AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Ja, det går ann. Selv om de fleste i Norge mener jeg er dum, som leier. Mine venninner synes også dette, maser endel om dette. Men det er jo mitt valg, tror de ikke at jeg kan tenke selv? Ta egne vurderinger, hvorfor skal mennesker alltid nedgradere hverandre? Snakke over? Belære? Tror de ikke at jeg kan finne ut av ting selv....forstå ting selv? Noen klarer faktisk å ta egne valg. Jeg leier alltid til en lav pris, langt under 10k pr mnd inkl strøm. Gjerne bofellesskap. Fordi jeg liker å være fri Ikke fanget av en bolig med millionlån hengende over meg, har mye mer penger å leve for hver mnd! Fordi du vet aldri hvor lenger livet varer......spar meg for pensjonsfellen. For der har jeg spart opp mye, du vet heller ikke om du får se noe av disse pensjonspengene. En av mine beste venninner døde som 42år av kreft, hun var den som maste mest om å kjøpe bolig pga pensjonsalder etc...jobbe hver ferie skulle hun også for å spare penger til å kjøpe seg større bolig/ting hun ikke hadde bruk for. Når vi var i starten av 30-årene var hun helt sikker på at vi kom til bli langt over 90år gammel pa levestandarden i dag. Vi mennesker er enkle vesen, tenker sjelden på at vi skal dø. Døden er målet i livet, dit skal du enten du vil eller ikke. Men spørsmålet er når, det vet du aldri! Så lev NÅ. Anonymkode: ac5fb...ac2 19 14 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lev NÅ. Jeg lever nå og nyter virkelig å eie egen bolig… Anonymkode: 074b5...a40 48 1 13
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Så flott for deg. En venninne av meg er lik deg, syntes det er fint vi er forskjellig. Hun liker å reise, utforske og dra på eventyr.For meg gir leiligheten min meg mye glede, og jeg liker å ha litt struktur og faste rammer. 😊 Kjempefint du gjør din egen greie! Heia! Anonymkode: d2d2d...489 16 3 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Har egen bolig, nedbetalt lån, så dermed mye penger å bruke på ferier, fritidssysler og «luksus». Det kaller jeg frihet. Vil jeg flytte til Bergen eller Bolivia kan jeg selge boligen og kjøpe meg en ny bolig der, eller bruke pengene på leie om det er det jeg vil da. I tillegg skal jeg fint klare å leve godt av pensjonen når den tid kommer. Mens du sørger for at boligeier ler hele veien til banken. Hver sin lyst. Anonymkode: 5d4bd...84c 22 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Vi er alle forskjellige og det er ikke noen bo-løsning som er den beste for alle! Og helt enig om den nitidige langtidsplanleggingen for framtiden mange holder på med. Man kan dø, få en livreddende sykdom. Jeg prøver til en viss grad å leve her og nå. Litt planlegging er det umulig å komme utenom. Anonymkode: 2469a...339 1
Juliv Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Ingenting galt med å leie, så flott at du trives😊 11 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg leier alltid til en lav pris, langt under 10k pr mnd inkl strøm. Gjerne bofellesskap. Betaler 6k i måneden på boliglånet... uten å være i et bofellesskap. Men for all del, gjør det som passer deg og gjør deg fornøyd. Anonymkode: 3f0d6...36a 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 Jeg hadde blitt så stressa av å leie. Aldri vite når vi evt må flytte ut på noen mnd varsel. For en belastning. Videre ser jeg frem til nedbetalt hus etterhvert og at det finnes noe eiendom/arv til barna samt at vi sitter med veldig billige boforhold når vi blir pensjonister og tjener mindre. Anonymkode: b4a23...391 15 1
Gjest Elooon Skrevet 24. juni 2023 #10 Skrevet 24. juni 2023 Det er bra. Jeg er så glad for at jeg eier. Det er også bra. Helt riktig at vi alle skal dø en dag. Alle andre dager er viktig å leve livet og nyte. Nyte både familie, venner, interessene, leilighetene/husene våre, bilene våre, sex, reiser, drømmene og målene våre, jobb, pensjonist livet, musikk, naturen, verden, verdensrommet, universet osv. Nyte å være glad for akkurat det du vil.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har egen bolig, nedbetalt lån, så dermed mye penger å bruke på ferier, fritidssysler og «luksus». Det kaller jeg frihet. Vil jeg flytte til Bergen eller Bolivia kan jeg selge boligen og kjøpe meg en ny bolig der, eller bruke pengene på leie om det er det jeg vil da. I tillegg skal jeg fint klare å leve godt av pensjonen når den tid kommer. Mens du sørger for at boligeier ler hele veien til banken. Hver sin lyst. Anonymkode: 5d4bd...84c Nei, det kan du ikke. Hva skal du jobbe med der? Anonymkode: f7909...931
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #12 Skrevet 24. juni 2023 Så bra du er fornøyd, det er det viktigste. Jeg har både eid og leid i voksen alder. Jeg leide når jeg var usikker på videre retning i livet og ville være fleksibel. Veldig kjekt da. Nå er jeg gift, og vi har kjøpt bolig. Det passer utmerket for meg. Å vite at jeg kan pusse opp som jeg vil, male, og at ingen kan kaste meg ut gir meg en annen ro enn å leie. Ingen vet hvor lenge de lever nei, men man kan leve her og nå med bolig akkurat som med leiebolig. Anonymkode: 165f4...6b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #13 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, det kan du ikke. Hva skal du jobbe med der? Anonymkode: f7909...931 Jeg jobber freelance. Trenger kun dataen og internett og kan dermed jobbe fra hvor som helst i verden. Anonymkode: 3f0d6...36a 7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #14 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei, det kan du ikke. Hva skal du jobbe med der? Anonymkode: f7909...931 Selvfølgelig kan vedkommende gjøre det om hun vil. Hvem sier at vedkommende må jobbe for å bo i Bolivia? Eller kanskje vedkommende har jobb som kan gjøres hvor som helst i verden? Anonymkode: 0d4f7...c9d 7
Hmmmmmm Skrevet 24. juni 2023 #15 Skrevet 24. juni 2023 Nå er reglene så strenge for boliglån, de tenker å gå bort fra å låne til single. Så blir mange på leiemarkedet uten tvil etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #16 Skrevet 24. juni 2023 Hmmmmmm skrev (1 minutt siden): Nå er reglene så strenge for boliglån, de tenker å gå bort fra å låne til single. Så blir mange på leiemarkedet uten tvil etterhvert. Haha. De vil fortsette å låne ut til single. Er singel, i fast jobb og har 3,5 mill i EK. Hvorfor skulle en bank nekte meg lån? Anonymkode: 2469a...339 5
Hmmmmmm Skrevet 24. juni 2023 #17 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha. De vil fortsette å låne ut til single. Er singel, i fast jobb og har 3,5 mill i EK. Hvorfor skulle en bank nekte meg lån? Anonymkode: 2469a...339 Ny etablerte tenkte jeg på 1
Jdz Skrevet 24. juni 2023 #18 Skrevet 24. juni 2023 Jeg eier bolig, men er egentlig helt enig. I Norge har du på en måte mislykkes om du ikke eier din egen bolig, noe som selvsagt er helt absurd. 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #19 Skrevet 24. juni 2023 Hmmmmmm skrev (6 minutter siden): Nå er reglene så strenge for boliglån, de tenker å gå bort fra å låne til single. Så blir mange på leiemarkedet uten tvil etterhvert. Men de prisene vi har i dag er jo alt et luftslott, mange er hardt presset økonomisk i dag pga høyt lån. Den levestilen der orker jeg ikke inn i. TS. Anonymkode: ac5fb...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #20 Skrevet 24. juni 2023 Jdz skrev (1 minutt siden): Jeg eier bolig, men er egentlig helt enig. I Norge har du på en måte mislykkes om du ikke eier din egen bolig, noe som selvsagt er helt absurd. Ja, de fleste tenker på den måten. Men så vet de kanskje ikke noe mer om personen....hen kan ha 10mill i fond/bank. Men fortsatt leie bolig, det er mulig det Anonymkode: ac5fb...ac2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå