Gå til innhold

Allmennærere

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som er utdannet allmennlærer og som ikke har lærer jobb? Hva annet jobber dere med? Tror dere at det vil endre seg og det vil bli enklere å få jobb?

Søkte på en stilling i bergen og ringte til rektor der idag. Hun var veldig lite imøtekommende og avfeide meg ganske raskt. Var ikke interessert i å få navnet mitt heller. Det er tydelig at skoler kan velge og vrake. Men trenger ikke være uhøfflige for det.

De hadde fått inn 44 søknader til 1 stilling. Virker håpløst å få jobb.......

Hilsen allmennlærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

44 søknader til 1 stilling er faktisk ikke så mye.

Ei venninne av meg som er leder i barnehage fikk 250 søknader til en 50% stilling de utlyste.

En annen venninne som hoppet av etter 2. året jobber som lærervikar ved siden av en deltid butikkjobb.

ps: ikke rart hun avviste deg når du ikke vet hvordan almennlærer skrives ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at jeg ble avvist pga at jeg skriver allmennlærer i et forum på internett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus
hva jobber du med nå?

Ingenting. Jeg er blitt syk. Men jeg jobbet på SFO og som lærervikar (begge deler for barn med spesielle behov) inntil for et år siden. Greide å snike meg inn den veien og fikk noen lengre vikariater. Hadde fortsatt gått i et vikariat der nå hvis jeg hadde vært frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skrives faktisk ALLMENNLÆRER! Så gjest, det var nok ikke derfor du ble avvist, som noen antydet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Men at jeg skriver det feil spiller forsåvidt ingen rolle... Det er jo ikke jeg som er skal søke jobb som lærer. ;)

Men for de som ikke skjønte det, var det ment som en spøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane
Takk det visste jeg. Er faktisk utdannet i norsk språk så tusen takk for støtten!!!!

Tar sjansen på å rette deg siden du er norskutdannet: Ett utropstegn klarer seg som oftest, er det nødvendig med flere bruker du tre.

Lykke til, forresten! Jeg tror situasjonen vil bedre seg, jeg ser i alle fall mange lærere som nærmer seg pensjonsalderen her jeg jobber. Og de rød-grønne har jo sagt at de vil øke lærertettheten.

Endret av LoisLane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjansen på å rette deg siden du er norskutdannet: Ett utropstegn klarer seg som oftest, er det nødvendig med flere bruker du tre.

Lykke til, forresten! Jeg tror situasjonen vil bedre seg, jeg ser i alle fall mange lærere som nærmer seg pensjonsalderen her jeg jobber. Og de rød-grønne har jo sagt at de vil øke lærertettheten.

Tar sjansen på å korrigere deg litt også: på norsk skriver vi ikke stor bokstav etter kolon. På engelsk derimot bruker man stor bokstav etter tegnet :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Vi bruker stor bokstav etter kolon dersom det kommer en helsetning, hvis det er en leddsetning eller enkeltord og uttrykk brukes liten forbokstav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...