AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Jeg spiste middag med ei venninne for noen uker siden. Vi har kjent hverandre i 15 år og forteller alt til hverandre Denne kvelden var hun litt stille, så jeg spurte om alt var bra. Hun sa at hun har sovet dårlig de siste dagene pga hun har tenkt på søsteren sin. Hun og søsteren har ikke kontakt pga en krangler for 4 år siden. Vi har snakket mye om dette de siste 4 årene. Jeg sa at jeg forstår at dette er tøft for henne. Så ble det ikke mer snakk om det den kvelden De neste ukene var hun kort mot meg når jeg sendte henne meldinger. Vi snakkes daglig på messenger, men jeg merket at hun ikke var sånn hun brukte å være. Hun bruker å sende flere meldinger daglig og nå var det kun jeg som sendte meldinger av og til Jeg ringte henne å spurte om hun var sur for noe. Hun var skuffet sa hun. Den kvelden vi spiste middag var hun lei seg pga søsteren hadde fortalt ting om henne i en konfirmasjon og da ble hun lei seg. Hvorfor sa du ikke det, spurte jeg. Jeg hadde ikke spurt mer om det når hun hadde sagt at hun var lei seg pga søsteren. Men jeg sa jo at jeg kunne ikke vite at noe hadde skjedd. Vi har jo snakket om søsteren mange ganger. Hun ble skuffet over det, men hun hadde snakket med ei annen venninne om det, og hun forstod henne godt. Jeg forstod ikke hva hun har opplevd pga at jeg har ett perfekt forhold til min familie. Så da snakket du heller med ei nabo/ venninne som du har kjent i 2 måneder sa jeg. Jeg avsluttet samtaler med at jeg er ingen tankeleser Burde jeg ha reagert på en annen måte den kvelden? Jeg kan ikke se det selv, men kanskje jeg tar feil Anonymkode: 37126...fc8 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Hun er fornærmet, og ville du skulle føle deg som en dårlig venn, ved at hun sier hun hadde en annen god venn som forsto henne så mye bedre. Klassisk. drit i det. Hun må selv komme med problemet og ikke forvente at du skal grave og spør. Anonymkode: 8feb2...8cf 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hun er fornærmet, og ville du skulle føle deg som en dårlig venn, ved at hun sier hun hadde en annen god venn som forsto henne så mye bedre. Klassisk. drit i det. Hun må selv komme med problemet og ikke forvente at du skal grave og spør. Anonymkode: 8feb2...8cf Jeg synes også det er unødvendig å nevne at hun hadde snakket med en annen venn om dette ,og at hun forstår henne bedre pga at jeg aldri har opplevd det selv Jeg har snakket med henne om dette i mange år. Har gjort mitt beste, selv om jeg ikke har samme problem med min familie Anonymkode: 37126...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg synes også det er unødvendig å nevne at hun hadde snakket med en annen venn om dette ,og at hun forstår henne bedre pga at jeg aldri har opplevd det selv Jeg har snakket med henne om dette i mange år. Har gjort mitt beste, selv om jeg ikke har samme problem med min familie Anonymkode: 37126...fc8 La vin bare få snakke med de hun ønsker.. forteller du alt til henne? Er hun god til å lytte og støtte? Anonymkode: 8feb2...8cf
Gjest Mother Dirt Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Hun tar deg tydeligvis som en selvfølge.
