AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Skrevet 24. juni 2023 Jeg syns sånne situasjoner kan være vanskelige, når en venn spør om din mening, men du vet du må lyve. Man kan se og høre det lett på meg at jeg lyver og det blir veldig kleint, ender bare med å bli rød i trynet. Jeg er dårlig løgner rett og slett, har også sterke meninger, preferanser om stil og design. Ei venninne av meg har også skikkelig kjerringstil, hun snakker om butikker og sier jeg bare må dra på, fordi de har så mye fint. Det er klær som jeg syns passer 70 åringer. Hva skal man si? Jeg pleier å si det ikke er helt min stil, men når noen spør direkte hva jeg syns om deres stil og du tenker "du kler deg som en bestemor" hva kan man gjøre? Anonymkode: 6e6cd...824
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Det holder at du sier det ikke er din stil. Anonymkode: 91e9d...521 8 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Skrevet 24. juni 2023 Jeg pleier å si at "vi liker jo å kle oss i litt ulike ting, men det kler deg". Anonymkode: 53368...d34 7 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Jeg smiler, finner noe positivt ved den (for eksempel fin farge/fasong/stil). Det er som oftest nok. Anonymkode: e94be...6cb 16
Ingebjørg Skrevet 24. juni 2023 #5 Skrevet 24. juni 2023 Det er alltid noe som er fint, så fokuserer på det. Fin farge til deg, får frem midjen fint, nydelige blomster, den blir fin til den og den festen… Man finner alltid noe fint å si selv om det ikke er noe man hadde valgt selv. 10
skreppamedleppa Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Det er ikke alltid slik at det er om å gjøre å deise ut med alt som foregår i hode og slenge ut av seg alle tanker en har i hode uten filter eller lyge som det renner av deg. Vennene mine og meg tåler godt at vi har ulik smak om noe, men vi er aldri nedlatende eller stygge med hverandre. Vi har respekt for ulikheter. Og så går det an enten å bare si som sant er at en har ulik smak og stil, voksne pleier å forstå dette uten at det skal bli noe kleint ut av det hele eller at en føler en må fake og kopiere hverandre for å bli likt. Eller at en fokuserer på det som er av posetivt ved noe. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 5 minutter siden, skreppamedleppa said: Det er ikke alltid slik at det er om å gjøre å deise ut med alt som foregår i hode og slenge ut av seg alle tanker en har i hode uten filter eller lyge som det renner av deg. Vennene mine og meg tåler godt at vi har ulik smak om noe, men vi er aldri nedlatende eller stygge med hverandre. Vi har respekt for ulikheter. Og så går det an enten å bare si som sant er at en har ulik smak og stil, voksne pleier å forstå dette uten at det skal bli noe kleint ut av det hele eller at en føler en må fake og kopiere hverandre for å bli likt. Eller at en fokuserer på det som er av posetivt ved noe. Du misforstår om du tror jeg slenger negative kommentarer og er uhøflig. Problemet er bare at det er lett å se at det jeg sier er bullshit, altså at jeg ikke mener det du har på deg er fint eller kledelig, selv om jeg sier det. Spør du meg "syns du min topp er fin" og jeg ikke syns det, kommer det dessverre ut som njaaa du kler den. Njaa med stum n og super falsk smil. Jeg syns det er flott alle har egen stil og kan selvfølgelig ha venner som har helt andre meninger og stil enn meg selv. Er helt for variasjon, men så er det typisk likevel å avsløre seg om man blir spurt direkte og eller presset hele tiden på det fra den andre. Anonymkode: 6e6cd...824
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 I slike tilfeller så svarer jeg "den var skikkelig deg" eller noe slikt. Det er ikke løgn og jeg kommenterer egentlig ikke på om jeg synes plagget er fint eller ikke. Anonymkode: a4f2f...7a5 7 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg pleier å si at "vi liker jo å kle oss i litt ulike ting, men det kler deg". Anonymkode: 53368...d34 Så du lyver? Anonymkode: b7f1c...89c 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #10 Skrevet 24. juni 2023 Er kjolen stygg eller kler den ikke henne? Anonymkode: b7f1c...89c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Skrevet 24. juni 2023 Da svarer jeg: vi har jo litt ulik stil, men det viktigste er at du føler deg bra i den! Du svarer ikke direkte på det hun spør om. Vrir det heller til å være noe annet positivt. Anonymkode: 406cd...646 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #12 Skrevet 24. juni 2023 Vi har jo ulik stil, men den var veldig din stil 😊 Hvis jeg finner noe jeg ærlig kan like, kan jeg legge til for eksempel "veldig fin farge" eller "artig krage" eller "godt håndtverk" eller "snittet kler deg". Noe finner man som regel. Anonymkode: 32b21...359 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #13 Skrevet 24. juni 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er kjolen stygg eller kler den ikke henne? Anonymkode: b7f1c...89c Vel, ikke fin og syns ikke sånt kler noen hehe. Jeg pleier å bære ganske raus med komplimenter når noen har på noe jeg syns er fint eller har klippet seg fint. Er bare et problem når jeg virkelig ikke liker plagget/ stilen. Anonymkode: 6e6cd...824
Helene1982 Skrevet 24. juni 2023 #14 Skrevet 24. juni 2023 (endret) Det er bare ett scenario der mine venninner stiller et så åpent spørsmål, og det er i prøverom. Da kan de si: Hva synes du? Om jeg ikke synes kjolen ser bra ut på henne, vil jeg si: prøv noen flere, så jeg kan sammenligne. Jeg sier hvilken jeg liker, og hun kjøper den, ingen eller alle. Om man er på vei ut, og det er for sent å endre antrekk, sier jeg: Du ser smashing ut. Uansett. Ellers er spørsmålene oftere: Er denne for formell/casual? Synes trusa gjennom? Ser jeg ut som en … Da svarer jeg ærlig ja eller nei. Når det er for sent å endre antrekk, ønsker man alltid bekreftelse og ikke terningkast. Endret 24. juni 2023 av Helene1982
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #15 Skrevet 24. juni 2023 Jeg synes ikke det er så vanskelig å ta en hvit løgn.. Jeg har en venninne som er ganske overvektig. Hun er heller ikke så flink å kle seg, hun bruker klær som gjør at hun ser enda tykkere ut og håret i en lav hestehale, så hun ser eldre ut. Hun har nok også krøller, som hun grer ut. Men hun har veldig pene trekk, så jeg sier alltid at hun ser fin ut om hun spør «kan jeg gå med denne, det er den eneste jeg har» feks. Men hvis vi hadde shoppet sammen hadde jeg nok gitt mer konkrete råd, «den der kledde du bedre enn den fordi…», «jeg ville heller tatt den enn den hvis jeg var deg» osv. Vi har ganske så forskjellig stil, og jeg er nok flinkere å skjule det stygge og fremheve det fine, mens hun skjuler liksom alt😅 mens i hodet hennes kler jeg alt siden jeg er så «slank» (men egentlig bare skjuler jeg magen med feks bukser som er høye i livet). Anonymkode: 8d61a...ba2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #16 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da svarer jeg: vi har jo litt ulik stil, men det viktigste er at du føler deg bra i den! Du svarer ikke direkte på det hun spør om. Vrir det heller til å være noe annet positivt. Anonymkode: 406cd...646 Dette er en dårlig venninne Anonymkode: b7f1c...89c 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #17 Skrevet 24. juni 2023 Jeg sier det som det er, for det hadde jeg satt pris på om det var jeg som spurte. Anonymkode: 819ec...5b6 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #18 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sier det som det er, for det hadde jeg satt pris på om det var jeg som spurte. Anonymkode: 819ec...5b6 Bingo! Anonymkode: b7f1c...89c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #19 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er en dårlig venninne Anonymkode: b7f1c...89c Synes nå det er du som er en dårlig venninne, ut fra svarene dine. Hva sier du selv, da? Er situasjonen prøverom, da er det greit å være ærlig. Er kjolen kjøpt og tatt i bruk, så lyver en god venninne. Eller finner NOE ved kjolen som er fint, og nevner kun det. "Nydelig farge/kjempefint snitt/søtt mønster". Anonymkode: b2e4f...24d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #20 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sier det som det er, for det hadde jeg satt pris på om det var jeg som spurte. Anonymkode: 819ec...5b6 Om dere møtes ute og du ikke får skiftet.. liker du da at dine venninner sier «ja, enig, den var du ikke så fin i»…? Så du føler det stygg resten av dagen?😅 Anonymkode: 8d61a...ba2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå