Gå til innhold

blir roset av venninner fordi jeg har kjæreste? hæææ

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Måtte bare ha noen andre Menninger om dette her. Nå i det siste har jeg blitt roset nesten dagelig fordi jeg har kjæreste og det rare er vel mest at de synes det var så rart at jeg og han har holdt sammen i 13 år og at jeg var dum som ikke utforsket mulighetene. Vi begge er 32 nå. Vel samtidig synes jeg at det er rart at de er single og det ser ikke ut som det ser lyst ut heller. Klaging av hvordan menn idag er egoister etc. Men uansett til hovedspørsmålet. Er det noe stas å ha kjæreste? eller være sammen med en så lenge?

meninger plz!

Anonymkode: eff45...084

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

haha ja

Anonymkode: 749e5...5ec

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

haha ja

Altså ja det er noe prisverdig i å holde sammen så lenge ja, men det å bare ha kjæreste i seg selv er vel ikke noe spesielt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du var nok dum som holdt sammen med bare en mann i deres glanstider, nå er de dumme for å være single i 30 årene :D

Anonymkode: 1f7a0...aee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det handler om der og da og tanken på at man aldri vokser opp. Var i samme tankemønster. Ville ikke ha kjæreste og våknet litt opp da jeg fylte 23. Ikke det at var så viktig den gangen heller, men bare en vekker. Var singel til jeg ble 30 og gikk inn i kortvarig forhold med en kollega. Er 34 nå og ønsker selvfølgelig noen å dele livet med. 

Anonymkode: acd37...cf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det viktig for en kvinne å ha kjæreste? Vi tjener våre egne penger og vi kan få alle fordelene utenom forhold. Det er liksom ikke en must. Skjønner ikke på at du i det heletatt gadd å være sammen med en og samme fyr så lenge. Du har fanken meg mistet mye opplevelser skal jeg si deg. Jeg vet ikke om du angrer nå, men du kommer til å gjøre det senere!

Anonymkode: 8d174...df5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor er det viktig for en kvinne å ha kjæreste? Vi tjener våre egne penger og vi kan få alle fordelene utenom forhold. Det er liksom ikke en must. Skjønner ikke på at du i det heletatt gadd å være sammen med en og samme fyr så lenge. Du har fanken meg mistet mye opplevelser skal jeg si deg. Jeg vet ikke om du angrer nå, men du kommer til å gjøre det senere!

Herregud a!. Det er viktig å ha kjæreste for dem som ønsker det og det er ikke viktig for dem som ikke ønsker det. Hun elsker den fyren hun er sammen med og det skal man ikke erte på. Hun har da ikke mistet noe som helst. Det er traumatisk å ligge med en haug med menn for å så vite gang på gang at man ikke var noe annet en del av underholdnings aktivitet. Du representer ikke kvinner, men kvinner vil gjerne ha forhold og, mange angrer på tilfeldig sex og har følelser. Sjerp deg. TS fortjener ingen kritikk!

Anonymkode: 1cc82...d4d

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke bry deg om hva andre tenker vel, og jeg skjønner fanden meg ikke på personer som mener at det er kjedelig å være med den samme personen over lengre tid. Jeg synes det virker fint, trygt og forutsigbart med et langvarig forhold man trives i. Jeg skjønner det hvis man ikke er fornøyd, men i dag så må jo partneren være "perfekt". Men problemet er at det finnes ikke perfekte partnere, bare kravstorhet, egoisme og kresenhet.

Men det er veldig individuelt, og det er i mine øyne spesielt fint og verdig med en kjæreste. Å bytte på kjærester som å bytte klær daglig, skjønner jeg ikke at noen orker. Virker jo bare bortkasta, meningsløst og nedverdigende...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Måtte bare ha noen andre Menninger om dette her. Nå i det siste har jeg blitt roset nesten dagelig fordi jeg har kjæreste og det rare er vel mest at de synes det var så rart at jeg og han har holdt sammen i 13 år og at jeg var dum som ikke utforsket mulighetene. Vi begge er 32 nå. Vel samtidig synes jeg at det er rart at de er single og det ser ikke ut som det ser lyst ut heller. Klaging av hvordan menn idag er egoister etc. Men uansett til hovedspørsmålet. Er det noe stas å ha kjæreste? eller være sammen med en så lenge?

meninger plz!

Se på markedet. Så på hvor "lykkelige" single er i 2023. Se på all søpla venninnene dine må rote gjennom på jakt etter noe som ikke er helt håpløst. Og se på sjansene deres for å finne det.

Får dette deg til å tenke at det er du som har gjort noe dumt…?

Tror du disse single venninnene dine, som nå er i 30-årene og må konkurrere med 25-åringer om de beste jevnaldrende mennene, innerst inne tenker at de har spilt kortene sine smart?

• Nyttig 1
Skrevet

Det er mange som tar utgangspunkt i seg selv når de skal fortelle andre hva som gjør dem lykkelige. Når det gjelder forhold, tror jeg ikke det er en god idé å se på hva man går glipp av, men tenke på hva som er bra med forholdet man er i og personen man er sammen med. Forhold vil gå opp og ned, men et godt forhold vil jeg si defineres av at den du er sammen med en som gjør deg til en litt bedre versjon av deg selv. Man skal ikke bli i frykt for å bli alene, men man skal heller ikke gå bare fordi livet lugger av og til. 

Alle ønsker ikke det samme, og jeg vil påstå at de som sier: Menn er sånn eller kvinner er sånn, burde ikke være i noe forhold. Menn og kvinner er individer med ulike egenskaper. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

meninger plz!

Jeg synes generelt det er fint og beundringsverdig når noen finner hverandre og gjør hverandre lykkelige over lang tid, så klart det er stas. Så vil det sikkert for noen være fristende å "være rundt" i sine mest attraktive år, men som veninnene dine erfarer kan det gjerne ha konsekvenser. Et annet spørsmål blir jo i hvilken grad det å "utforske" egentlig gjorde dem lykkelige, eller om de sitter igjen 13 år senere og føler seg utnyttet og brukt, og har et problematisk forhold til menn, som du skisserer.

Mange glemmer nok at å leve "utsvevende" faktisk er ganske unormalt og trolig noe de færreste kvinner trakter etter, og sånn sett kan du si at det du har og har hatt nok er det de fleste ønsker. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (1 time siden):

Jeg synes generelt det er fint og beundringsverdig når noen finner hverandre og gjør hverandre lykkelige over lang tid, så klart det er stas. Så vil det sikkert for noen være fristende å "være rundt" i sine mest attraktive år, men som veninnene dine erfarer kan det gjerne ha konsekvenser. Et annet spørsmål blir jo i hvilken grad det å "utforske" egentlig gjorde dem lykkelige, eller om de sitter igjen 13 år senere og føler seg utnyttet og brukt, og har et problematisk forhold til menn, som du skisserer.

Mange glemmer nok at å leve "utsvevende" faktisk er ganske unormalt og trolig noe de færreste kvinner trakter etter, og sånn sett kan du si at det du har og har hatt nok er det de fleste ønsker. 

Det er et lite apropos til det du sier, mrn kvinner som går fra mennene sone gjør det gjerne etter noen år med stigende frustrasjon over at ekteskapet/forholdet og familien binder dem på hender og føtter, uten at de får så mye igjen for det. Det er noen strukturer i kjønnsroller det er vanskelig å se, mrn etter noen år ser mange damer den urettferdigheten/tapet. 

Jeg tenker derfor det er lurt å vente noen år som kvinne før du f eks etablerer deg på alvor, for er det egentlig et sånn liv di ønsker?

Om du bruker de åra der (20-åra) på å studere, ligge rundt, reise eller jobbe er en smakssak. De bør definitivt brukes på annet enn å etablere seg i ekteskapslignende forhold, for kvinnens egen skyld.

Anonymkode: 31576...63a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er et lite apropos til det du sier, mrn kvinner som går fra mennene sone gjør det gjerne etter noen år med stigende frustrasjon over at ekteskapet/forholdet og familien binder dem på hender og føtter, uten at de får så mye igjen for det. Det er noen strukturer i kjønnsroller det er vanskelig å se, mrn etter noen år ser mange damer den urettferdigheten/tapet. 

Jeg tenker derfor det er lurt å vente noen år som kvinne før du f eks etablerer deg på alvor, for er det egentlig et sånn liv di ønsker?

Om du bruker de åra der (20-åra) på å studere, ligge rundt, reise eller jobbe er en smakssak. De bør definitivt brukes på annet enn å etablere seg i ekteskapslignende forhold, for kvinnens egen skyld.

For all del, bruk de mest attraktive og fruktbare årene til å ligge rundt om du ønsker det. For TS sine veninner har det tilsynelatende ikke vært veien til lykke, men det er helt sikkert topp for noen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymousBruker skrev (17 timer siden):

Ikke bry deg om hva andre tenker vel, og jeg skjønner fanden meg ikke på personer som mener at det er kjedelig å være med den samme personen over lengre tid. Jeg synes det virker fint, trygt og forutsigbart med et langvarig forhold man trives i. Jeg skjønner det hvis man ikke er fornøyd, men i dag så må jo partneren være "perfekt". Men problemet er at det finnes ikke perfekte partnere, bare kravstorhet, egoisme og kresenhet.

Men det er veldig individuelt, og det er i mine øyne spesielt fint og verdig med en kjæreste. Å bytte på kjærester som å bytte klær daglig, skjønner jeg ikke at noen orker. Virker jo bare bortkasta, meningsløst og nedverdigende...

Det er rett holdning å ha, men iblant er det vanskelig å ikke bi påvirket. Som når du er i motsatt situasjon du er 30 og folk begynner å si "er det ikke på tide at du finner deg kjæreste snart?" 

Hva slags svar skal jeg gi, at jeg gjerne har ønsket det så lenge at jeg kan ikke huske hvordan det var å ikke ønske seg det, men at det ikke kommer til å skje.

Anonymkode: 77cfe...26d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja helt enig, men det er slik denne verden fungerer. Tror du menn sier bare: Oija du er klar nå, ja la oss slå ned til ro vettu! De tar som regel yngre. Var klar til å slå meg til ro rundt 35+ og jevnaldrende menn valgte stort sett 4-6 år yngre kvinner. Selv en kollega jeg trodde jeg hadde god tone med en god stund hadde plutselig fått ei på 28. Det er det som er problemet for oss kvinner. Yngre kvinner konkurrerer med oss og vi taper den blankt. Det er noe vi ikke kan gjøre noe med og det tvinger kvinner til å finne seg en fast en mye yngre. Blir 40 i år og fortsatt singel.

Jeg sier ikke at det var verken rett eller galt den veien TS valgte, men vi alle går opp i årene og livet blir krevende. Hun vant nok sist og det har vel mye å si. Spørsmålet om jeg hadde gjort ting annerledes dersom jeg var yngre, Ja kanskje. Kanskje jeg burde ha funnet noe stabilt rundt 26-29.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud a!. Det er viktig å ha kjæreste for dem som ønsker det og det er ikke viktig for dem som ikke ønsker det. Hun elsker den fyren hun er sammen med og det skal man ikke erte på. Hun har da ikke mistet noe som helst. Det er traumatisk å ligge med en haug med menn for å så vite gang på gang at man ikke var noe annet en del av underholdnings aktivitet. Du representer ikke kvinner, men kvinner vil gjerne ha forhold og, mange angrer på tilfeldig sex og har følelser. Sjerp deg. TS fortjener ingen kritikk!

Anonymkode: 1cc82...d4d

Tja, kan jo ha to tanker i hodet samtidig. Jeg er glad for at jeg raste fra meg med alskens eventyr før jeg slo meg til ro. Man kan absolutt både digge å ha seksuelle eventyr og samtidig ha det godt i monogame og trygge forhold :) 

Anonymkode: 87078...110

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja helt enig, men det er slik denne verden fungerer. Tror du menn sier bare: Oija du er klar nå, ja la oss slå ned til ro vettu! De tar som regel yngre. Var klar til å slå meg til ro rundt 35+ og jevnaldrende menn valgte stort sett 4-6 år yngre kvinner. Selv en kollega jeg trodde jeg hadde god tone med en god stund hadde plutselig fått ei på 28. Det er det som er problemet for oss kvinner. Yngre kvinner konkurrerer med oss og vi taper den blankt. Det er noe vi ikke kan gjøre noe med og det tvinger kvinner til å finne seg en fast en mye yngre. Blir 40 i år og fortsatt singel.

Jeg sier ikke at det var verken rett eller galt den veien TS valgte, men vi alle går opp i årene og livet blir krevende. Hun vant nok sist og det har vel mye å si. Spørsmålet om jeg hadde gjort ting annerledes dersom jeg var yngre, Ja kanskje. Kanskje jeg burde ha funnet noe stabilt rundt 26-29.

Ingen garanti at et forhold varer selv om man fant hverandre unge, mange som blir single i 30-årene etter langvarig forhold 

Anonymkode: 87078...110

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er 32 år og SÅ usikker? Og så barnslig…. Kanskje på tide å bli voksen?

Anonymkode: c7271...b53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Å oppleve den store kjærligheten er jo det beste som finnes. Det er ikke uten grunn at det skrives dikt, sanger, bøker, og filmatiseres til det uendelige. Man går virkelig glipp av noe dersom man er evig singel.

Anonymkode: 9ea8b...6fe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man er hvertfall heldig for at man slipper å måtte forholde seg til dagens datingkultur som mildt sagt er fucked up og kvinnefiendtlig

Anonymkode: f23a2...433

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...