GÃ¥ til innhold

Forskjeller mellom datingapper, og hva er algorithmer der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 🤗 Jeg er helt ny her, 40+ og single etter et lang forhold. Har prøvd Tinder og Happn  med blandete erfaringer. Skulle ønske at det fantes en nettside hvor alle datingapper ble sammenlignet mtp hva som faktisk skiller de fra hverandre. For eksempel - finnes det en app der avstand fungerer slik at man faktisk ikke får se noen som er utenfor en viss avstand? Synes det er så enerverende at Tinder viser meg til tider 90 % menn som bor langt borte selv om jeg har valgt en avstand på 30 km.  Har premium-versjonen, men heller ikke i de enda dyrere versjonene ser det ut som det fungerer.  Samme med at jeg skulle ønske jeg kunne slippe å se alle som vil ha "casual". Det blir så masse unødvendig sveiping.

Finnes det en app der det er lettere å begrense utvalget til det man vil ha?

Har også fundert litt på hvilke algorithmer de bruker?  Og hvorfor dukker visse menn opp om og om igjen selv om jeg har sveipet de til venstre, mens andre ikke gjør det? Kan det hende at tinder holder tilbake mulige matcher, for eks. personer som har likt deg , og at Tinder sprer det heller utover noen måneder istedenfor å gi deg alle innen kort tid? 

Leser gjerne deres erfaringer og tanker 🙂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Minianni skrev (4 minutter siden):

Hei 🤗 Jeg er helt ny her, 40+ og single etter et lang forhold. Har prøvd Tinder og Happn  med blandete erfaringer. Skulle ønske at det fantes en nettside hvor alle datingapper ble sammenlignet mtp hva som faktisk skiller de fra hverandre. For eksempel - finnes det en app der avstand fungerer slik at man faktisk ikke får se noen som er utenfor en viss avstand? Synes det er så enerverende at Tinder viser meg til tider 90 % menn som bor langt borte selv om jeg har valgt en avstand på 30 km.  Har premium-versjonen, men heller ikke i de enda dyrere versjonene ser det ut som det fungerer.  Samme med at jeg skulle ønske jeg kunne slippe å se alle som vil ha "casual". Det blir så masse unødvendig sveiping.

Finnes det en app der det er lettere å begrense utvalget til det man vil ha?

Har også fundert litt på hvilke algorithmer de bruker?  Og hvorfor dukker visse menn opp om og om igjen selv om jeg har sveipet de til venstre, mens andre ikke gjør det? Kan det hende at tinder holder tilbake mulige matcher, for eks. personer som har likt deg , og at Tinder sprer det heller utover noen måneder istedenfor å gi deg alle innen kort tid? 

Leser gjerne deres erfaringer og tanker 🙂

Tinder er laget for å tjene penger på menn. Det er derfor vi som kvinner får opp menn som har betalt for å se våre profiler, til tross for vår avstandsbegrensning og uendelige mange venstresveip.

Mitt synspunkt er at «godene» man betaler for på appen er myntet på menn. Avstand og overdreven synlighet (-spamming) av profilen er to «goder» jeg som kvinne aldri ville brukt eller betalt for.

Å sortere menn på feks «casual», «seriøst» osv derimot kunne fungert en kort periode, til casual-mennene skjønner hva som skjer. Da endrer de bare til «seriøst», og skriver like useriøst i bioen. 

De du får opp uendelig mange ganger til tross for venstresveip, er de mennene som betaler for appen. De du knapt ser, er de som ikke betaler.

Tinder var en god app da den kom, nå er den bare søppel. Jeg slettet min profil der inne i går.

Er Happn (blitt) like dårlig?

Anonymkode: 3834a...83d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet med tinder er i bunn og grunn at man velger de man vil ha kontakt med. I utgangspunktet høres det jo flott ut at det er sånn, men det er jo og det som gjør det håpløst.

Menn flest får ingen likes, og kvinner flest liker kun menn de ikke har sjans på for forhold.

Jeg mener at en bra datingapp er en app hvor man ikke kan velge hvem man vil ha kontakt med slik som hos tinder. Men man kan blokkere de man eventuelt måtte ønske.

Anonymkode: 1809b...906

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (PÃ¥ 24.6.2023 den 11.57):

Tinder er laget for å tjene penger på menn. Det er derfor vi som kvinner får opp menn som har betalt for å se våre profiler, til tross for vår avstandsbegrensning og uendelige mange venstresveip.

Mitt synspunkt er at «godene» man betaler for på appen er myntet på menn. Avstand og overdreven synlighet (-spamming) av profilen er to «goder» jeg som kvinne aldri ville brukt eller betalt for.

Å sortere menn på feks «casual», «seriøst» osv derimot kunne fungert en kort periode, til casual-mennene skjønner hva som skjer. Da endrer de bare til «seriøst», og skriver like useriøst i bioen. 

De du får opp uendelig mange ganger til tross for venstresveip, er de mennene som betaler for appen. De du knapt ser, er de som ikke betaler.

Tinder var en god app da den kom, nå er den bare søppel. Jeg slettet min profil der inne i går.

Er Happn (blitt) like dårlig?

Anonymkode: 3834a...83d

Uff, det hørtes ikke bra ut, men du har nok rett dessverre. Men veldig lurt design av Tinder da (for å tjene penger).

Vet ikke helt om Happn, har bare gratisversjonen, så det blir jo mye irrelevant og uinteressant der også.

Skrevet

Jeg tror facebook dating kanskje virker litt annerledes, da de viser folk med felles kjente og angir om profilen har full match på kriteriene dine eller ikke. Du kan også se de som har likt deg uten at det koster noe. Du kan sette en del kriterier der som sorterer mye for deg. Ulempen er færre brukere og veldig mange brukere med utenlandsk bakgrunn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...