anon01 Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Synes dette var en merkelig ting å bli skuffet for. Du kan jo ikke vite at det er noe nytt hun er sur/lei seg for angående søstern, når hun ikke forteller om det. Synes venninna di er litt vrang her! Men kanskje du av og til må spørre oppfølgingsspørsmål som "vil du snakke om det?" til denne venninnen din, når hun er litt uttafor som på den middagen dere hadde. Synes jeg det skulle vært unødvendig å stille oppfølgingsspørsmål når man har kjent hverandre i mange år.. Ja. Men kanskje hun har ett behov, og det å strekke seg bittelitt for venninnen er kanskje det du må gjøre for at hun ikke skal bli sånn furt på deg igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 anon01 skrev (4 timer siden): Synes dette var en merkelig ting å bli skuffet for. Du kan jo ikke vite at det er noe nytt hun er sur/lei seg for angående søstern, når hun ikke forteller om det. Synes venninna di er litt vrang her! Men kanskje du av og til må spørre oppfølgingsspørsmål som "vil du snakke om det?" til denne venninnen din, når hun er litt uttafor som på den middagen dere hadde. Synes jeg det skulle vært unødvendig å stille oppfølgingsspørsmål når man har kjent hverandre i mange år.. Ja. Men kanskje hun har ett behov, og det å strekke seg bittelitt for venninnen er kanskje det du må gjøre for at hun ikke skal bli sånn furt på deg igjen. Jeg strekker meg lang for henne på andre måter. Men denne synes jeg var vanskelig å forstå Anonymkode: 37126...fc8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #8 Skrevet 25. juni 2023 Mother Dirt skrev (20 timer siden): Hun tar deg tydeligvis som en selvfølge. Jeg har også tenkt den tanken. Anonymkode: 37126...fc8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 Jeg synes det kanskje ikke er så rart hun og søsteren har et dårlig forhold dersom begge oppfører seg sånn. Hun virker unødig dramatisk og egosentrisk. Anonymkode: 17dff...76b 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #10 Skrevet 25. juni 2023 Hun høres ut som mye arbeid. Jeg skjønner meg ikke på folk som med vilje lager drama på denne måten. Jeg selv har et veldig vanskelig forhold til min søster, og jeg støtter meg på mine venner i det. Og spesielt støtter jeg meg på de som ikke opplever det samme, for de har jo en godt kalibrert oppfattelse av hva som skal til for å få det til å fungere. Det jeg IKKE gjør, er å sette dem på prøve, og si til meg selv at "hvis hen gjetter hva som har skjedd nå, er hen er ordentlig venn, men hvis ikke, så er hen en dårlig venn". Altså. Ja nei, hva skal man si liksom? Det henger ikke på greip. Jeg skal ikke spørre om hva problemet med søsteren er, men jeg blir jo litt i stuss på om denne venninnen din kan ha generert noen av disse problemene selv. Anonymkode: 0f7b5...9b6 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #11 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes det kanskje ikke er så rart hun og søsteren har et dårlig forhold dersom begge oppfører seg sånn. Hun virker unødig dramatisk og egosentrisk. Anonymkode: 17dff...76b Jeg er enig i det. Hun tenker for mye på hvis sånn og sånn. F eks: hun traff en nabo i gangen. Naboen sa at hun hadde sett at min venninne har en del besøk. Da tenker min venninne om hva hun mener med det. Så spørr hun meg om jeg tror at hun mente det sånn eller sånn. Hvordan kan jeg vite hva naboen tenker og mener Jeg har opplevd noen ting i barndommen som jeg snakker med en annen venninne om. Hun har opplevd det samme. Jeg har ikke snakket så mye om dette med denne venninnen. Men jeg forteller henne ikke at jeg snakker med en annen venninne om dette. Det trenger hun ikke å vite mener jeg Anonymkode: 37126...fc8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #12 Skrevet 25. juni 2023 Ja du burde reagert på en annen måte og virker uengasjert og usympatisk når du bare svarer ok og liksom stopper samtalen der. Det er vanlig å følge opp med "har det skjedd noe nytt?" " Er det noe spesielt som har skjedd? " eller i det minste et "Å?" som viser at du er interessert i å høre mer og åpner for at hun forteller istedet for den avvisende måten du behandlet henne på. Anonymkode: 910d2...c41 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #13 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja du burde reagert på en annen måte og virker uengasjert og usympatisk når du bare svarer ok og liksom stopper samtalen der. Det er vanlig å følge opp med "har det skjedd noe nytt?" " Er det noe spesielt som har skjedd? " eller i det minste et "Å?" som viser at du er interessert i å høre mer og åpner for at hun forteller istedet for den avvisende måten du behandlet henne på. Anonymkode: 910d2...c41 Du var ikke der, så du skjønner ikke situasjonen. Vi har snakket om dette før. Hun har flere ganger snakket om søsteren uten at noe spesielt har skjedd. Derfor kunne ikke jeg vite at noe hadde skjedd nå. Anonymkode: 37126...fc8 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #14 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du var ikke der, så du skjønner ikke situasjonen. Vi har snakket om dette før. Hun har flere ganger snakket om søsteren uten at noe spesielt har skjedd. Derfor kunne ikke jeg vite at noe hadde skjedd nå. Anonymkode: 37126...fc8 Nei jeg var ikke der, men du oppsummerer det som skjedde og spør hva vi syntes og om vi syntes du skulle gjort noe anderledes. Det er det jeg svarer på. Ja, selvom man snakker om noe flere ganger er det vanlig å engasjere seg og vise mer interesse enn du gjorde. Hvis du og typen din hadde kranglet og du og venninnen din hadde snakket om tidligere krangler men noe nytt hadde skjedd eller til og med noe nytt ikke hadde skjedd men ble møtt så avvisende og uinteressert så hadde du følt deg avvist og dum om venninnen din reagerte mot deg som du reagerte mot henne. Anonymkode: 910d2...c41
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #15 Skrevet 25. juni 2023 My brain hurts. Henne hadde jeg ikke giddet. Hadde slettet hennes nummer. Anonymkode: 2766a...6f5 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #16 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): My brain hurts. Henne hadde jeg ikke giddet. Hadde slettet hennes nummer. Anonymkode: 2766a...6f5 Samme her! 🌞 Anonymkode: 96c83...0a1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #17 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): My brain hurts. Henne hadde jeg ikke giddet. Hadde slettet hennes nummer. Anonymkode: 2766a...6f5 Synes det er vanskelig. Har kjent henne i 15 år. Men kjenner at jeg orker ikke mange sånne episoder Anonymkode: 37126...fc8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #18 Skrevet 25. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Synes det er vanskelig. Har kjent henne i 15 år. Men kjenner at jeg orker ikke mange sånne episoder Anonymkode: 37126...fc8 Skjønner. Det er lett å være seig småkake på internettet, ikke så lett i virkeligheten. Jeg har selv opplevd noe tilsvarende, men da var jeg 30+ med småbarn, og da orker man virkelig ikke sånt selvskapt drama, «DU reagerte FEIL på den TINGEN jeg hintet om som du ikke skjønte. NÅ ER JEG SUUUR!!». Ok, whatev. Orker ikke. Gidder ikke. Hade, bye, ciao. Anonymkode: 2766a...6f5
Svartfugl Skrevet 25. juni 2023 #19 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 9.53): Jeg spiste middag med ei venninne for noen uker siden. Vi har kjent hverandre i 15 år og forteller alt til hverandre Denne kvelden var hun litt stille, så jeg spurte om alt var bra. Hun sa at hun har sovet dårlig de siste dagene pga hun har tenkt på søsteren sin. Hun og søsteren har ikke kontakt pga en krangler for 4 år siden. Vi har snakket mye om dette de siste 4 årene. Jeg sa at jeg forstår at dette er tøft for henne. Så ble det ikke mer snakk om det den kvelden De neste ukene var hun kort mot meg når jeg sendte henne meldinger. Vi snakkes daglig på messenger, men jeg merket at hun ikke var sånn hun brukte å være. Hun bruker å sende flere meldinger daglig og nå var det kun jeg som sendte meldinger av og til Jeg ringte henne å spurte om hun var sur for noe. Hun var skuffet sa hun. Den kvelden vi spiste middag var hun lei seg pga søsteren hadde fortalt ting om henne i en konfirmasjon og da ble hun lei seg. Hvorfor sa du ikke det, spurte jeg. Jeg hadde ikke spurt mer om det når hun hadde sagt at hun var lei seg pga søsteren. Men jeg sa jo at jeg kunne ikke vite at noe hadde skjedd. Vi har jo snakket om søsteren mange ganger. Hun ble skuffet over det, men hun hadde snakket med ei annen venninne om det, og hun forstod henne godt. Jeg forstod ikke hva hun har opplevd pga at jeg har ett perfekt forhold til min familie. Så da snakket du heller med ei nabo/ venninne som du har kjent i 2 måneder sa jeg. Jeg avsluttet samtaler med at jeg er ingen tankeleser Burde jeg ha reagert på en annen måte den kvelden? Jeg kan ikke se det selv, men kanskje jeg tar feil Anonymkode: 37126...fc8 Har du tenkt på at det sikkert er en grunn til at hun ikke har snakket med søstera på 4 år pga en krangel? Og da tenker jeg at grunnen er din venninne, hennes selvopptatthet og irriterende væremåte. Selvfølgelig er du ikke tankeleser. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #20 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Skjønner. Det er lett å være seig småkake på internettet, ikke så lett i virkeligheten. Jeg har selv opplevd noe tilsvarende, men da var jeg 30+ med småbarn, og da orker man virkelig ikke sånt selvskapt drama, «DU reagerte FEIL på den TINGEN jeg hintet om som du ikke skjønte. NÅ ER JEG SUUUR!!». Ok, whatev. Orker ikke. Gidder ikke. Hade, bye, ciao. Anonymkode: 2766a...6f5 😉 Hun har jo en ny venninne nå som kanskje orker dette ei stund 😜 Anonymkode: 37126...fc8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå