Gjest BitterMann Skrevet 27. juni 2023 #201 Del Skrevet 27. juni 2023 (endret) Alle muslimer som ønsker et mer konservativt Norge burde også tenke over at om Norge blir konservativt så er minoriteter som får det verst. Det er ingen som tjener mer på et liberalt land enn minoriteter. Endret 27. juni 2023 av BitterMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delias Skrevet 27. juni 2023 #202 Del Skrevet 27. juni 2023 Jeg jobbet på IKEA med mange som ikke håndhilste med kvinner. Hva er problemet? Bare å ta hånda på brystet og hilse høflig? Hvorfor MÅ vi ta på hverandre uansett? Det er total bullshit grunn å si «gammeldags tradisjoner». Javel? Dette landet her kvitter seg jo uansett med gammeldagse holdninger og tradisjoner uansett. Ikke dra alle muslimer under en kam. Dette er like mye kultur også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
delias Skrevet 27. juni 2023 #203 Del Skrevet 27. juni 2023 keops skrev (1 time siden): Nei? Annet enn den diskriminerte rektoren kanskje. Og det er vel heller ingen som tar skade av å gi noen et håndtrykk, selv om det angivelig strider i mot noens religion. Nå er det vel heller lite trolig at denne situasjonen oppsto pga religion, men heller et resultat av gammeldags kjønnsdiskriminering. Sa du det samme under korona? Hvorfor er det forskjell? Syntes du det er kjempegøy å ta på andre? Rektor kunne fint unngått dette ved å hilse på andre måter og gått videre i livet sitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 27. juni 2023 #204 Del Skrevet 27. juni 2023 (endret) 3 hours ago, Dakia said: https://www.muslimskemodre.com/blog/skolen-som-slagmark Nå har jeg sett videoen. Og da vil jeg gjerne stille deg som fronter hijaben også i profilen din et spørsmål: Har du reflektert over dette; Når eleven valgte å ikke håndhilse, var det noen andre måter på overhode som kunne vært relevant? Han kunne valgt å ta seg til brystet? Bukke, takke , si nei takk eller noe på en høflig måte. Men nei. han takket ikke pent nei. og foreldre e sitter og roper Haram som om de har fasiten på hva alle muslimer mener og skal mene. til denne applausen fra foreldrene opptrer eleven selvsikkert og frekt; Han nappet vitnemålet ut av hånden og viste tydelig med hele sitt kroppsspråk mangel på resept for skolens øverste leder. En person han som elev burde ha betydelig respekt for og føle taknemmelighet ovenfor. uansett hva du mener oppførte denne eleven seg motbydelig. Noe som viser veldig tydelig at han mangler oppdragelse og folkeskikk. hadde disse muslimske mødrene vært kloke, hadde de oppdratt guttene sine bedre. Det hadde vært noe å skrive om. Istede driter de seg ut og ødelegger for alle hyggelige muslimer som på en fin måte klarer å kombinere både det å være norsk og det å være muslim på en måte som både gagner dem selv og resten av samfunnet. Endret 27. juni 2023 av Rullerusk 9 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 27. juni 2023 #205 Del Skrevet 27. juni 2023 (endret) 12 minutter siden, delias said: Jeg jobbet på IKEA med mange som ikke håndhilste med kvinner. Hva er problemet? Bare å ta hånda på brystet og hilse høflig? Hvorfor MÅ vi ta på hverandre uansett? Det er total bullshit grunn å si «gammeldags tradisjoner». Javel? Dette landet her kvitter seg jo uansett med gammeldagse holdninger og tradisjoner uansett. Ikke dra alle muslimer under en kam. Dette er like mye kultur også. Men det er helt legitimt å si "jeg vil ikke hilse på deg pga Islam"? Om det er noe som er gammeldagse tradisjoner så er det Islam, her snakker vi om holdninger fra tidlig middelalderen i Midtøsten. Det blir helt tullete at det er norske tradisjoner og kultur som skal vike for Islam. Endret 27. juni 2023 av BitterMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 27. juni 2023 #206 Del Skrevet 27. juni 2023 12 minutter siden, Rullerusk said: Nå har jeg sett videoen. Og da vil jeg gjerne stille deg som fronter hijaben også i profilen din: Har du reflektert over dette; når eleven valgte å ikke håndhilse, var det noen andre måter på overhode som kunne vært relevant? Han kunne valgt å ta seg til brystet? Bukke, takke , si nei takk eller noe på en høflig måte. Men nei. han takket ikke pent nei. og foreldre e sitter og roper Haram som om de har fasiten på hva alle muslimer mener og skal mene. til denne applausen fra foreldrene opptrer eleven selvsikkert og frekt; Han nappet vitnemålet ut av hånden og viste tydelig med hele sitt kroppsspråk mangel på resept for skolens øverste leder. En person