Gå til innhold

Bør innvandrere som flytter hit få bedre opplæring om kultur? Halvparten er mot homofili og rektor måtte beklage

Majer

Anbefalte innlegg

Ryddet for ryktespredning og svar til dette. 

Tråden flyttes over til Aktuelle saker og politikk, og blir derfor stengt for innlegg av AnonymBruker. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker bruken av de og dem i denne selvgode diskusjonen. Hvordan kan vi integrere DEM? DE er jo fremmede i vårt land.

Dere innser at det er mange av oss muslimske innvandrere på KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (På 28.6.2023 den 12.20):

Hadde ikke dette vært løst ved at elevene og foreldrene sa fra på forhånd d at en mannlig elev ikke ville ta en kvinnelig rektor i hånden og religion, slik at rektor var klar over det og det kunne løses på annen måte

Jeg tror nok eleven visste hvordan dette skulle foregå og tenkte det var greit å lage en scene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må absolutt jobbes mye mer målrettet mot innvandrere som kommer fra land med diametralt forskjellig kultur og religion enn det som er sedvane i Norge.

Det er opplagt at det blir store kollisjoner når de ikke gjør et aktivt valg å legge bak seg holdninger som ikke passer inn i det norske samfunnet.

Jeg har skrevet det før, men skriver det igjen.

Alle som kommer må signere en kontrakt at de forplikter seg å respektere og følge norske lover, kultur, skikk, sedvane og tradisjoner og at de er inneforstått med at å bo i Norge forplikter dem å respektere likestilling og ikke diskriminere etter kjønn og religion. Ved brudd av kontrakten opphører oppholdstillatelsen automatisk og de må forlate landet. De må også forplikte seg å ikke hindre egne barns integrering og å ikke lære sine barn verdiene Norge tar avstand fra.

De som signerer må selvfølgelig få et grundig kurs i ''hvordan vi vil ha det og hvordan vi gjør det her i Norge'' på den kulturelle siden, så det ikke blir bare et papirstykke de signerer uten å forstå hva teksten innebærer.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blui89 skrev (42 minutter siden):

Jeg liker bruken av de og dem i denne selvgode diskusjonen. Hvordan kan vi integrere DEM? DE er jo fremmede i vårt land.

Dere innser at det er mange av oss muslimske innvandrere på KG?

Mennesker har alltid, og kommer alltid til å dele inn verden i «vi» og «dem», det blir hverken mer eller mindre naturlig når det er snakk om vilt ulike kulturer som lever adskilt side ved side.

Naboene mine, for eksempel, de krangler hver helg og har ikke gardiner. 🙂

Forresten: Fiffig å bruke det samme grepet du kritiserer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alle bør få bedre opplæring om kultur. Altfor mange som har en forestilling om at egne skikker er så mye bedre enn andres. Man må bør vel også skille mellom hva som er "vitenskapelig" fornuftig og hva som bare er kulturelle moter.

Nordmenn og vest-europere generelt er ikke noe mer respektfulle for lokal kultur enn det andre er. Når vi besøker andre land så tilpasser vi oss i liten grad lokale skikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest In absentia

Veldig arrogant å tro at det er opplæringen som svikter. De har vært på opplæring, de bare er dypt uenige i våre verdier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...