AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Jeg føler meg litt lurt av vaskedamene som er her. Jeg har nettopp begynt å bruke dem,det var andre gangen de var her i går. Denne gangen hadde vi avtalt på forhånd at de skulle vaske vinduer, og de ønsket dobbelt betalt fordi de mente de kom til å bruke dobbelt med tid. Første gang de var her vasket de to timer. 130 kvm hus. I går brukte de plutselig to timer ink med vindusvask. Jeg betalte fordi de snakker dårlig norsk og jeg ikke gadd og krangle. De har eget firma, så de er ikke akkurat billige heller. Men jeg føler meg litt snytt, siden jeg betalte dobbelt for at de ikke brukte noe lenger tid. Vaskingen er greit nok,men det er småting som blir glemt. Kan jeg si ifra om dette til dem på en melding? Sånn at de neste gang ikke lurer meg igjen hvis det skulle vært noe ekstra. Ikke bare bare og finne nye vaskedamer heller, mye useriøst. Anonymkode: 63bbf...73b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Betaler du ikke timepris? 2 timer er 2 timer. Anonymkode: fcd51...04d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg føler meg litt lurt av vaskedamene som er her. Jeg har nettopp begynt å bruke dem,det var andre gangen de var her i går. Denne gangen hadde vi avtalt på forhånd at de skulle vaske vinduer, og de ønsket dobbelt betalt fordi de mente de kom til å bruke dobbelt med tid. Første gang de var her vasket de to timer. 130 kvm hus. I går brukte de plutselig to timer ink med vindusvask. Jeg betalte fordi de snakker dårlig norsk og jeg ikke gadd og krangle. De har eget firma, så de er ikke akkurat billige heller. Men jeg føler meg litt snytt, siden jeg betalte dobbelt for at de ikke brukte noe lenger tid. Vaskingen er greit nok,men det er småting som blir glemt. Kan jeg si ifra om dette til dem på en melding? Sånn at de neste gang ikke lurer meg igjen hvis det skulle vært noe ekstra. Ikke bare bare og finne nye vaskedamer heller, mye useriøst. Anonymkode: 63bbf...73b Klart du kan si i fra om du ikke er fornøyd, de driver jo firma. Anonymkode: 7e47f...393 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Betaler du ikke timepris? 2 timer er 2 timer. Anonymkode: fcd51...04d Vi avtalt en fastpris på 700 kr for vask de bruker to timer på. Det er to damer som kommer sammen. Derfor synes jeg det ble feil å betale 1400 kr når de brukte samme tid. De mente de brukte dobbelt tid når vi avtalte. Det er første gang jeg har vaskehjelp så jeg er kanskje litt lett å lure. Anonymkode: 63bbf...73b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Klart du kan si i fra om du ikke er fornøyd, de driver jo firma. Anonymkode: 7e47f...393 Ja, men kan jeg klage etter jeg har betalt liksom? Anonymkode: 63bbf...73b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 700 kroner for to personer i to timer?! Ca. 180,- kroner timer på hver av dem, som de også skal betale skatt av. Betal dem dobbelt du, og gå videre i livet ditt. Fikk du ikke reint hus og reine vinduer? Anonymkode: 8db0f...a79 12 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 Du skulle ha betalt mye mer om du hadde brukt ett firma som følger loven. De to damene skal ha en lovpålagt minstelønn på 216kr timen, altså 864 kr skulle du betalt da. Og det er kun lønn, uten arbeidsgiveravgift, og andre avgifter. Jeg kan ikke skjønne at du mener de ikke er billig, når du betaler langt under minstelønn i henhold til loven. Vanlig pris er 300-500 kr pr time, for EN renholder. Anonymkode: ea534...623 7 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skulle ha betalt mye mer om du hadde brukt ett firma som følger loven. De to damene skal ha en lovpålagt minstelønn på 216kr timen, altså 864 kr skulle du betalt da. Og det er kun lønn, uten arbeidsgiveravgift, og andre avgifter. Jeg kan ikke skjønne at du mener de ikke er billig, når du betaler langt under minstelønn i henhold til loven. Vanlig pris er 300-500 kr pr time, for EN renholder. Anonymkode: ea534...623 Jeg visste for det første ikke at det skulle komme to damer, det var bare en jeg trodde skulle komme. De viser til et firma, det er et enkeltmannsforetak, så jeg regner med de har alt på stell. Jeg har ikke klaget på at de er dyre, det er de selv som kom med prisen. Jeg bare synes at det var rart jeg skulle betale dobbelt når de ikke brukte noen lengre