cath89 Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Hei , noen som kjenner seg igjen i dette ? har møtt en ny mann for ca 1 år siden ☺️ vi har det så fint sammen og en helt unik kjemi .men jeg sliter meg så ut på overanalyser alt. Alt fra om han sender god natt meldinger, er litt «off» en periode.berører meg mindre noen dager. dette er så slitende..vet jo at dette avtar jo litt etter den helt nyforelskede perioden har lagt seg litt.men har vært vant til at han har vært veldig romantisk og veldig på i starten. kanskje bugner dette ned i min egen usikkkerhet da jeg som barn/ungdom opplevde mye omsorgssvikt og måtte ivareta meg selv og aldri ble sett, anerkjent og ivaretatt. så det som skjer inni meg da er det samme som barn, gjør alt for han på egne primisser, gaver, overraskelser, prøver være kjærlig hele tiden , som jeg som barn prøvde opptre perfekt og hjelpende hele tiden for føle jeg var god nok noen som har gode råd ? bør jeg snakke med han om dette ? 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Kjenner meg igjen. Derfor føler jeg at det er bedre for meg å ikke være i et forhold. Lei av å overanalysere alt og få arbeidsdagen ødelagt fordi kjæresten ikke har sendt en melding eller ikke svart fort nok. Anonymkode: 9d2fd...d11 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 cath89 skrev (17 minutter siden): ...kanskje bugner dette ned i min egen usikkkerhet da jeg som barn/ungdom opplevde mye omsorgssvikt og måtte ivareta meg selv og aldri ble sett, anerkjent og ivaretatt. så det som skjer inni meg da er det samme som barn, gjør alt for han på egne primisser, gaver, overraskelser, prøver være kjærlig hele tiden , som jeg som barn prøvde opptre perfekt og hjelpende hele tiden for føle jeg var god nok noen som har gode råd ? bør jeg snakke med han om dette ? Prøv å tenke at et forhold skal være gjensidig. Også han kan tilrettelegge for gaver, overraskelser og omtenksom oppførsel. Ikke bli ukjærlig men velg deg ut noe framfor å gjøre alt du kan gjøre. Forvent at han skal bidra med ting. Du kan også være eksplisitt, feks, "det er så varmt i dag, kjøper du med noe kaldt?" Anonymkode: 5d18c...f5e 1
cath89 Skrevet 24. juni 2023 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv å tenke at et forhold skal være gjensidig. Også han kan tilrettelegge for gaver, overraskelser og omtenksom oppførsel. Ikke bli ukjærlig men velg deg ut noe framfor å gjøre alt du kan gjøre. Forvent at han skal bidra med ting. Du kan også være eksplisitt, feks, "det er så varmt i dag, kjøper du med noe kaldt?" Anonymkode: 5d18c...f5e Helt sant..jeg ber aldri om noe som helst i fare for være til bry..han har tidligere hatt 12 år med en veldig psykisk voldelig og krevende kvinne..men så kommer jeg og er aldri til noe bry og prøver gjøre meg nesten usynlig og kun til hjelp og støtte uten kreve noe som helst tilbake..for skal liksom gjøre det så enkelt for han denne gangen ..men kanskje ønsker han at jeg og skal være synlig og kreve litt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 cath89 skrev (1 minutt siden): Helt sant..jeg ber aldri om noe som helst i fare for være til bry..han har tidligere hatt 12 år med en veldig psykisk voldelig og krevende kvinne..men så kommer jeg og er aldri til noe bry og prøver gjøre meg nesten usynlig og kun til hjelp og støtte uten kreve noe som helst tilbake..for skal liksom gjøre det så enkelt for han denne gangen ..men kanskje ønsker han at jeg og skal være synlig og kreve litt. Det høres ut som begge har ekstreme erfaringer. Du vil ta hensyn til hans sår. Men du kan ikke gå på nåler og ikke ta plass. Det blir også feil. Det skal være ballanse dere imellom. Anonymkode: 5d18c...f5e
