Gå til innhold

Dere som drar på jobbreiser, pleier dere ofte å bli igjen på destinasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker da på litt mer eksotiske destinasjoner. Jeg er veldig heldig og får reise litt i min jobb, til eksotiske steder rundt om. Liker å ta meg litt ferie og bli igjen noen dager/en uke om jeg har ferie til gode. Koser meg med god mat, bading og sightseeing. Når flybilletten allerede er betalt av jobb t/r blir det ikke SÅ dyrt, selv om det så klart koster. 

Flere som har disse fordelene via jobb? 

Anonymkode: 86420...c61

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt det samme da jeg ikke reiser til utlandet med jobben, men til andre norske byer. Tar innimellom noen dager ekstra dager dersom det passer. Betaler jo da kun for hotell, da jobben dekker flyreisen uansett hvilken dag man reiser hjem.

Anonymkode: 7d238...ff6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har muligheten, men benytter meg sjeldent av det. Etter en jobbreise vil jeg som regel komme meg fortest mulig hjem til mann og barn. 

Jeg pleier av og til å bli igjen i Oslo for å gjøre mer praktiske ting: helseundersøkelser og lignende (som ikke tilbys på bostedet mitt). 

Anonymkode: b0d2b...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Ja, når jeg har mulighet. Men drar som oftest 1-2 dager før. Ofte er jeg lei av hotellivet på slutten, og vil bare hjem. 

Innimellom kommer også mannen etter, og vi tar noen uker ferie sammen. 

Har riktignok ingen barn, ellers ville jeg nok følt annerledes for dette. 

Anonymkode: d3d09...848

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjorde det ganske mye da jeg var yngre. Med alderen er jeg blitt mer hjemmekjær + at jeg nå har dyr som jeg ikke liker å være borte fra lenge av gangen så det begrenser seg litt mer. Men hvis man liker å reise og har anledning til å ta seg fri/være borte hjemmefra så er jo slike ordninger gull verdt! 

Anonymkode: f95fb...438

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg aldri. Jobbreiser er såpass intense at jeg lengter hjem for å slappe helt av. 

Anonymkode: 8b1e4...a1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det, har jeg ikke ferie og bare har møter over nett blir jeg igjen nesten alltid og har "hjemme/reise kontor".

Jeg er enke og har verken mann eller barn, så liker å bruke tid på ting jeg ikke kunne gjort like lett om de fortsatt levde. 

Anonymkode: 24180...17f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar innimellom en langhelg om jeg reiser til et spennende sted 😊

Det blir en billig ferie siden jeg kun betaler hotell, og selv det blir ofte dekt av kostpengene for de dagene jeg faktisk jobbet, da jeg stort sett er ganske billig i drift. 

Anonymkode: 4cd13...417

AnonymBruker
Skrevet

Blir alltid igjen minst et par dager om det er et spennende sted, gjerne en uke om det er lang reisevei. Har hatt noen runder til USA både jeg og mannen hvor vi begge har reist og blitt igjen. 

Anonymkode: 761c8...e58

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i Thailand minimum to ganger årlig på jobb, blir som regel igjen et par dager for litt avslapping om det passer sånn. Har også en gang reist ned en uke før og hatt med mann og barn, så dro de hjem da jeg skulle på jobb. 

Anonymkode: e6179...d9d

Skrevet

Jeg har muligheten, men når jobbperioden er slutt vil jeg gjerne hjem og slappe av.

AnonymBruker
Skrevet

Den mest "eksotiske" destinasjonen vi har fått var Trondheim, så nei. 😅 Men hadde nok blitt igjen hvis vi fikk tur til utlandet, nesten uansett hvor, hvis returbilletten var dekket. 

Anonymkode: 923f7...f19

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags jobb har dere som er på jobbreise? 

Anonymkode: 829e1...3e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye wannabees her.

Anonymkode: b4322...5ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jobber i det offentlige med flere jobbseminarer hvert år. Så langt har ingen verdens ting fornuftig kommet ut av noen av våre samlinger. Dessverre er reisemålene våre også kjipe, så det frister ikke å bli igjen på stedet. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mye wannabees her.

Anonymkode: b4322...5ec

Hva mener du med det? Som sagt har vi flere reiser i året, men til lite attraktive reisemål. Men sjefene våre finner støtt og stadig grunner til å sende seg selv til mer eksotiske steder i utlandet. Og det er mange sjefer i det offentlige. Så dette er nok svært vanlig. Vet det er vanlig med turer til utlandet i det private også, men der må man i det minste ha god nok styring til å påkoste det uten hjelp fra det offentlige. Og der er turene gjerne en belønning hvis bedriften går godt. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hva jobber dere med??? 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Diverse saksbehandling og kontorarbeid, men det spiller ingen rolle. Alle reiser på seminar, uansett stilling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en rådgiverstilling i en stor norsk organisasjon, som ofte samarbeider med organisasjoner i andre europeiske land som gjør det samme som oss. Så da er det gjerne kurs, seminarer, samarbeidsmøter og studieturer til disse andre organisasjonene, for å lære av hverandre og løse ting i felleskap.  

Anonymkode: 4cd13...417

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber i et firma som bygger installasjoner for olje, gass, og vind. Det meste av det bygges i østen (Thailand, Singapore, Korea, Dubai) og Romania.

Anonymkode: e6179...d9d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...