han som elev burde ha betydelig resept for og føle taknemmelighet ovenfor. uansett hva du mener oppførte denne eleven seg motbydelig. Noe som viser veldig tydelig at han mangler oppdragelse og folkeskikk. hadde disse muslimske mødrene vært kloke, hadde de oppdratt guttene sine bedre. Det hadde vært noe å skrive om. Istede driter de seg ut og ødelegger for alle hyggelige muslimer som på en fin måte klarer å kombinere både det å være norsk og det å være muslim på en måte som både gagner dem selv og resten av samfunnet. Hundre prosent enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 27. juni 2023 #207 Del Skrevet 27. juni 2023 1 hour ago, delias said: Sa du det samme under korona? Hvorfor er det forskjell? Syntes du det er kjempegøy å ta på andre? Rektor kunne fint unngått dette ved å hilse på andre måter og gått videre i livet sitt. Isolert sett så virker jo denne hendelsen harmløs fra guttens side. Men en dag vil han kanskje dukke opp i et jobbintervju hvor både en mann og en kvinne rekker ut hånden for å hilse. Han vil da kun hilse på mannen. Da kommer det litt tydeligere frem hvorfor folk reagerer på sånt. Det handler jo ikke om at man ikke liker å ta på andre. Hadde rektor vært en mann, hadde han tatt rektor i hånda. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 27. juni 2023 #208 Del Skrevet 27. juni 2023 Rullerusk skrev (1 time siden): Nå har jeg sett videoen. Og da vil jeg gjerne stille deg som fronter hijaben også i profilen din: Har du reflektert over dette; når eleven valgte å ikke håndhilse, var det noen andre måter på overhode som kunne vært relevant? Han kunne valgt å ta seg til brystet? Bukke, takke , si nei takk eller noe på en høflig måte. Men nei. han takket ikke pent nei. og foreldre e sitter og roper Haram som om de har fasiten på hva alle muslimer mener og skal mene. til denne applausen fra foreldrene opptrer eleven selvsikkert og frekt; Han nappet vitnemålet ut av hånden og viste tydelig med hele sitt kroppsspråk mangel på resept for skolens øverste leder. En person han som elev burde ha betydelig resept for og føle taknemmelighet ovenfor. uansett hva du mener oppførte denne eleven seg motbydelig. Noe som viser veldig tydelig at han mangler oppdragelse og folkeskikk. hadde disse muslimske mødrene vært kloke, hadde de oppdratt guttene sine bedre. Det hadde vært noe å skrive om. Istede driter de seg ut og ødelegger for alle hyggelige muslimer som på en fin måte klarer å kombinere både det å være norsk og det å være muslim på en måte som både gagner dem selv og resten av samfunnet. De 3 guttene som gikk rett før han prøvde jo på akkurat det. Så han som kom nr 4 var forberedt på hva som kom. Tydeligvis har du ikke sett hele(?) det ligger ute på nett om du vil. Det er mye mer til historien enn dette, som også er delvis skissert i innlegget jeg delte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 27. juni 2023 #209 Del Skrevet 27. juni 2023 En uheldig konsekvens av flerkultur er at man blir forsøkt tvunget til å respektere at folk ikke følger de samme kjørereglene. Man skal respektere selv de som insisterer på å kjøre på venstre siden av veien. Da må det nødvendigvis bli litt kaos i trafikken. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 27. juni 2023 #210 Del Skrevet 27. juni 2023 (endret) Jegern Puahate skrev (20 timer siden): En ekstremt legit post som overraskende har fått bli stående enn så lenge. Nå vil ikke jeg svartmale (beklager evt upassende ordbruk) innvandring og innvandrere på generelt basis. Vi som bor i Oslo og andre mer urbane steder ser jo at mange er i jobb, snakker bra norsk og betaler skatten sin, samt erfarer at mange også er hyggelige folk. Det betyr dog ikke at vi bør feie utfordringer under teppet eller vike på våre etablerte prinsipper. Det beste fremover er at folk våkner opp, tør å stå imot det sosiale presset og får stemt inn noen mer ansvarlige politikere som kan sette noen tydelige kjøreregler for alle i landet. Nå underbygger jeg jo mine påstander med informasjon hentet fra klikkbare lenker til blant annet politiforum.no, aftenposten.no og nrk.no/urix. Tonen min er krass, men det er snakk om harde, statistiske fakta. Det er en klar overrepresentasjon av kriminalitet, fattigdom, massiv vold, åpenlyst narkotikasalg og grov kvinneundertrykkelse i områder tettbebygget med spesielt 2. gen innvandrere. Svensk politi melder om nærmest lovløse tilstander i områder i flere av de største svenske byene. https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/dette-er-sveriges-farligste-omrader/s/12-95-3423222112 https://www.politiforum.no/emilie-enger-mehl-innvandring-vold-mot-politi/frykter-svenske-tilstander-i-norge/225665 Endret 27. juni 2023 av Rastebenk 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 27. juni 2023 #211 Del Skrevet 27. juni 2023 (endret) 1 hour ago, Dakia said: De 3 guttene som gikk rett før han prøvde jo på akkurat det. Så han som kom nr 4 var forberedt på hva som kom. Tydeligvis har du ikke sett hele(?) det ligger ute på nett om du vil. Det er mye mer til historien enn dette, som også er delvis skissert i innlegget jeg delte. Du får dele lenken til hele da, for den finner ikke jeg. Så skal jeg gjerne diskutere med deg. jeg mener uansett fortsatt at eleven oppførte seg ufordragelig. Når man får utdelt et vitnemål etter endt skolegang, er det en hendelse man står i med ærbødighet. Man napper det ikke til seg som om man var en tyv……. Endret 27. juni 2023 av Rullerusk 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dakia Skrevet 27. juni 2023 #212 Del Skrevet 27. juni 2023 Rullerusk skrev (13 minutter siden): Du får dele lenken til hele da, for den finner ikke jeg. Så skal jeg gjerne diskutere med deg. jeg mener uansett fortsatt at eleven oppførte seg ufordragelig. Når man får utdelt et vitnemål etter endt skolegang, er det en hendelse man står i med ærbødighet. Man napper det ikke til seg som om man var en tyv……. Det ligger på skolens Facebook-side blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 27. juni 2023 #213 Del Skrevet 27. juni 2023 Synes opptrinnet fremstår som en provokasjon fra guttens side, han viste utmerket hva som ville komme. Kunne ikke håndhilse ?? Tror dere ikke disse gutta har kjærester de har kroppskontakt med ? Jo de har det, norske jenter. Ps. Bor i Oslo øst, så ser alt i nabolaget mitt. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 27. juni 2023 #214 Del Skrevet 27. juni 2023 Druid skrev (6 timer siden): Nei, dette er faktisk ikke en del av multikultur, og er faktisk en av tingene som skal justeres. Dette er eksempel på det motsatte av multikultur. Hvordan er dette ikke multikultur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 27. juni 2023 #215 Del Skrevet 27. juni 2023 Klassekampen skriver følgende vettuge ord om situasjonen: « Å fortelle foreldre og elever om konsekvensene ved å nekte å håndhilse på kvinner er på sin plass. Samtidig er skolen i overkant seint ute om det først gjøres når vitnemålene deles ut. Eleven har på sin side en dårlig sak. Skal elever ha fritak for aktiviteter på grunn av religiøs overbevisning, er loven klar nok: Det må foreldrene søke om skriftlig og kan ikke komme som innfall siste skoledag. » 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. juni 2023 #216 Del Skrevet 27. juni 2023 JaVel skrev (10 timer siden): Mye av det dreier seg vel om penger pluss sikre seg at barna får god utdannelse og jobb. Muslimske land er ofte stappfulle av korrusjon hvor man må betale under bordet for det meste. Hvis de vil ha pengene, tryggheten og utdanningen, må de også tilpasse seg levesettet her. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 27. juni 2023 #217 Del Skrevet 27. juni 2023 Drizzt skrev (6 minutter siden): Hvis de vil ha pengene, tryggheten og utdanningen, må de også tilpasse seg levesettet her. Utifra hva en muslimsk kvinne har skrevet her inne anses ikke det for viktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 27. juni 2023 #218 Del Skrevet 27. juni 2023 (endret) Dakia skrev (6 timer siden): https://www.muslimskemodre.com/blog/skolen-som-slagmark 100% religionkamp, 0% kvinnekamp. Endret 27. juni 2023 av Apis 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. juni 2023 #219 Del Skrevet 27. juni 2023 JaVel skrev (1 time siden): Utifra hva en muslimsk kvinne har skrevet her inne anses ikke det for viktig. Det må stilles krav. De som mener integrering er for slitsom og for vanskelig, kan bare reise hjem. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 27. juni 2023 #220 Del Skrevet 27. juni 2023 Les først denne... https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ekstreme-holdninger-og-atferd-blant-unge-muslimer-hva-signaliserer-det-overfor-samfunnet/o/5-95-1187547?fbclid=IwAR3lRw9jjeEd6EbtblODLQwJUoY76fzMiPOW2aT_hYDNFxmKSwPvWVm3K5U ...og så denne etterpå...https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/2BgAwx/opprop-ogsaa-muslimsk-ungdom-er-norsk-ungdom 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg