han høres både lat og bortskjemt ut. Lurer på hvordan han skulle klart seg uten deg jeg. Han her ønsker jo å bli forsørget og gjøre minst mulig; mens du sliter deg ut for både ham og barn. Jeg hadde bedt han om å fiyttt. Husk at det finnes gratis økonomisk rådgivning hos Nav☺️ Og hvis dere går fra hverandre; en eventuell bidragsgjeld følger han til den dagen han får fast jobb man kan trekke av eller ytelser hos Nav, når/om han opparbeider seg dette. Barnebidrag har best prioritet av all gjeld. Ja, "bidragsgjeld" er jo samfunnet sitt mest moderne redskap for å bryte ned menn som ikke evner å komme seg opp igjen. Det er klart at å dømme mannen til evig gjeldssslaveri ikke er noe mye verre enn å sende ham i gladiatorarenaen i gamle Rom (som faktisk og skjedde), men det staten i sin genialitet ikke tenker på er at offeret for alt dette som regel er barna. Menn kan klare seg veldig godt med svært lite om de må. VI er ekstremt tilpasningsdyktige og det er DETTE systemet til enhver tid utnytter enten det er å sende oss i krig; jobbe hardt og betale mye skatt eller å ta stadig mer julig for alle verdens plager. Til syvende og sist må nok TS og mann finne ut om dere har en framtid isammen, som handler om mer enn penger, selv om samfunnet igjennom inflasjon, gjeld, lån og konsumerisme har skapt dette.
AdonisFFM Skrevet 24. juni 2023 #47 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han er en latsabb men skylder på at han gjør det han kan fordi han vet at det ikke krever mere av han. Helt ærlig hadde jeg dumpa en fyr med en sånn livsstil, sier så mye om arbeidsmoral og prioriteringer når han heller sitter hjemme å sigger hele dagen enn å få seg en jobb. Det hadde vært taperaktig som singel men folk får gjøre hva de vil med eget liv, men i forhold er det enda verre for det viser at han snylter på deg og ikke har noen prioriteringer om å skape et godt liv sammen med og for deg og evn barn når han ikke har arbeidsmoral Anonymkode: ad579...068 Det virker som han sliter med mange ting i livet og sikkert ikke er happy over dette. Men det er som du sier; dette hjelper selvsagt ikke TS om ingenting skjer. Mannen SKAL forsørge sin dronning og det motsatte er helt unaturlig. Å røyke er veldig dårlig for helse og økonomi. Om han sluttet med det alene, hadde nok dette vært en mye bedre retning. Da hadde sex blitt mye bedre og det er egentlig ikke mye mer som ofte skal til. Vi menn er enkle: Vi vil bare ha en flott og sexy kvinne; som ikke ler av deg foran andre eller tar del i andres billige fleiper, men som støtter deg. Når vi da får sex så mye vi vil ha og dama er flott, er vi villige til å gjøre det meste. Når dama flytter inn med meg; om hun bare vil være hjemme og drive med TikTok; gå og trene samt ta vare på de to barna sine er det helt greit for meg. Det er fordi jeg vet at jeg får det jeg vil ha. Så lenge jeg får nok sex, trening og vi kan ta turer isammen og leke oss, kan jeg leve på en krone dagen.
Hegemor32 Skrevet 24. juni 2023 #48 Skrevet 24. juni 2023 lillevill skrev (43 minutter siden): Men hvorfor mener han at det er greit å la kvinnen stå for 90% av det økonomiske egentlig? Dette. 4
Bergenserdame Skrevet 24. juni 2023 #49 Skrevet 24. juni 2023 AdonisFFM skrev (9 minutter siden): Ja, "bidragsgjeld" er jo samfunnet sitt mest moderne redskap for å bryte ned menn som ikke evner å komme seg opp igjen. Det er klart at å dømme mannen til evig gjeldssslaveri ikke er noe mye verre enn å sende ham i gladiatorarenaen i gamle Rom (som faktisk og skjedde), men det staten i sin genialitet ikke tenker på er at offeret for alt dette som regel er barna. Menn kan klare seg veldig godt med svært lite om de må. VI er ekstremt tilpasningsdyktige og det er DETTE systemet til enhver tid utnytter enten det er å sende oss i krig; jobbe hardt og betale mye skatt eller å ta stadig mer julig for alle verdens plager. Til syvende og sist må nok TS og mann finne ut om dere har en framtid isammen, som handler om mer enn penger, selv om samfunnet igjennom inflasjon, gjeld, lån og konsumerisme har skapt dette. Denne er til ts og mitt råd til henne. Det at dette treffer deg så personlig er vel ikke relevant for verken meg eller henne. Wtf. La folk få bidra med råd de selv mener kan hjelpe. 9 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #50 Skrevet 24. juni 2023 Hegemor32 skrev (1 minutt siden): Dette. Det er fortvilende, jeg sitter ikke godt i det økonomisk, men har ryddet opp i alt mitt og nedbetaler lån på eget hus. Alt jeg klarer, går til minsten/barnets fremtid. Jeg kan ikke selv forstå at man blir så deprimert eller lat eller hva det nå enn er, at man ikke setter barnet sitt først. Det er en frustrasjon, men jeg bryr meg ikke om hvor mye han tjener så lenge han ønsker og klarer å i hvert fall dekke seg selv og halvparten til barnet vårt. Jeg ber ikke om å bli forsørget, men jeg har ikke råd til å fø på ham til pensjonsalderen, og ikke vil jeg ha det slik heller. Det ville vært lett å si at det tydeligvis ikke plager ham, men det gjør det jo. Han har det ikke bra, og vi har det ikke bra vi rundt heller. Anonymkode: cbeb7...3e6 5 3
Gjest ufiltrert Skrevet 24. juni 2023 #51 Skrevet 24. juni 2023 53 minutter siden, lillevill said: Men hvorfor mener han at det er greit å la kvinnen stå for 90% av det økonomiske egentlig? Skjønner mannen godt jeg, samfunnet i dag er så dritt å møkk når det gjelder å jobbe uansett. Og din kommentar får meg å le høyt. Vend på kjønnsrollene så SKRIIIIIIIKER hønsa her inne om at SÅNN SKAL DET JO VÆRE. Denna stakkaren trenger jo bare å klare å tjene/jobbe ca 27% mer så løser allt seg.
Hmmmmmm Skrevet 24. juni 2023 #52 Skrevet 24. juni 2023 Dette får du ikke noe igjen for. Du kan enten avslutte, eller fortsette som før. Kun du vet hva du orker å leve med. Jeg hadde aldri klart det. De pengene du ikke får spart, som nå går til han. Kan du bruke på deg og barnet. Du kommer til et punkt der du føler at du aldri får råd til noe som du ønsker deg. Det vil tære på deg. Han kommer til å forandre seg til det bedre, men det blir uten deg og når han ikke har noe annet valg. Barnebidrag får du uansett, han står bare da i gjeld til staten. Uansett må han forsørge barna han har. 6 1
AdonisFFM Skrevet 24. juni 2023 #53 Skrevet 24. juni 2023 ufiltrert skrev (3 timer siden): Denna stakkaren trenger jo bare å klare å tjene/jobbe ca 27% mer så løser allt seg. Mye ville løst seg da ja. I tillegg, om han hadde klart å slutte å røyke (selv om det ikke er klart HVOR mye) hadde det hjulpet både helse og økonomi.
AdonisFFM Skrevet 24. juni 2023 #54 Skrevet 24. juni 2023 Bergenserdame skrev (3 timer siden): Denne er til ts og mitt råd til henne. Det at dette treffer deg så personlig er vel ikke relevant for verken meg eller henne. Wtf. La folk få bidra med råd de selv mener kan hjelpe. Jeg tror nok du velger å tolke og lese det du vil her. Som mann tror jeg faktisk mitt innspill er like verdifullt som ditt. Og så hopper du glatt over at jeg sier "til syvende og sist....". Jeg kjenner mange menn som har blitt veldig skadd av bidragssystemet. Meg i mindre grad, men det er klart det irriterer noe... På den andre side, er det en liten pris for å bli kvitt a. Det er underlig at hvis bidrag handler om "barnets beste" at ikke det skal reduseres når ny far kommer inn i bildet.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #55 Skrevet 24. juni 2023 Helsevesenet mange steder skriker etter folk, og man får jobb som ekstravakt også uten utdanning. I langvaktturnus kan han lett tjene 15-20.000 netto på noen helger og likevel ha tid igjen til "Internett-jobben". Jeg jobber ekstra i helsevesenet selv fordi jeg ikke har 100 % stilling i yrket mitt, og det gjør at jeg kan betale alle regninger og vel så det. Anonymkode: a170b...ae4 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #56 Skrevet 24. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er fortvilende, jeg sitter ikke godt i det økonomisk, men har ryddet opp i alt mitt og nedbetaler lån på eget hus. Alt jeg klarer, går til minsten/barnets fremtid. Jeg kan ikke selv forstå at man blir så deprimert eller lat eller hva det nå enn er, at man ikke setter barnet sitt først. Det er en frustrasjon, men jeg bryr meg ikke om hvor mye han tjener så lenge han ønsker og klarer å i hvert fall dekke seg selv og halvparten til barnet vårt. Jeg ber ikke om å bli forsørget, men jeg har ikke råd til å fø på ham til pensjonsalderen, og ikke vil jeg ha det slik heller. Det ville vært lett å si at det tydeligvis ikke plager ham, men det gjør det jo. Han har det ikke bra, og vi har det ikke bra vi rundt heller. Anonymkode: cbeb7...3e6 Hva får deg til å tenke at han ikke har det bra? Virker som han har det som plommen i egget. Selvsagt vil han begynne gråte dersom du truer med å ta fra han livsstilen der han kan drive dank og ta null ansvar Anonymkode: 46d8b...719 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #57 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helsevesenet mange steder skriker etter folk, og man får jobb som ekstravakt også uten utdanning. I langvaktturnus kan han lett tjene 15-20.000 netto på noen helger og likevel ha tid igjen til "Internett-jobben". Jeg jobber ekstra i helsevesenet selv fordi jeg ikke har 100 % stilling i yrket mitt, og det gjør at jeg kan betale alle regninger og vel så det. Anonymkode: a170b...ae4 Det er fint det. Men ikkje så veldig relevant her sidan denne manne ikkje er interessert i finne seg jobb... 😕 Anonymkode: 18411...654 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #58 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er fint det. Men ikkje så veldig relevant her sidan denne manne ikkje er interessert i finne seg jobb... 😕 Anonymkode: 18411...654 Han må presenteres med muligheter og hvis han ikke tar dem, må det få konsekvenser... Anonymkode: a170b...ae4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #59 Skrevet 24. juni 2023 Si at han må skjerpe seg eller flytte ut. Krev at han får seg iallefall en 50 % stilling i tillegg til frilansjobben han har nå. Si at han er nødt å begynne å hjelpe til eller så må han ut. Det en ting å prøve litt ekstra for å få forholdet til å vare. Det er en annen ting å lære barnet at det er greit å snylte på andre, for det er det barnefar gjør nå. Anonymkode: e97ef...5b3 6
Gjest ufiltrert Skrevet 24. juni 2023 #60 Skrevet 24. juni 2023 3 hours ago, Hegemor32 said: Dette. Hvorfor mener du og alle andre hønsehjerner (aka kjerringer, Karens) at det omvendte er greit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå