Gå til innhold

Har emetofobi (angst for å kaste opp eller se andre kaste opp» og skal ta danmarksbåten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann alle sammen! Jeg skal ta danmarksbåten og har emetofobi «angst for oppkast» til alle dere som har tatt danmarksbåten en del ganger, har dere opplevd at noen har kastet opp offentlig? Og er det stor sjans for at noen spyr? Hvis du har opplevd at noen har spydd, hvor var det? Var det på do? Jeg vil bare vite om dere har noe:) takk på forhånd:)

Anonymkode: a24a8...32c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplevd at folk spyr, ja. Både toalettet og rundt om i båten.

Anonymkode: c2f1b...b7f

Skrevet

Hjelper ikke på angsten å «forberede» seg sjø. Du må bare ta det som det kommer

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke emetofobi men det byr meg i mot å ra danskebåten. 

Anonymkode: c66c1...d3f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ofte det har skjedd da? Skjer det oftere enn det ikke skjer på en måte?

AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd, men er det meldt slingre og dårlig vær burde du kanskje gå på lugaren? 

Anonymkode: 5ecc6...309

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det er jo mange som drikker seg dritings på båten og i kombinasjon med litt bølger, kaster en lettere opp. 

Skrevet
Grüner skrev (Akkurat nå):

Men det er jo mange som drikker seg dritings på båten og i kombinasjon med litt bølger, kaster en lettere opp. 

Ja, det var mest det jeg tenkte på siden så mange drikker seg drita full. Jeg er livredd i gjerne en uke om jeg opplever å være rundt der folk spyr.. 

Skrevet

Følg med på været..om det er lite sjø er sjansen at de kaster opp kjempe lite. Eneste de kaster opp er ol de har drukket for mye. Hold deg eventuelt unna bar etter klokken 22. Vi var der ifjor..ingen kastet opp

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri opplevd, men er det meldt slingre og dårlig vær burde du kanskje gå på lugaren? 

Anonymkode: 5ecc6...309

Håper nok på at det blir rolig vær siden det er sommer så tenker jeg vel sjøen blir veldig rolig og?

Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Følg med på været..om det er lite sjø er sjansen at de kaster opp kjempe lite. Eneste de kaster opp er ol de har drukket for mye. Hold deg eventuelt unna bar etter klokken 22. Vi var der ifjor..ingen kastet opp

Tusen takk dette var nyttig for meg og kan ta med meg når jeg skal på båten:)👍🏻

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Heisann alle sammen! Jeg skal ta danmarksbåten og har emetofobi «angst for oppkast» til alle dere som har tatt danmarksbåten en del ganger, har dere opplevd at noen har kastet opp offentlig? Og er det stor sjans for at noen spyr? Hvis du har opplevd at noen har spydd, hvor var det? Var det på do? Jeg vil bare vite om dere har noe:) takk på forhånd:)

Anonymkode: a24a8...32c

De færreste kaster opp på en sånn tur, med mindre de er fulle eller det er store bølger. Husk at det er en stor båt og ikke en liten seilbåt. Men for sikkerhets skyld kan du godt kjøpe sånn reisesykesykearmbånd på apoteket. Har aldri brukt det selv, men har venner som sier det hjelper dem.

Endret av Grüner
  • Liker 2
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

ER det dfds?

Det er Fjord Line

Skrevet
Anonym38 skrev (Akkurat nå):

Det er Fjord Line

Det går bra:) hvor mange timer blir du på sjøen? Lugar? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er fælt å kaste opp hvis jeg har mat i magen. Men folk er nok forskjellige på det området. Har ikke sett noen der som har spydd.

Anonymkode: 521a1...924

Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Det går bra:) hvor mange timer blir du på sjøen? Lugar? 

2-3 timer ca:) det var ikke jeg som booket så jeg vet ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg syns ikke det er fælt å kaste opp hvis jeg har mat i magen. Men folk er nok forskjellige på det området. Har ikke sett noen der som har spydd.

Anonymkode: 521a1...924

Ja men det er forskjell på en som har en skikkelig fobi mot å både spy selv å se andre spy og en som takler det helt fint så for meg handler det ikke om hvor fælt det er, men at jeg blir så redd

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym38 skrev (5 minutter siden):

Ja men det er forskjell på en som har en skikkelig fobi mot å både spy selv å se andre spy og en som takler det helt fint så for meg handler det ikke om hvor fælt det er, men at jeg blir så redd

Du kan oppleve å se at noen blir reisesyke.  

Men om du tar en Postafen før avreise så får du ikke bare kvalmestillende effekt, men også ganske lett beroligende. 

Dog, på sommer og dagtid er det ikke så vanlig. Det er mest når folk et dritings eller det er høy sjø. 

Finn deg en OK sitteplass og bli der. 

Anonymkode: a07c5...a38

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan oppleve å se at noen blir reisesyke.  

Men om du tar en Postafen før avreise så får du ikke bare kvalmestillende effekt, men også ganske lett beroligende. 

Dog, på sommer og dagtid er det ikke så vanlig. Det er mest når folk et dritings eller det er høy sjø. 

Finn deg en OK sitteplass og bli der. 

Anonymkode: a07c5...a38

Jeg skal på båten den tiden man ikke kan kalle det natt eller morgen også er jeg veldig tissetrengt ofte men er redd for å gå på do selv om jeg kommer til å gå på rullestoldoen men jeg er også redd for veien bort til doen at noen har spydd på veggen eller gulvet ol. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...