Kelsey Skrevet 11. januar 2006 #1 Skrevet 11. januar 2006 Jeg er glad i kokte poteter (ikke for en hver pris selvsagt, men til retter hvor det er vanlig med poteter), men synes det er tørt og ikke særlig godt uten noe på de. Da jeg var liten hadde vi smeltet smør til retter hvor det ikke passet med saus, men jeg kan ikke si jeg er så glad i det heller. Er det noen som har gode forslag til hva man kan ha til potetene for å gjøre smaken bedre?
NullHull Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Du kan jo også lage en type varm potetsalat? Her er fire eksempler
Gjest piaf Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 Det kommer jo også helt an på helheten i retten - dvs. hva som ellers er på tallerkenen. Når vi koker poteter, spiser vi som regel relativt tradisjonell mat, og da kan grønnsaksporsjonen på tallerkenen gjerne være en puré eller stuing, slik at man ikke trenger saus. Feks ertepuré (av frosne erter, med hvitløk og crème fraîche), kålrabistappe, gulrotpuré eller stuede gulrøtter. Det går også fint an å servere tomatbaserte gryter med kjøtt/fisk og grønnsaker til kokte poteter - da har man kjøtt/fisk, grønnsaker og saus i ett. Det samme gjelder fisk i form eller foliepakke i ovnen. Med litt fløte, sitron, urter og grønnsaker i formen/pakken får man saus/sjy til å ha over potetene.
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2006 #5 Skrevet 12. januar 2006 saus ikke passer...? Her passer saus til alt *slurp*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå