Gå til innhold

Dårlig fortograf.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er skikkelig misfornøyd med bildene som fotograferen tok i barnehagen. Prøvde å ta det opp med en ansatt i barnehagen, men fikk til svar at det ikke var deres ansvar at ungene smiler på bilde. Det er skikkelig kjipt at vi nå ikke har bilde fra barnehagen, nekter å betale fotografen noe for de dårlige bildene.

Hvor kan jeg klage nå? Ta det opp med SU eller styrer i barnehagen?

Anonymkode: 55df5...e87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan klage til fotografen, men å få alle 50+ barna til å smile når de ikke vil er så og si umulig, så du får neppe medhold. 
Ta med ungen til fotograf selv, eller ta egne bilder av typen «barnehagebilde». Det er egentlig ganske enkelt :) 

• Liker 7
Skrevet

Korleis dårleg bilete? Dårleg fokus, dårleg kvalitet på bilete - ville (eg hadde ikkje gadda) sendt epost til fotografen. Barnet smiler ikkje, barnet ser vekk, barnet ser redd/sint ut... - ingen sin feil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da bare å ikke bestille bildene. Av våre tre barn har vi ett fint portrettbilde til sammen, men tar jo masse fine bilder av de selv. Gruppebilder har vi stort sett kjøpt, også det ene året da vår unge gråt og klamret seg til en ansatt. Portrettbilder kan vi evt ordne selv. 

Anonymkode: 4d8d9...8c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe barnehagen er pliktig til å levere, men et tilbud (eller uskikk), så ingen grunn til å klage til barnehagen. Liker du ikke bildene er det bare å la være å kjøpe.

Anonymkode: f2937...aca

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De tar bilder i barnehagen og skolen hvert bidige år. Ingen tvinger deg til å kjøpe disse bildene om du ikke er fornøyd.

Mitt ene barn har vi fått lite gode bilder av, vet ikke om hun er lite fotogen eller om det er fotografen som har gjort en dårlig jobb. I 1 klasse kjøpte vi noen portretter likevel, siden det var litt gøy å ha. Men andre år har jeg kun kjøpt om jeg er fornøyd med bildene

Anonymkode: 69756...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er misfornøyd med portrettbildet fra første klasse og synes ikke det er verdt å betale fotografpris for.  Jeg synes vi burde fått to bilder å velge mellom, slik som i barnehagen. Synes også at det er skikkelig dårlig at vi ikke fikk sett bildet på fohånd. (I barnehagen brukte de en fotograf som lot oss få se bildet digitalt før vi bestilte.) Vi fikk velge om vi ville beholde bildet, men ble tvunget til å betale for frakt og returfrakt hvis vi ikke ville ha bildet.

Men det er jo ikke hjelp i å klage på dette. Ved brukt av fotografer der man ikke får se bildet før man bestiller, er det jo en gambling. 

Anonymkode: 35f2b...759

Skrevet

Du får melde deg inn i foreldreutvalget til neste år så kan du være med å påvirke hvilken fotograf de skal hyre inn, men nå står vel ikke fotografer i desperat kø for å få lov til å ta bilder av våre håpefulle som skifter humør fortere enn en kan snu seg og ofte er skeptisk til nye folk og situasjoner.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var det også elendig, de hadde med to forskjellige fotografer, ene var kjempeflink og tullet så barens begynte å le, den andre bare sto rett opp IG ned 

Anonymkode: 516fd...4cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...