tid. Anonymkode: 63bbf...73b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg visste for det første ikke at det skulle komme to damer, det var bare en jeg trodde skulle komme. De viser til et firma, det er et enkeltmannsforetak, så jeg regner med de har alt på stell. Jeg har ikke klaget på at de er dyre, det er de selv som kom med prisen. Jeg bare synes at det var rart jeg skulle betale dobbelt når de ikke brukte noen lengre tid. Anonymkode: 63bbf...73b Var de to stykker første gang også? Anonymkode: 4810d...d26 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #10 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg visste for det første ikke at det skulle komme to damer, det var bare en jeg trodde skulle komme. De viser til et firma, det er et enkeltmannsforetak, så jeg regner med de har alt på stell. Jeg har ikke klaget på at de er dyre, det er de selv som kom med prisen. Jeg bare synes at det var rart jeg skulle betale dobbelt når de ikke brukte noen lengre tid. Anonymkode: 63bbf...73b "de viser til et firma" - husk at det er du som er ansvarlig for å bruke legitime firmaer som forholder seg til norsk lov. Anonymkode: 8db0f...a79 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Skrevet 24. juni 2023 Høres veldig merkelig ut. Neste gang de er der kan du si at du betalte dobbelt opp sist, for 4 timer, og antok at det var for denne gangen også, siden de kun brukte 2 timer sist? Anonymkode: b8995...259
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #12 Skrevet 24. juni 2023 Har det noe å si om en dame vasker i fire timer eller to damer i to timer? Du bør betale "dobbelt" ja. De vasket dobbelt så mye som første gang. Anonymkode: b2cc8...f57 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #13 Skrevet 24. juni 2023 Vet ikke om jeg misforstår, men var de ikke to stykker både første og andre gang? men at andre gangen skulle vinduene også vaskes men de brukte samme tid som første gang? Anonymkode: a017a...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #14 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har det noe å si om en dame vasker i fire timer eller to damer i to timer? Du bør betale "dobbelt" ja. De vasket dobbelt så mye som første gang. Anonymkode: b2cc8...f57 Nemlig. Uansett så virket dette firmaet litt lugubert. Sjekk at dette er reelt, og at de betaler mva. DU som kjøper er ansvarlig for dette, og kan bli krevd for pengene om de ikke betaler Anonymkode: ccfa4...c7f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #15 Skrevet 24. juni 2023 Får du faktura? Hvis du betaler kontant eller over vipps tviler jeg på at de gjør det gjennom firma Anonymkode: 58a31...cdf
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #16 Skrevet 24. juni 2023 To som jobber i to timer er lik fire timers arbeid. Anonymkode: b23f4...61e 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #17 Skrevet 24. juni 2023 Det var jo ekstremt billig da! Kan jeg få nummeret deres? 😅 Jeg skjønner hva du mener, men synes det var så billig at dette burde du bare la ligge. Kanskje de kjappet seg ekstra da, fordi de er så underbetalt? Effektivitet har også en pris vet du. Anonymkode: 1f48b...cec
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #18 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi avtalt en fastpris på 700 kr for vask de bruker to timer på. Det er to damer som kommer sammen. Derfor synes jeg det ble feil å betale 1400 kr når de brukte samme tid. De mente de brukte dobbelt tid når vi avtalte. Det er første gang jeg har vaskehjelp så jeg er kanskje litt lett å lure. Anonymkode: 63bbf...73b For at vaskehjelpen skal klare å gi seg selv minstelønn etter skatt må de ha 350kr/t. Du må ha misforstått. Anonymkode: c6ea1...a11 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #19 Skrevet 24. juni 2023 De tok uansett alt for lite, så ser ikke poenget med å klage. Anonymkode: 63789...7f6 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #20 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For at vaskehjelpen skal klare å gi seg selv minstelønn etter skatt må de ha 350kr/t. Du må ha misforstått. Anonymkode: c6ea1...a11 Jeg har 350 i timeslønn som sykepleier med videreutdannelse. Skal jeg betale en vaskehjelp det samme? Anonymkode: b50ff...57b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå