Gå til innhold

Vi har kjøpt gammelt hus med hage som grenser til uryddig skog

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere må jo rydde, jeg har vokst opp slik, og det var et evig ryddeprosjekt med drenering og kapping av småskog. Rydd kantene på egen tomt evt hør med grunneier om dere kan kappe litt utenfor også. Men vær konkret, bli enige om feks hvilke trær og buskas som kan kuttes osv. 

Anonymkode: 3ea6a...e2e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snok1 skrev (1 time siden):

Potensielt kraftige bøter for å drive selvtekt i produksjonsskog.

Jeg ville aldri anbefalt dette. 

Er vel ingen som har nevnt produksjonsskog? Krattskog inntil egen eiendom er noe annet enn produksonsskog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (1 time siden):

Man vil se forskjell på produksjonskog og et villniss med bjørkeskog, rogn, selje og andre løvfellende trær. Men som sagt... hvem eier? Kommunen kan svare.

Nesten all skog i Norge er produksjonsskog. Nesten ingen skog er vernet eller fredet. Noeges første nasjonalpark i lavlandet er fremdeles ikke etablert.

Gå it fra at dette er produksjonsskog.

Dette er også svar til @Friluftsmann70.

Endret av Snok1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dere må jo rydde, jeg har vokst opp slik, og det var et evig ryddeprosjekt med drenering og kapping av småskog. Rydd kantene på egen tomt evt hør med grunneier om dere kan kappe litt utenfor også. Men vær konkret, bli enige om feks hvilke trær og buskas som kan kuttes osv. 

Anonymkode: 3ea6a...e2e

Dette er framgangsmåten, @Friluftsmann70. Vær en god nabo og ikke begå selvtekt. Ikke ta deg tilrette på andres private eiendom og innteksgrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et område som var eid av kommunen ved siden av der jeg bodde før.  Der var det mye store busker mm.  Det var et stor parkanlegg mm over veien som også var kommunal, her var de ansatte hagegartnerne ofte å klippet gress mm. 

Etter ett par sesonger uten å se tegn til at de hadde pleid eller hadde gjort mine til å klippe mm på dette området ved siden av så begynte jeg å herje der, klippet ned alt jeg kunne. Trærne lot jeg stå men nye skudd mm og alt av busker tok jeg bort. Ble en skikkelig koselig plass etterhvert. Hang opp huske og hadde hengekøyer til barna der mm. Dette hjalp veldig på å få bort mye insekter👏 

Hørte bare mange positive tilbakemeldinger fra naboene, anleggsgartnerne sa aldri noe men de tok heller ikke hintet med å vedlikeholde området med en klipp av og til.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (4 timer siden):

Dette er framgangsmåten, @Friluftsmann70. Vær en god nabo og ikke begå selvtekt. Ikke ta deg tilrette på andres private eiendom og innteksgrunnlag.

🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det motorsykkel med sidevogn?

Anonymkode: 0d53a...748

Nei. Men som på de fleste andre motorsykler er 1000 krinkelkroker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...