AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Jeg skal kjøpe egen symaskin og lurer på hva folk anbefaler? Ikke tenk pris, bare hva som er den beste eller de beste dere vet om, gjerne begrunn hvorfor! Anonymkode: 4db63...037
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Det kommer helt an på hva du skal sy. Tykke eller tynne stoffer, quilte eller brodere. Jeg er mer fornøyd med min sikkert over 40 år gamle pfaff enn en nyere juki til ca 10 000. Den bråker litt mer og er tung, men den syr jevnt og fint og drar forskjellige stoff fint. Den har mindre muligheter til dekorasjonssøm enn jukien. Den har vært på 1 service etter at den ble kjøpt brukt for 30 år siden. Jeg har også en juki overlock som jeg er storfornøyd med. Det er enkelt å sy i jerseystoffer og den gir fine sømmer i nnvendig i bukser og kjoler. Syr jeg i fast stoff som donegri, bomull, lin,... så syr jeg en enkel søm i tillegg til overlocksømmen. Jeg har ikke fulgt med på diskuusjoner om symaskin i det siste, men skulle jeg utvidet med en til - så ville jeg sørget for at den også har overtransportør. Anonymkode: 02269...2c5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det kommer helt an på hva du skal sy. Tykke eller tynne stoffer, quilte eller brodere. Jeg er mer fornøyd med min sikkert over 40 år gamle pfaff enn en nyere juki til ca 10 000. Den bråker litt mer og er tung, men den syr jevnt og fint og drar forskjellige stoff fint. Den har mindre muligheter til dekorasjonssøm enn jukien. Den har vært på 1 service etter at den ble kjøpt brukt for 30 år siden. Jeg har også en juki overlock som jeg er storfornøyd med. Det er enkelt å sy i jerseystoffer og den gir fine sømmer i nnvendig i bukser og kjoler. Syr jeg i fast stoff som donegri, bomull, lin,... så syr jeg en enkel søm i tillegg til overlocksømmen. Jeg har ikke fulgt med på diskuusjoner om symaskin i det siste, men skulle jeg utvidet med en til - så ville jeg sørget for at den også har overtransportør. Anonymkode: 02269...2c5 Ja det glemte jeg å legge til. Jeg tror jeg vil sy mye forskjellig men mest sommerkjoler og høstjakker/kåper. Så den må kunne takle litt tykke stoff vet du hvilken modell den gamle maskinen din er ? Takk for innspill! Anonymkode: 4db63...037
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #4 Skrevet 24. juni 2023 Jeg har Husqvarna, super maskin som blir brukt for lite. Anonymkode: dd283...321
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har Husqvarna, super maskin som blir brukt for lite. Anonymkode: dd283...321 Takk for svar! Hva slags plagg har du brukt den til? Anonymkode: 4db63...037
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #6 Skrevet 25. juni 2023 Jeg har også Husqvarna. Veldig fornøyd! Har brukt den nesten daglig i 6 år. Anonymkode: 17993...6ec
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #7 Skrevet 26. juni 2023 Jeg har en Brother cs10, som jeg er kjempefornøyd med. Jeg var usikker på hvor mye jeg kom til å bruke en symaskin, så jeg gikk for en billig en fra Obs (den kostet vel 2 000 på salg). Jeg tenkte i utganspunktet mest for å legge opp og sy inn klær (inkludert jeans og litt tykkere stoff), men har blitt litt bitt av sybasillen og har sydd kjoler, skjørt, t-skjorter, osv på den. Den funker helt fint på jeans, har ikke prøvd tykkere stoff enn det. Anonymkode: 5dffd...d27
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #8 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 13.49): Jeg har også Husqvarna. Veldig fornøyd! Har brukt den nesten daglig i 6 år. Anonymkode: 17993...6ec Flott, hva slags type stoff har du brukt den til? AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har en Brother cs10, som jeg er kjempefornøyd med. Jeg var usikker på hvor mye jeg kom til å bruke en symaskin, så jeg gikk for en billig en fra Obs (den kostet vel 2 000 på salg). Jeg tenkte i utganspunktet mest for å legge opp og sy inn klær (inkludert jeans og litt tykkere stoff), men har blitt litt bitt av sybasillen og har sydd kjoler, skjørt, t-skjorter, osv på den. Den funker helt fint på jeans, har ikke prøvd tykkere stoff enn det. Anonymkode: 5dffd...d27 Tusen takk! Høres bra ut det, vurderer å gjøre det samme som deg, starte med en billig en så kjøpe en dyr hvis jeg også blir bitt av sybasillen syntes du den var lett å bruke? Anonymkode: 4db63...037
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Flott, hva slags type stoff har du brukt den til? Tusen takk! Høres bra ut det, vurderer å gjøre det samme som deg, starte med en billig en så kjøpe en dyr hvis jeg også blir bitt av sybasillen syntes du den var lett å bruke? Anonymkode: 4db63...037 Jeg synes den er veldig lett å bruke, ja Følger med god, detaljert manual, med bilder og steg-for-steg. Veldig lett å følge, og lett å huske, har ikke trengt å gå tilbake til manualen når jeg først har gjort ting en gang eller to. Eneste som kan være dumt med å kjøpe fra type obs og slikt, er at om den slutter å virke kan det være vanskeligere å få hjelp enn om du har kjøpt den hos en skikkelig symaskinforhandler. Men jeg har foreløpig ikke hatt noe behov for service eller hjelp med den. Anonymkode: 5dffd...d27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå