Gå til innhold

Innlagt på akuttpsykiatrisk ved psykose- tidsperspektiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge kan du bli innlagt ved akuttpsykiatrisk ved psykose og alvorlig psykisk sykdom, og rus? Når personen er til fare for seg selv og andre?

Anonymkode: 52250...1dc

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge kan du bli innlagt ved akuttpsykiatrisk ved psykose og alvorlig psykisk sykdom, og rus? Når personen er til fare for seg selv og andre?

Hvor langt er et tau?

Anonymkode: 8ebfb...c62

• Liker 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

1 dag så er det rett ut… 

Anonymkode: 4ccca...5be

Skrevet

Der varierer veldig. Noen motsetter seg behandling. Om noen jeg er glad i blir innlagt med psykose håper jeg de ansatte setter en sprøyte med beroligende med en gang. Går raskere når man klarer å slappe av, enten det er frivillig eller ufrivillig. Noen responderer også fortere enn andre. Det kan også variere fra gang til gang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvor langt er et tau?

Anonymkode: 8ebfb...c62

Godt svart 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

1 dag så er det rett ut… 

Selv når politiet er involvert og ved gjentatte brudd på straffeloven?

Skrevet

Alt fra noen timer til år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nellikpiken skrev (1 minutt siden):

Alt fra noen timer til år.

Da håper jeg det siste, men frykter det første

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (36 minutter siden):

Der varierer veldig. Noen motsetter seg behandling. Om noen jeg er glad i blir innlagt med psykose håper jeg de ansatte setter en sprøyte med beroligende med en gang. Går raskere når man klarer å slappe av, enten det er frivillig eller ufrivillig. Noen responderer også fortere enn andre. Det kan også variere fra gang til gang.

De setter sedativer så de kan hanskes med vedkommende 

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvor fort pasienten kommer seg. 2 - 3 måneder er ikke uvanlig. Jo oftere en får psykoseutbrudd jo lenger tid tar det å komme seg.

Anonymkode: 2abc1...fe0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det spørs hvor fort pasienten kommer seg. 2 - 3 måneder er ikke uvanlig. Jo oftere en får psykoseutbrudd jo lenger tid tar det å komme seg.

Anonymkode: 2abc1...fe0

Her er det rusinduserte psykoser flere ganger i uken

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innlagt med psykose, ikke rusindusert da. Var på akuttspyk i et døgn, så ble jeg flyttet til en psykoseavd og var der i ca 3 uker. 

Anonymkode: 9cd76...f60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var innlagt med psykose, ikke rusindusert da. Var på akuttspyk i et døgn, så ble jeg flyttet til en psykoseavd og var der i ca 3 uker. 

Jeg håper han ikke får lurt seg unna når rusen avtar 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1 dag så er det rett ut… 

Dette er heldigvis direkte usant.

• Nyttig 3
Skrevet

Til du kan skrives ut 😃

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Til du kan skrives ut 😃

Hvorfor må du svare sånn tull? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må du svare sånn tull? 

Det er jo ikke tull ? Det er vel sykehuset som bestemmer det ? Er du til fare blir på avdelingen  er du trygg blir du skrevet ut ? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke tull ? Det er vel sykehuset som bestemmer det ? Er du til fare blir på avdelingen  er du trygg blir du skrevet ut ? 

Det er en selvfølge at man blir skrevet ut når man er klar. Ts spør om tidsperspektiv, det er hånlig å gå inn og skrive slike selvfølgeligheter med en smiley bak. Det er tydelig en person ts bryr seg om og er bekymret for, ha litt respekt. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en selvfølge at man blir skrevet ut når man er klar. Ts spør om tidsperspektiv, det er hånlig å gå inn og skrive slike selvfølgeligheter med en smiley bak. Det er tydelig en person ts bryr seg om og er bekymret for, ha litt respekt. 

Jeg kjenner folk som var vært innlagt i åresvis så er vanskelig og si tidsperspektiv tror hun gikk litt ut og inn usikker på om hun er ute nå da jeg ikke har snakket med henne på 20 år ei jeg vokste opp med 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner folk som var vært innlagt i åresvis så er vanskelig og si tidsperspektiv tror hun gikk litt ut og inn usikker på om hun er ute nå da jeg ikke har snakket med henne på 20 år ei jeg vokste opp med 

Det der er bare svada. Kjenner noen, kanskje inne, kanskje ute, ikke snakket med på 20 år. Psykiatrien har endret seg, psykoser kan være livstruende og farlige for en selv og for andre. Det er ikke tråder man går inn og svarer svada i. 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...