AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Hei. Har en hund på 9 år med forkalkninger i ryggen. Han får librela inj en gang i mnd og smertestillende hver dag. Noen dager så vil han ikke gå tur, strekker seg mye og virker stiv. Kaster opp av og til. Kan jeg be om en full helsesjekk med blodprøver? Eller må det være en spesifikk grunn for det? Livredd for at det kan være andre ting i kroppen som gjør han plaget. Anonymkode: a830b...178
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Klart du kan be om utvidet sjekk. Men forklar dyrlegen hva du skriver her å spør om råd. Jeg hadde tenkt at det kanskje nå er nok. Anonymkode: 233a7...57a 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Du BØR ta jevnlige blodprøver når man bruker nsaids fulltid, pga det kan tære på lever og nyrer. Oppkast uten grunn er også grunnlag for blodprøver. Vi sier ikke nei til utredning/kontroller - 9 år er også senior, og bør sjekkes likeså. Hilsen dyrlege. Anonymkode: 3b282...197
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Du trenger ikke spesiell grunn til det på en eldre hund (eller katt). Det er veldig mange sykdommer de kan få med alderen. Nå har jo din hund symptomer, da er det ingen grunn til å la være, men det kan være lurt å ta blodprøver ved årlig helsesjekk selv om et seniordyr ikke har symptomer også. Anonymkode: 96caa...d11
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Ok tusen takk. Da bestiller jeg en time til han. Anonymkode: a830b...178 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Jeg ber om årlig seniorkontroll på mine når de passerer 8, da blir det også tatt blodprøver. Jeg mistenker ikke at det er noe galt engang, men jeg vil plukke opp endringer så fort som mulig, så det er mulig å gjøre noe med det. Anonymkode: 87e73...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå