AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Har en hund på 9 år. Alltid vært frisk og fin. I dag vil han ikke ha maten sin. Sjangler litt og henger med hodet når han går. Tenker det kan være varmen og han får kaldt vann hele tiden og har dusjet han i lunket vann. Han har ikke stått direkte i sola. han er ekstremt glad i mat, men nå vil han ikke ha. Han går alltid på ei busk når han tisser, men nå står han bare på veien å tisser i stående stilling. Løfter ikke på foten, og han setter seg heller ikke på huk.. Vurderer å kontakte dyrlege. Noen som har opplevd samme? Kan det være dehydrering? Varmen? Anonymkode: 3a732...2c4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Jeg ville kontaktet dyrlege. Selvfølgelig kan det være varmen, men han er 9 år og har du ikke sett han sånn tidligere sommere, så bør man reagere på nedsatt allmenntilstand Anonymkode: 66db5...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 Jeg ville ringt veterinær i kveld. Hunden begynner å bli så gammel at det fort kan være noe annet galt, og da er det greit å finne ut hva det er før den blir virkelig dårlig. Anonymkode: 9b078...fa1
Troyamin Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 En såpass drastisk endring bør sjekkes opp i. Start med å ta temperaturen på hunden og sjekk fargen på tannkjøttet. Ring firstvet e.l. hvis du har det via forsikringen. Har du ikke det, ta kontakt med veterinær vakten der du bor. (Siste alternativet er å kontakte distriktsveterinæren) I tilfelle overoppheting av hunden; Ikke dusj hele hunden. Det holder å ta kjølig vann i lysken. Og ikke gi kaldt vann, men romtemperert.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #5 Skrevet 23. juni 2023 Da har jeg vært hos dyrlegen og han har feber og hjertet hans jobber litt raskt. han har fått antibiotika og smertestillende. Han var ikke dehydrert da han har fine slimhinner. jeg har ikke forsikring på han, og bare denne timen kostet 4000 om han har kreft som de tror han har i magen kan en ultralyd og prøver avsløre dette, men de gjør sjelden noe med det i hans alder, og det har vi heller ikke råd til Anonymkode: 3a732...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Skrevet 24. juni 2023 Min er 2 år og veldig slapp pga varmen. Går derfor turene tidlig og sent - Går der det er skygge. + en liten runde midt på dagen. Merker da mye pesing etter turen. NB: Med aldren blir dette værre. Anonymkode: b24bd...7c8
Troyamin Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): jeg har ikke forsikring på han, og bare denne timen kostet 4000 om han har kreft som de tror han har i magen kan en ultralyd og prøver avsløre dette, men de gjør sjelden noe med det i hans alder, og det har vi heller ikke råd til Anonymkode: 3a732...2c4 Hunden er 9 år og den har sikkert hatt et godt liv hos deg. Jeg ville tatt valget om å avlive.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 Merkelig hvor tiltaksløs enkelte er når de spør på kg hva de skal gjøre. Du vet inderlig vel hva du skal gjøre. Anonymkode: a518e...f46
Million Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Da har jeg vært hos dyrlegen og han har feber og hjertet hans jobber litt raskt. han har fått antibiotika og smertestillende. Han var ikke dehydrert da han har fine slimhinner. jeg har ikke forsikring på han, og bare denne timen kostet 4000 om han har kreft som de tror han har i magen kan en ultralyd og prøver avsløre dette, men de gjør sjelden noe med det i hans alder, og det har vi heller ikke råd til Anonymkode: 3a732...2c4 Kan jeg spørre hvordan de kom frem til at hunden har kreft i magen uten å ta en ultralyd eller noe? Feber og dårlig matlyst, så tror de det er magekreft liksom? Hva slags undersøkelse fikk hunden som gjorde at de kom frem til at de "tror" noe så drastisk? Det høres jo ut som ingen grundigere undersøkelser ble gjort som faktisk kunne slått fast dette med kreft? Og hvorfor ga de han antibiotika hvis de tror det er kreft i magen? Ga de det "bare for sikkerhets skyld, i tilfelle det ikke er kreft likevel men en harmløs infeksjon"? Jeg hadde som hundeeier virkelig blitt forvirret og litt irritert av sånne motstridende opplysninger som ikke rimer. Endret 24. juni 2023 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå