Gå til innhold

Hund hopper opp i senga hver natt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei tispe på 1 år. Hun elsker oss inderlig, og fotfølger oss konstant… Slitsomt nok dagtid, men da kan vi lukke dører og har trappegrind når hun ikke kan være med oss. 

Problemet er natta. Vi har små barn, og må derfor sove med dørene åpne. Hunden sover i samme etasje som oss, og har sin egen seng og bur der. Problemet er at hun hopper opp i senga vår HVER natt. Ofte er vi så trøtte at vi ikke reagerer. Oppdager henne først dagen etter. Liten rase, så tar ikke mye plass. 

I utgangspunktet koselig. Men hun er en hund med mye pels, og jeg fikk skrekken en morgen når jeg fant en svær flått krypende på hodeputa… og siden minste barnet noen ganger sover med oss synes jeg ikke hunden skal opp i senga. 

Hun vil så veldig gjerne være nær oss hele tiden, og jeg vil gjerne ha henne i samme etasje da hun vekker oss når hun må på do på morgenen… 

Tips? 

Anonymkode: fb9dd...172

Videoannonse
Annonse
Gjest blåbærpike
Skrevet

Grind fremfor døra på rommet hunden sover på? 

Skrevet

Sett opp en grind:)

Skrevet

grind eller bur. så lenge ikke hunden ligger i bur store deler av dagen også.

AnonymBruker
Skrevet

Planløsningen er sånn at det er en gang mellom soverommene, og soverommene ligger litt spredt, så vi må sperre av flere åpninger i så fall.

Men kanskje vi rett og slett skal se på mulighetene for det likevel, kompostgjerder kanskje…

Takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Ordne med en hundeseng ved sengen deres. Lær henne "av". Få henne til å gå ned hver gang hun hopper opp i senga. Gi henne skryt omhver gang hun er i sin egen seng.

Hun vil forstå det til slutt. 

Anonymkode: 7a7a0...f20

AnonymBruker
Skrevet

Hunden trives ikke med å sove ett annet sted enn der dere er, mange hunder er slik. Hvis du kan så sett opp en grind på soverommet og la den sove oppi der. Har dere en barnegrind så er den ypperlig.

Anonymkode: e4a97...669

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Planløsningen er sånn at det er en gang mellom soverommene, og soverommene ligger litt spredt, så vi må sperre av flere åpninger i så fall.

Men kanskje vi rett og slett skal se på mulighetene for det likevel, kompostgjerder kanskje…

Takk for tips!

Ordne ett hjørne på rommet med hundeseng, vannskål,  helst mulighet til å ligge både varmt/lunt og kjølig også ordner dere med grind rundt, så kan grinden fjernes når hunden har funnet ut at dette er plassen den kan få lov til å sove på innpå deres soverom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...