cath89 Skrevet 24. juni 2023 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres ut som begge har ekstreme erfaringer. Du vil ta hensyn til hans sår. Men du kan ikke gå på nåler og ikke ta plass. Det blir også feil. Det skal være ballanse dere imellom. Anonymkode: 5d18c...f5e Takk for gode ord☺️helt sant.skal jobbe med ta min plass også.det og reservere seg hele tiden og aldri være den jeg egentlig er bygger seg opp veldig inni meg
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 Ditt forhold høres prikt likt ut som mitt jeg nettopp gikk ut av! Samme historie med hans ekskone. Han var så ødelagt av eksen at jeg orker ikke forholde meg til han lenger. Enten så krevde jeg for lite eller så krevde jeg for mye. Enten tok jeg for lite plass eller så tok jeg for mye plass. Merka at hvis jeg nevnte noe jeg lurte på så kunne det klikke for han og han var tilbake i en eller annen krangel som han har hatt med eksen og jeg ble beskylt for ting som ikke jeg hadde gjort, men hun. Han behandlet meg som en prinsesse i begynnelsen og så ble han bare stygg mot meg mer og mer.. Anonymkode: f1b6b...0fb 1
cath89 Skrevet 24. juni 2023 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2023 Vi krangler ikke eller har konflikter..det har aldri gått utover meg at han har hatt det tøft ..vi har det veldig fint sammen..dette dreier seg om meg som prøver å gjøre meg lite synlig og alltid til støtte og hjelp i forkant bare fordi jeg er redd for være til bry.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 Og jeg må legge til at jeg gjorde ALT for å være bedre enn eksen, da jeg følte han fortjente det. Snill, kjærlighet, omsorgsfull og tålmodig. Mista meg selv i det og skjønte etter langt om lenge at jeg fortjener bedre enn å bli behandlet som en dritt som har null verdi. Jeg er fortsatt helt vilt glad i han, men en sånn person kommer jeg aldri til å slippe inn i livet mitt igjen Anonymkode: f1b6b...0fb 1 1
cath89 Skrevet 24. juni 2023 Forfatter #10 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og jeg må legge til at jeg gjorde ALT for å være bedre enn eksen, da jeg følte han fortjente det. Snill, kjærlighet, omsorgsfull og tålmodig. Mista meg selv i det og skjønte etter langt om lenge at jeg fortjener bedre enn å bli behandlet som en dritt som har null verdi. Jeg er fortsatt helt vilt glad i han, men en sånn person kommer jeg aldri til å slippe inn i livet mitt igjen Anonymkode: f1b6b...0fb Off dette høres slitsomt ut..godt du kom deg utav det☺️ jeg har aldri blitt behandla som en dritt..han har behandla meg ekstremt bra ,men inni meg så våger jeg ikke kreve noe som helst noe jeg snart må begynne å gjøre.tåler han ikke det så må jeg vurdere avslutte de 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Skrevet 24. juni 2023 cath89 skrev (3 minutter siden): Off dette høres slitsomt ut..godt du kom deg utav det☺️ jeg har aldri blitt behandla som en dritt..han har behandla meg ekstremt bra ,men inni meg så våger jeg ikke kreve noe som helst noe jeg snart må begynne å gjøre.tåler han ikke det så må jeg vurdere avslutte de Jeg håper at han tillater at du tar plass. Min ville også at jeg skulle det. Frem til jeg gjorde det var alt helt perfekt. Så plutselig så snudde det. Jeg håper din har fått bearbeidet volden. Anonymkode: f1b6b...0fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #12 Skrevet 24. juni 2023 Altså, du har latt ham forelske seg i en som ikke er deg? Uff, stakkars mann Anonymkode: e4b4e...27f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #13 Skrevet 24. juni 2023 cath89 skrev (15 minutter siden): Takk for gode ord☺️helt sant.skal jobbe med ta min plass også.det og reservere seg hele tiden og aldri være den jeg egentlig er bygger seg opp veldig inni meg Ikke bli overrasket om han forlater deg når du blir din egentlige du, du har jo holdt ham for narr i et år Anonymkode: e4b4e...27f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #14 Skrevet 24. juni 2023 Uff. Sånn er jeg også. Eliminerer meg selv i forhold. Derfor er jeg tvilende på om jeg har noe godt av å date. Kommer til å holde mannfolk på en meter avstand heretter. Anonymkode: 73575...d68 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #15 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ikke bli overrasket om han forlater deg når du blir din egentlige du, du har jo holdt ham for narr i et år Anonymkode: e4b4e...27f Det er opp til begge i et forhold å finne ballansen mellom å ta hensyn til hverandre og gjøre som man vil. Hvis han ikke bearbeider traumer kan han ikke gi en kjæreste rom og selvstendighet. Anonymkode: 5d18c...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #16 Skrevet 24. juni 2023 cath89 skrev (1 time siden): Helt sant..jeg ber aldri om noe som helst i fare for være til bry..han har tidligere hatt 12 år med en veldig psykisk voldelig og krevende kvinne..men så kommer jeg og er aldri til noe bry og prøver gjøre meg nesten usynlig og kun til hjelp og støtte uten kreve noe som helst tilbake..for skal liksom gjøre det så enkelt for han denne gangen ..men kanskje ønsker han at jeg og skal være synlig og kreve litt. Det er som å lese om meg selv. Vi har også vært sammen i ett års tid, han har 8 år bak seg med krevende kvinne, og jeg er som deg, overanalyserer alt grunnet min oppvekst og at psyken min dessverre er svekket på grunn av det. Har ingen gode råd dessverre, men jeg sender deg en stor klem - for dette vet jeg er beintøfft til tider💛 Anonymkode: 57568...fea
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #17 Skrevet 24. juni 2023 Husk at du ikke skal "betale" for det han har opplevd. Det beste for dere begge er et balansert forhold. Anonymkode: 5d18c...f5e 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #18 Skrevet 24. juni 2023 Vi ønsker oss normalt mest av alt. Normalitet er gjensidighet! Når jeg vurderer å spørre kjæresten min om noe, vurderer jeg først hvordan jeg hadde reagert om noen hadde spurt meg om det samme, så kvinner jeg meg skikkelig opp!!! Og så spør jeg 🙈🙈😅 Det pleier å gå veldig bra fordi jeg er en rimelig og omtenksom person. Jeg mååå lære meg at mine tanker, følelser og ønsker i vår relasjon er like viktige som hans! Når jeg klarer å ta min plass, klarer jeg også å foreta bedre vurderinger av hvordan jeg har det i forholdet vårt, jeg er meg selv og har det bra. Blir en bedre versjon av meg selv.. dette er ting jeg jobber med hver dag og det er ikke enkelt, men det er verdt det ❤️ Og dette med å svare på meldinger, at det går litt tid er egentlig bare sunt ❤️ man venter med å svare når man føler seg trygg, at man kan ❤️ Anonymkode: c01b1...47b 1
cath89 Skrevet 24. juni 2023 Forfatter #19 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Husk at du ikke skal "betale" for det han har opplevd. Det beste for dere begge er et balansert forhold. Anonymkode: 5d18c...f5e Helt sant ☺️☺️☺️har vært en del av de da hun fortsatt trakkasere og ødelegger
cath89 Skrevet 24. juni 2023 Forfatter #20 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er som å lese om meg selv. Vi har også vært sammen i ett års tid, han har 8 år bak seg med krevende kvinne, og jeg er som deg, overanalyserer alt grunnet min oppvekst og at psyken min dessverre er svekket på grunn av det. Har ingen gode råd dessverre, men jeg sender deg en stor klem - for dette vet jeg er beintøfft til tider💛 Anonymkode: 57568...fea Tusen takk ❤️ min barndom bestod av alltid være det barnet som ble skyvd bort og var til bry..så gjorde meg automatisk liten og minst mulig krevende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå