Gå til innhold

Barnebidrag, tvangstrekk og støtte i framtiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er primært til de som har hatt en barnefar som nektet å betale barnebidrag etter samlivsbrudd og som derfor hadde/har tvangstrekk i lønn. 

Hvorfor nektet han å betale? Bidro han til barna sine senere, altså etter at de flyttet hjemmefra, for eksempel ved å stille som kausjonist, hjelpe med støtte under utdanning, andre ting? 

Vi var gift i femten år og ungene var godt planlagt. Når jeg tenker på at han faktisk ikke ønsker å bidra økonomisk til egne barn i det hele tatt, blir jeg rasende. Men jeg håper det kan bedre seg i framtiden. 

Og nei, det var ingen utroskap eller annet som ga ham grunn til å «straffe» meg (egentlig ungene sine). Ingen nye partnere på noen side, heller. 

Anonymkode: e58cc...67e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han mente han ikke hadde nok penger og at jeg hadde det (=kun mitt økonomiske ansvar) og fikk kun betalt når det ble tvangstrekk. Ble ikke bedre, betalte kun ved tvang. Idiot. 20 år sammen her og planlagte barn. 

Anonymkode: f113d...93a

AnonymBruker
Skrevet

Han mente han ikke hadde forsørgeransvar, blant annet fordi han hadde saksøkt meg og skulle ha hovedomsorgen. 

Det blir bare verre med årene, og nå svarer han ikke på noe som helst. Stille som i graven. Ingen samvær, ingen bursdagsgaver eller noe lenger. 

Han kommer til å ende opp som en av disse sære gamlinger. Ser tendensene. 

Anonymkode: 1f302...fa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...