Gå til innhold

Kort lutealfase en gang innimellom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn fra før som er 8,5 måneder gammel. Vi ønsker å begynne å prøve på nr. 2 fra neste måned. Jeg fikk tilbake mensen i begynnelsen av mai. Jeg merket symptomene på eggløsning cirka 13 dager før mensen kom i mai. Det samme gjaldt for neste syklus; lutealfasen var 13-14 dager lang. Denne måneden har jeg imidlertid hatt eggløsning én uke senere. Med mindre jeg plutselig har lengre syklus enn jeg har hatt, vil lutealfasen da bare være rundt 8 dager. Jeg hadde trolig eggløsning senere enn jeg trodde da jeg ble gravid med barn nr. 1, men likevel stresser dette meg litt. Er det andre som opplever å ha noen måneder hvor lutealfasen er kort, men normal lengde måneden etter? 

Anonymkode: 4445a...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle gangene hvor jeg har hatt senere eggløsning har også mensen kommet senere. Dette er også det mest vanlige hos de aller fleste. Altså at eggløsning kan variere men at lutealfasen er ca like lang. Dermed vil stort sett alltid en syklus med forsinket eggløsning bli tilsvarende forsinket i lengde, mensen er da forventet ca to uker etter el. Også veldig vanlig med uregelmessige sykluser og sykluser uten eggløsning etter fødsel og amming selv etter første mens har kommet. :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk har det ditt. Når du sitter der med ett barn er det absurd! At du driver å teoriserer om du kanskje er infertil pga kort lutealfase. Du har ikke engang kort lutealfase om en og an mens har avvikende syklus. Du har en helt normal lutealfase, der ungen din er bevis på å det er null i veien med din fertilitet. Finn noe annet å bekymre deg for. Dette bli for dumt.

Anonymkode: 51c48...36b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruk har det ditt. Når du sitter der med ett barn er det absurd! At du driver å teoriserer om du kanskje er infertil pga kort lutealfase. Du har ikke engang kort lutealfase om en og an mens har avvikende syklus. Du har en helt normal lutealfase, der ungen din er bevis på å det er null i veien med din fertilitet. Finn noe annet å bekymre deg for. Dette bli for dumt.

Laura80 skrev (5 timer siden):

Alle gangene hvor jeg har hatt senere eggløsning har også mensen kommet senere. Dette er også det mest vanlige hos de aller fleste. Altså at eggløsning kan variere men at lutealfasen er ca like lang. Dermed vil stort sett alltid en syklus med forsinket eggløsning bli tilsvarende forsinket i lengde, mensen er da forventet ca to uker etter el. Også veldig vanlig med uregelmessige sykluser og sykluser uten eggløsning etter fødsel og amming selv etter første mens har kommet. :) 

Tusen takk for et opplysende svar. :)

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oisann, kanskje du bør ta deg en pause fra Internett? Eller; du kan jo heller bruke tid på å google "sekundær infertilitet". 

Anonymkode: 4445a...3fe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...