Gjest Tjufsen Skrevet 24. juni 2023 #1 Del Skrevet 24. juni 2023 Ja, noen trives i samfunnet vårt, og blomstrer, så de kan gjøre som de vil, andre søker mer kontakt med andre, og sliter, men det jeg vil frem til i kveld da, er noen grunnoppfatninger som ikke stemmer i samfunnet, for eksempel at øynene bare later som de viser en sjel, produsert av en hjerne, og det finnes ingen sjel, selv om vitenskapen sier det er virkelig også, og man er bare en hjerne, sånn at man kan utfordre hverandre litt, ingenting er ekte i følge folk flest, så det spiller ingen rolle, jeg vil utfordre dette litt, fordi folk blir ulykkelige av sånt tull, man får aldri bekreftet at man en virkelig person, det som er da, er at noen unger blir født uten en hjerne, de har bare hjernestammen, det er ikke en del av selve hjernen, hjernen sitter oppa som et organ, men man trenger faktisk ikke denne for å leve, personlighet, følelser, behov, og så videre, sitter i hjernestammen, som vist på bildet under, det er litt godt inngrodd i samfunnet at man er en hjerne, for da er man mer primitive også og kan utfordre hverandre, og ingenting er ekte, hjernen ble til for å fylle tomrommet i skallen og sirkulere blod, og så begynte den å lage hormoner som gjør at vi føler oss godt, det er derfor kannibal ikke syns det var ekkelt å spise dette organet heller, fordi det var ikke selve personen, hjernestammen, sjelen din da, er mer som en muskel, det er det som gjør at du har kraft til å styre en kropp også, en hjerne som bare sitter på toppen får bare sendt signaler, og ville aldri hatt kraft til å bevege noe, hjernestammen følger hele ryggraden, nesten som et virveldyr, det er det som gjør at du har kraft til å bevege deg, grunnen til at ulike områder i hjernen lyser opp når man gjør ulike ting, er fordi det er et veldig komplekst maskineri til å lage hormoner, det er ulike sammensetninger basert på hva du gjør, det er derfor du som oftest føler deg bedre i ung alder også enn senere, fordi hormonene er nye for deg, det avtar litt i effekt basert på at du eldes, er man en innfødt som lever i skogen naturlig hele livet, så vil hormonene alltid føles godt, men lever du i et samfunn hvor kroppen din eldes mer, så avtar litt denne effekten som sagt, det er det som gjør at man blir skallet, ser eldre ut, får kreft, og så videre, fordi når man holder på noe psykisk som et system, eller samfunnet, så svekkes kroppen, sjelen er heller ikke ifra DNA, bevissthet overføres fra liv til liv på en annen måte, DNA ble lagd fordi, selv om sjelen vedlikeholder hele kroppen, så ville det vært for vanskelig å gjøre det med alle celler, så DNA ble oppfunnet for å gjøre vedlikehold av celler automatisk, det er derfor det oppstår kreft iblant også i celler, fordi det går automatisk, det er en generell svekkelse av kroppen før det oppstår kreft, det går utover den svakeste delen av kroppen, si at man røyker, så går det utover lunger først hvis man er litt svekket, det kan være at man finner flere bruksområder for hjernen enn bare å sirkulere blod og lage hormoner, men det er foreløpig min beste teori, for det er faktisk unger helt uten hjerne og de har personlighet, spiser, beveger seg, ler, smiler, viser følelser, og så videre, noen vil si at dette er primalfunksjoner da, så derfor er det i hjernestammen, men man kan ikke komme utenom at noen ikke har en hjerne i det hele tatt, og likevel fungerer, de har som oftest som noen sykdommer som gjør livet vanskeligere, siden det gjerne følger med når utvikling ikke skjer normalt, som det å få en hjerne, men det må ikke forveksles hva den faktisk er for, folk vil bruke tusenvis av år på å finne ut hva hjernen er for, og lage teorier ut av ingenting basert på hva en person gjør i et en situasjon, og så ende opp med ingenting, men det er livets gang for noen, ikke vær en av de, min egen magefølelse sa meg at jeg ikke var en hjerne, så jeg prøvde å finne ut av det selv, og det ga meg veldig mye, jeg har alltid visst at jeg er ekte og lever, og har en sjel, og øynene mine er sjelens vindu, de later ikke som det er noe :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. juni 2023 #2 Del Skrevet 24. juni 2023 Uten hjerne hadde alt gått til helvette det ser du jo bare på folka i MDG 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjufsen Skrevet 24. juni 2023 #3 Del Skrevet 24. juni 2023 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Uten hjerne hadde alt gått til helvette det ser du jo bare på folka i MDG 😃 Kanskje det hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. juni 2023 #4 Del Skrevet 24. juni 2023 Tjufsen skrev (Akkurat nå): Kanskje det hehe Hjernen har jo en misjon da vi kan jo ikke tenke meg blod ? hehe 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjufsen Skrevet 24. juni 2023 #5 Del Skrevet 24. juni 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Hjernen har jo en misjon da vi kan jo ikke tenke meg blod ? hehe 🙂 Nja, den kan ha flere funksjoner da, men fra egen forskning, så har jeg bare funnet at den sirkulerer blod, og lager hormoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. juni 2023 #6 Del Skrevet 24. juni 2023 Tjufsen skrev (Akkurat nå): Nja, den kan ha flere funksjoner da, men fra egen forskning, så har jeg bare funnet at den sirkulerer blod, og lager hormoner Ja det kan nok stemme men hos de i MDG er hjernen byttet ut med blod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjufsen Skrevet 24. juni 2023 #7 Del Skrevet 24. juni 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Ja det kan nok stemme men hos de i MDG er hjernen byttet ut med blod Da blir de avkjølt^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjufsen Skrevet 24. juni 2023 #8 Del Skrevet 24. juni 2023 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Ja det kan nok stemme men hos de i MDG er hjernen byttet ut med blod Har aldri stemt jeg, hvis det er politikk du snakker om, men liker de Kristne, familieverdier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. juni 2023 #9 Del Skrevet 24. juni 2023 Tjufsen skrev (1 minutt siden): Har aldri stemt jeg, hvis det er politikk du snakker om, men liker de Kristne, familieverdier Aldri stemt nei stemmer PDK jeg 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjufsen Skrevet 24. juni 2023 #10 Del Skrevet 24. juni 2023 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Aldri stemt nei stemmer PDK jeg 😃 Mange innlegg du hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. juni 2023 #11 Del Skrevet 24. juni 2023 Tjufsen skrev (19 timer siden): Mange innlegg du hehe Ja har det vettu vært her siden September 2022 eller no i den dur,n du har 43 så velkommen til KG sier jeg da regner med du er ganske ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #12 Del Skrevet 28. juni 2023 Tjufsen skrev (På 24.6.2023 den 3.30): Ja, noen trives i samfunnet vårt, og blomstrer, så de kan gjøre som de vil, andre søker mer kontakt med andre, og sliter, men det jeg vil frem til i kveld da, er noen grunnoppfatninger som ikke stemmer i samfunnet, for eksempel at øynene bare later som de viser en sjel, produsert av en hjerne, og det finnes ingen sjel, selv om vitenskapen sier det er virkelig også, og man er bare en hjerne, sånn at man kan utfordre hverandre litt, ingenting er ekte i følge folk flest, så det spiller ingen rolle, jeg vil utfordre dette litt, fordi folk blir ulykkelige av sånt tull, man får aldri bekreftet at man en virkelig person, det som er da, er at noen unger blir født uten en hjerne, de har bare hjernestammen, det er ikke en del av selve hjernen, hjernen sitter oppa som et organ, men man trenger faktisk ikke denne for å leve, personlighet, følelser, behov, og så videre, sitter i hjernestammen, som vist på bildet under, det er litt godt inngrodd i samfunnet at man er en hjerne, for da er man mer primitive også og kan utfordre hverandre, og ingenting er ekte, hjernen ble til for å fylle tomrommet i skallen og sirkulere blod, og så begynte den å lage hormoner som gjør at vi føler oss godt, det er derfor kannibal ikke syns det var ekkelt å spise dette organet heller, fordi det var ikke selve personen, hjernestammen, sjelen din da, er mer som en muskel, det er det som gjør at du har kraft til å styre en kropp også, en hjerne som bare sitter på toppen får bare sendt signaler, og ville aldri hatt kraft til å bevege noe, hjernestammen følger hele ryggraden, nesten som et virveldyr, det er det som gjør at du har kraft til å bevege deg, grunnen til at ulike områder i hjernen lyser opp når man gjør ulike ting, er fordi det er et veldig komplekst maskineri til å lage hormoner, det er ulike sammensetninger basert på hva du gjør, det er derfor du som oftest føler deg bedre i ung alder også enn senere, fordi hormonene er nye for deg, det avtar litt i effekt basert på at du eldes, er man en innfødt som lever i skogen naturlig hele livet, så vil hormonene alltid føles godt, men lever du i et samfunn hvor kroppen din eldes mer, så avtar litt denne effekten som sagt, det er det som gjør at man blir skallet, ser eldre ut, får kreft, og så videre, fordi når man holder på noe psykisk som et system, eller samfunnet, så svekkes kroppen, sjelen er heller ikke ifra DNA, bevissthet overføres fra liv til liv på en annen måte, DNA ble lagd fordi, selv om sjelen vedlikeholder hele kroppen, så ville det vært for vanskelig å gjøre det med alle celler, så DNA ble oppfunnet for å gjøre vedlikehold av celler automatisk, det er derfor det oppstår kreft iblant også i celler, fordi det går automatisk, det er en generell svekkelse av kroppen før det oppstår kreft, det går utover den svakeste delen av kroppen, si at man røyker, så går det utover lunger først hvis man er litt svekket, det kan være at man finner flere bruksområder for hjernen enn bare å sirkulere blod og lage hormoner, men det er foreløpig min beste teori, for det er faktisk unger helt uten hjerne og de har personlighet, spiser, beveger seg, ler, smiler, viser følelser, og så videre, noen vil si at dette er primalfunksjoner da, så derfor er det i hjernestammen, men man kan ikke komme utenom at noen ikke har en hjerne i det hele tatt, og likevel fungerer, de har som oftest som noen sykdommer som gjør livet vanskeligere, siden det gjerne følger med når utvikling ikke skjer normalt, som det å få en hjerne, men det må ikke forveksles hva den faktisk er for, folk vil bruke tusenvis av år på å finne ut hva hjernen er for, og lage teorier ut av ingenting basert på hva en person gjør i et en situasjon, og så ende opp med ingenting, men det er livets gang for noen, ikke vær en av de, min egen magefølelse sa meg at jeg ikke var en hjerne, så jeg prøvde å finne ut av det selv, og det ga meg veldig mye, jeg har alltid visst at jeg er ekte og lever, og har en sjel, og øynene mine er sjelens vindu, de later ikke som det er noe 🙂 Hei du. Du har tidligere blitt oppfordret til å bruke litt punktum. Den oppfordringen henger jeg meg litt på for det er veldig vanskelig og tungt å lese det du skriver. Anonymkode: 255bc...b87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #13 Del Skrevet 28. juni 2023 Tjufsen skrev (På 24.6.2023 den 3.30): Ja, noen trives i samfunnet vårt, og blomstrer, så de kan gjøre som de vil, andre søker mer kontakt med andre, og sliter, men det jeg vil frem til i kveld da, er noen grunnoppfatninger som ikke stemmer i samfunnet, for eksempel at øynene bare later som de viser en sjel, produsert av en hjerne, og det finnes ingen sjel, selv om vitenskapen sier det er virkelig også, og man er bare en hjerne, sånn at man kan utfordre hverandre litt, ingenting er ekte i følge folk flest, så det spiller ingen rolle, jeg vil utfordre dette litt, fordi folk blir ulykkelige av sånt tull, man får aldri bekreftet at man en virkelig person, det som er da, er at noen unger blir født uten en hjerne, de har bare hjernestammen, det er ikke en del av selve hjernen, hjernen sitter oppa som et organ, men man trenger faktisk ikke denne for å leve, personlighet, følelser, behov, og så videre, sitter i hjernestammen, som vist på bildet under, det er litt godt inngrodd i samfunnet at man er en hjerne, for da er man mer primitive også og kan utfordre hverandre, og ingenting er ekte, hjernen ble til for å fylle tomrommet i skallen og sirkulere blod, og så begynte den å lage hormoner som gjør at vi føler oss godt, det er derfor kannibal ikke syns det var ekkelt å spise dette organet heller, fordi det var ikke selve personen, hjernestammen, sjelen din da, er mer som en muskel, det er det som gjør at du har kraft til å styre en kropp også, en hjerne som bare sitter på toppen får bare sendt signaler, og ville aldri hatt kraft til å bevege noe, hjernestammen følger hele ryggraden, nesten som et virveldyr, det er det som gjør at du har kraft til å bevege deg, grunnen til at ulike områder i hjernen lyser opp når man gjør ulike ting, er fordi det er et veldig komplekst maskineri til å lage hormoner, det er ulike sammensetninger basert på hva du gjør, det er derfor du som oftest føler deg bedre i ung alder også enn senere, fordi hormonene er nye for deg, det avtar litt i effekt basert på at du eldes, er man en innfødt som lever i skogen naturlig hele livet, så vil hormonene alltid føles godt, men lever du i et samfunn hvor kroppen din eldes mer, så avtar litt denne effekten som sagt, det er det som gjør at man blir skallet, ser eldre ut, får kreft, og så videre, fordi når man holder på noe psykisk som et system, eller samfunnet, så svekkes kroppen, sjelen er heller ikke ifra DNA, bevissthet overføres fra liv til liv på en annen måte, DNA ble lagd fordi, selv om sjelen vedlikeholder hele kroppen, så ville det vært for vanskelig å gjøre det med alle celler, så DNA ble oppfunnet for å gjøre vedlikehold av celler automatisk, det er derfor det oppstår kreft iblant også i celler, fordi det går automatisk, det er en generell svekkelse av kroppen før det oppstår kreft, det går utover den svakeste delen av kroppen, si at man røyker, så går det utover lunger først hvis man er litt svekket, det kan være at man finner flere bruksområder for hjernen enn bare å sirkulere blod og lage hormoner, men det er foreløpig min beste teori, for det er faktisk unger helt uten hjerne og de har personlighet, spiser, beveger seg, ler, smiler, viser følelser, og så videre, noen vil si at dette er primalfunksjoner da, så derfor er det i hjernestammen, men man kan ikke komme utenom at noen ikke har en hjerne i det hele tatt, og likevel fungerer, de har som oftest som noen sykdommer som gjør livet vanskeligere, siden det gjerne følger med når utvikling ikke skjer normalt, som det å få en hjerne, men det må ikke forveksles hva den faktisk er for, folk vil bruke tusenvis av år på å finne ut hva hjernen er for, og lage teorier ut av ingenting basert på hva en person gjør i et en situasjon, og så ende opp med ingenting, men det er livets gang for noen, ikke vær en av de, min egen magefølelse sa meg at jeg ikke var en hjerne, så jeg prøvde å finne ut av det selv, og det ga meg veldig mye, jeg har alltid visst at jeg er ekte og lever, og har en sjel, og øynene mine er sjelens vindu, de later ikke som det er noe 🙂 Kan du oppsummere i ein setning kva du meiner, TS? Anonymkode: d97c3...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 28. juni 2023 #14 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) On 6/24/2023 at 3:30 AM, Tjufsen said: Ja, noen trives i samfunnet vårt, og blomstrer, så de kan gjøre som de vil, andre søker mer kontakt med andre, og sliter, men det jeg vil frem til i kveld da, er noen grunnoppfatninger som ikke stemmer i samfunnet, for eksempel at øynene bare later som de viser en sjel, produsert av en hjerne, og det finnes ingen sjel, selv om vitenskapen sier det er virkelig også, og man er bare en hjerne, sånn at man kan utfordre hverandre litt, ingenting er ekte i følge folk flest, så det spiller ingen rolle, jeg vil utfordre dette litt, fordi folk blir ulykkelige av sånt tull, man får aldri bekreftet at man en virkelig person, det som er da, er at noen unger blir født uten en hjerne, de har bare hjernestammen, det er ikke en del av selve hjernen, hjernen sitter oppa som et organ, men man trenger faktisk ikke denne for å leve, personlighet, følelser, behov, og så videre, sitter i hjernestammen, som vist på bildet under, det er litt godt inngrodd i samfunnet at man er en hjerne, for da er man mer primitive også og kan utfordre hverandre, og ingenting er ekte, hjernen ble til for å fylle tomrommet i skallen og sirkulere blod, og så begynte den å lage hormoner som gjør at vi føler oss godt, det er derfor kannibal ikke syns det var ekkelt å spise dette organet heller, fordi det var ikke selve personen, hjernestammen, sjelen din da, er mer som en muskel, det er det som gjør at du har kraft til å styre en kropp også, en hjerne som bare sitter på toppen får bare sendt signaler, og ville aldri hatt kraft til å bevege noe, hjernestammen følger hele ryggraden, nesten som et virveldyr, det er det som gjør at du har kraft til å bevege deg, grunnen til at ulike områder i hjernen lyser opp når man gjør ulike ting, er fordi det er et veldig komplekst maskineri til å lage hormoner, det er ulike sammensetninger basert på hva du gjør, det er derfor du som oftest føler deg bedre i ung alder også enn senere, fordi hormonene er nye for deg, det avtar litt i effekt basert på at du eldes, er man en innfødt som lever i skogen naturlig hele livet, så vil hormonene alltid føles godt, men lever du i et samfunn hvor kroppen din eldes mer, så avtar litt denne effekten som sagt, det er det som gjør at man blir skallet, ser eldre ut, får kreft, og så videre, fordi når man holder på noe psykisk som et system, eller samfunnet, så svekkes kroppen, sjelen er heller ikke ifra DNA, bevissthet overføres fra liv til liv på en annen måte, DNA ble lagd fordi, selv om sjelen vedlikeholder hele kroppen, så ville det vært for vanskelig å gjøre det med alle celler, så DNA ble oppfunnet for å gjøre vedlikehold av celler automatisk, det er derfor det oppstår kreft iblant også i celler, fordi det går automatisk, det er en generell svekkelse av kroppen før det oppstår kreft, det går utover den svakeste delen av kroppen, si at man røyker, så går det utover lunger først hvis man er litt svekket, det kan være at man finner flere bruksområder for hjernen enn bare å sirkulere blod og lage hormoner, men det er foreløpig min beste teori, for det er faktisk unger helt uten hjerne og de har personlighet, spiser, beveger seg, ler, smiler, viser følelser, og så videre, noen vil si at dette er primalfunksjoner da, så derfor er det i hjernestammen, men man kan ikke komme utenom at noen ikke har en hjerne i det hele tatt, og likevel fungerer, de har som oftest som noen sykdommer som gjør livet vanskeligere, siden det gjerne følger med når utvikling ikke skjer normalt, som det å få en hjerne, men det må ikke forveksles hva den faktisk er for, folk vil bruke tusenvis av år på å finne ut hva hjernen er for, og lage teorier ut av ingenting basert på hva en person gjør i et en situasjon, og så ende opp med ingenting, men det er livets gang for noen, ikke vær en av de, min egen magefølelse sa meg at jeg ikke var en hjerne, så jeg prøvde å finne ut av det selv, og det ga meg veldig mye, jeg har alltid visst at jeg er ekte og lever, og har en sjel, og øynene mine er sjelens vindu, de later ikke som det er noe 🙂 Edit: prøv avsnitt og punktum Endret 28. juni 2023 av 000VF000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå