Gå til innhold

Dro på ferie og forlot sin 16 mnd gamle baby alene

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.dagbladet.no/nyheter/forlatt-i-ti-dager-dode/79644312

Sitat

En 31 år gammel kvinne ble forrige uke pågrepet i Cleveland i Ohio, USA.

Hun er siktet for drap etter at den 16 måneder gamle dattera hennes, Jailyn Candelario, ble funnet død.

Dette melder NBC News.

Kvinnen hadde vært på en rundt ti dager lang ferie i Puerto Rico og Detroit - og forlatt jenta helt alene i leiligheten, ifølge politiet

Dette her er sånt jeg bare ikke begriper at folk gjør.

Hva er det som lurer i topplokket på slike mennesker? Hvorfor får en kvinne en baby i det hele tatt? Hvorfor aborterte/adopterte hun ikke vekk babyen om hun ikke ville ha barnet? 

Eller i det hele tatt bare pakket barnet inn og forlot det på et sykehus eller noe som gjorde at barnet ble ivaretatt før hun dro?

Endret av Hatsumomo
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødseldepresjon muligens?

Skrevet

Jeg klarer ikke forstå sånt selv.

Er en stund siden jeg leste om ett par i Japan som lot babyen være hjemme alene mens de dro på en bule for å spille dataspill. Da de kom hjem etter over 10 timer var babyen død.

Politiet kom og de fant morsmelk erstatning som var muggen. Til og med pulveret som fremdeles var i boksen var muggent. Bleier hadde vel ikke vært skiftet på evigheter.

Det var ikke første gangen de lot babyen være hjemme alene.

Jeg ønsker dødsstraff for sånne foreldre.

Jeg er så glad flere stater i USA har «Safe Heaven» bokser hvor foreldre kan legge babyen sin i en boks. De er gjerne i tilknytning til brannstasjoner og andre etater som kan overta barnet. Fra barnet blir lagt i boksen til barnet blir hentet tar bare ett par minutter.

Foreldrene blir ikke straffet for det og barna blir godt ivaretatt frem til en evt adopsjon.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (10 minutter siden):

.

Jeg er så glad flere stater i USA har «Safe Heaven» bokser hvor foreldre kan legge babyen sin i en boks. De er gjerne i tilknytning til brannstasjoner og andre etater som kan overta barnet. Fra barnet blir lagt i boksen til barnet blir hentet tar bare ett par minutter.

Foreldrene blir ikke straffet for det og barna blir godt ivaretatt frem til en evt adopsjon.

Ja, og det er dette jeg ikke bare begriper at ikke moren gjorde med barnet? Altså, hun er jo ikke dum, hun VET jo at om hun forlater en baby i flere dager så vil den babyen dø. Hvorfor risikere straffen? Jeg begriper ikke helt tankegangen her.

Hun kunne bare forlatt barnet i en slik boks, og dratt. 

• Liker 3
Skrevet
Duraton skrev (14 minutter siden):

Fødseldepresjon muligens?

Jeg hadde fødselsdepresjon med min første. Ikke en eneste gang var den babyen alene. Den sov ved siden av meg i sofaen eller i egen seng tett inntil min seng. Jeg klarte knapt å gå på do da jeg var hjemme alene med henne. 
Uansett fødselsdepresjon eller ei, normale folk lar ikke en baby være hjemme alene, selv ikke for 10 min for en kjapp tur på kiosken rett over gata.

• Liker 4
Skrevet
Eva-Lena skrev (21 minutter siden):

Jeg klarer ikke forstå sånt selv.

Er en stund siden jeg leste om ett par i Japan som lot babyen være hjemme alene mens de dro på en bule for å spille dataspill. Da de kom hjem etter over 10 timer var babyen død.

Politiet kom og de fant morsmelk erstatning som var muggen. Til og med pulveret som fremdeles var i boksen var muggent. Bleier hadde vel ikke vært skiftet på evigheter.

Det var ikke første gangen de lot babyen være hjemme alene.

Jeg ønsker dødsstraff for sånne foreldre.

Husker den japanske tragedien ja. Tror også, ironisk nok, at det spillet handlet om å ta vare på en baby/familie?!

Skrevet
Tipaa skrev (4 minutter siden):

Husker den japanske tragedien ja. Tror også, ironisk nok, at det spillet handlet om å ta vare på en baby/familie?!

Herregud, helt tragisk om spillet handlet om det. Kanskje den babyen i spillet overlevde forskjellige ting og de trudde det var sånn i virkeligheten også. Jeg skjønner det uansett ikke. 

Skrevet
Eva-Lena skrev (1 time siden):

Herregud, helt tragisk om spillet handlet om det. Kanskje den babyen i spillet overlevde forskjellige ting og de trudde det var sånn i virkeligheten også. Jeg skjønner det uansett ikke. 

IMG_1513.png

Skrevet

Har vi "Safe Heaven" luker i Norge?

Gjest Albbas
Skrevet
On 6/23/2023 at 8:52 PM, Eva-Lena said:

Uansett fødselsdepresjon eller ei, normale folk lar ikke en baby være hjemme alene, selv ikke for 10 min for en kjapp tur på kiosken rett over gata.

Normal er vel stikkordet her. Det er vel ganske høy sannsynlighet for at denne moren har en eller annen psykisk lidelse og ikke akkurat er normal. 

Stakkars, stakkars barn. 

Skrevet
Tough cookie skrev (22 timer siden):

Har vi "Safe Heaven" luker i Norge?

Nei.....

Gjest Elooon
Skrevet (endret)

Blir rasende av å høre/lese sånt. Håper kvinnen blir dømt til mange år i fengsel, helst for livstid, og aldri mer få lov å ha noe med barn å gjøre. Hvorfor er ikke tvangssterilisering en straff? Det er også for meg helt uforståelig.

Endret av Elooon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...