Gå til innhold

Lave hvite blodceller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungen til broren min har vært så slapp i det siste, og fastlegen tok derfor en del blodprøver. Så ville legen ta de samme blodprøvene på nytt, for å sjekke at resultatet virkelig stemmer.

De nye blodprøvene viste (som sist) at ungen hadde lave verdier av hvite blodceller. Legen var også veldig opptatt av at ungen ofte har blødd neseblod i det siste. Legen sa at han skulle ringe barnelege på mandag morgen og drøfte resultatene.

Kjenner at jeg blir nervøs nå. Noen som har noe formening om hva kan være galt?

Anonymkode: 4327d...651

AnonymBruker
Skrevet

Kreft

Anonymkode: d4b0c...a7a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan skyldes andre ting, forhåpentligvis er det det. Meen, dessverre, symptomene og prøvesvarene er typisk for leukemi.

Som det finnes god behandling for i dag ❤️ 

Anonymkode: ffc5b...5d9

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha lite hvite blodceller en periode etter en gjennomgått infeksjon, som f eks for forkjølelse, covid, influensa m.m. Ikke uvanlig.

Anonymkode: ae25f...666

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har muligens lave plater da? Og hvite. Legen er bekymret for leukemi

Anonymkode: a8767...bfa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Rart han ville vente til mandag. Ble veldig nysgjerrig på de blodprøve- svarene kjenner jeg

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ungen til broren min har vært så slapp i det siste, og fastlegen tok derfor en del blodprøver. Så ville legen ta de samme blodprøvene på nytt, for å sjekke at resultatet virkelig stemmer.

De nye blodprøvene viste (som sist) at ungen hadde lave verdier av hvite blodceller. Legen var også veldig opptatt av at ungen ofte har blødd neseblod i det siste. Legen sa at han skulle ringe barnelege på mandag morgen og drøfte resultatene.

Kjenner at jeg blir nervøs nå. Noen som har noe formening om hva kan være galt?

Anonymkode: 4327d...651

Tja jeg har det

Ikke kreft men er bare slik jeg er med mine lave hvite blodplater.

Det dumme er 1) Jeg kan ikke gi blod og 2) Jeg dår lett blåmerker

Anonymkode: e577a...6c9

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå må dere gi dere da. Det er en hel haug med ting som kan gi lave blodplater. Virus er et av mulighetene. 
Krysser fingrene for nevøen din. 🤞 

Anonymkode: 518a2...1d3

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tja jeg har det

Ikke kreft men er bare slik jeg er med mine lave hvite blodplater.

Det dumme er 1) Jeg kan ikke gi blod og 2) Jeg dår lett blåmerker

Anonymkode: e577a...6c9

Du blander hvite blodceller og blodplater. 

Anonymkode: dfa45...9f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min gutt hadde det, han svimte av på badet etter en kraftig runde oppkast. Ble innlagt akutt og de tok drøssevis med prøver. Ingen utslag på noe skummelt og dagen etter var han frisk igjen og var frisk i tre år, da fikk han artritt.

Anonymkode: 520e2...2ed

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå må dere gi dere da. Det er en hel haug med ting som kan gi lave blodplater. Virus er et av mulighetene. 
Krysser fingrene for nevøen din. 🤞 

Men da ville ikke fastlegen ha ringt barnelegen så enig at det er bekymringsfullt. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn ble innlagt pga det samme. Var «bare» anemi. 

Anonymkode: c214f...519

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men da ville ikke fastlegen ha ringt barnelegen så enig at det er bekymringsfullt. 

Neida. Det er slett ikke uvanlig at leger konfererer med hverandre. Vi tok fire blodprøver over en uke før de tok utstryk og så kreftcellene hos mitt barn. Før utstryket var flere leger innom og det var mye snakk om virus. For oss var det ikke det, men jeg fikk inntrykk av at det ikke var uvanlig for barn å ha lave hvite uten at det var alvorlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Neida. Det er slett ikke uvanlig at leger konfererer med hverandre. Vi tok fire blodprøver over en uke før de tok utstryk og så kreftcellene hos mitt barn. Før utstryket var flere leger innom og det var mye snakk om virus. For oss var det ikke det, men jeg fikk inntrykk av at det ikke var uvanlig for barn å ha lave hvite uten at det var alvorlig.

Lave hvite, slapp, neseblod og kontakt med barnelege over helgen tenker jeg er bekymringsfullt. Men selvfølgelig kan det være noe ufarlig, jeg har ikke sagt noe annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lave hvite, slapp, neseblod og kontakt med barnelege over helgen tenker jeg er bekymringsfullt. Men selvfølgelig kan det være noe ufarlig, jeg har ikke sagt noe annet.

Helt enig. Legen er bekymret, sannsynligvis så er det blodkreft han vil utelukke

Flere her blander hvite, blodplater og hB, men ingen krise.. Lykke til. Leukemi har god prognose 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rart han ville vente til mandag. Ble veldig nysgjerrig på de blodprøve- svarene kjenner jeg

Rart du tviler på legens vurdering med så lite kjøtt på beinet. «Lave hvite» kan jo for alt vi vet være verdier rett under referanseområdet. Det finnes jo flere grader av leukopeni. Vi vet jo heller ikke om dette dreier seg om en eller flere cellelinjer. 

Man må jo nesten stole på legens vurdering om at dette trygt kan vente til mandag.

Mye unødvendig skremselspropaganda i denne tråden på tynt grunnlag. Konferering med spesialist er ikke ensbetydende med at tilstanden er livstruende eller ondartet - kanskje fastlegen bare trenger råd om videre oppfølging eller utredning?

Anonymkode: f7fce...452

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt lavt antall de siste 23 årene☺️

Anonymkode: be592...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis legen hadde mistenkt leukemi hadde den ringt barnelege idag, eller midt på natta om så var.

Anonymkode: f8139...acd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kreft

Slutt! Er det mulig?!?

Anonymkode: 14bc5...c75

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slutt! Er det mulig?!?

Anonymkode: 14bc5...c75

Slutt med hva? Det er jo sant. Man trenger ikke pakke alt inn i bobleplast. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...