AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Spør for en venn. Han kjøpte ut ekskona for ett år siden, ble da avtalt at hun også skulle ha noen møbler og en del løsøre. Dette har ikke blitt hentet. Nå ett år etter sier hun at hun skal ha tingene sine. Min venn vil helst beholde dette selv nå. Handler ikke om mye ting, men er det en frist for når du må hente ting når det avtales hvordan det skal deles? Kan nevne at barna bruker disse møblene også og de bor mest hos ham. Anonymkode: 0e236...38d
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Velg kamper med omhu. Om avtalen sier hun skal ha de tingene så er det avtalen med mindre det er spesifisert skriftlig at det er en frist på avtalen. Er det virkelig verdt å lage drama ut av det?
Bombasi Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 Nei, finnes ingen "lovgivende" frist, og det er avtalt at det er hennes, så da er det også hennes. For øvrig sløvt av dem begge at dette ikke har blitt fordelt ganske momentant. Flaks for hans del at hun ikke har rettet leiekrav for tingene hennes da. Bare for å snu på problemstillingen... Her må han bare gi etter, og "takke" for lånet av ting han uansett måtte ha kjøpt seg... 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 Han burde sagt at det du ikke har hentet innen x dato er mitt. Synd å være etterpåklok. Jeg syntes det er helt uaktuelt at hun kommer etter et år for å hente noe. Likevel: hva gjør han vel for å unngå krangel og brudulje... Så ja, hun er kjempeurimelig, men orker dere kampen? Anonymkode: 2033e...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå