AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Ungtispa har nylig hatt sin ander løpetid og nå er det tydeligvis innbilt svangerskap på gang i de siste 2-3 ukene.. Hun har oppsvulma jur (ingen melk som jeg kan se), bærer rundt på kosedyr og steller disse etc. Nå vil hun Heller ikke gå tur, er stressa på tur og vil bare hjem etc. Så vidt jeg har skjønt finnes det ikke noen quick fix, men hva hjelper? Så vidt jeg har skjønt bør man ikke fjerne alle kosedyrene, men øke aktiviteten og gi mindre mat? Noen med erfaring? Og er dette noe vi kan forvente oppstår ved hver løpetid nå? Anonymkode: 3074c...442
Sofakona Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Nå er dette 10 år siden...men vi bare lot henne holde på et par dager så gikk det over. Men håper du får noen bra tips
Troyamin Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 Gi litt mindre mat, øk mosjonen og fjern alt hun kan finne på å ta til seg av kosedyr. Er dette noe som vedvarer ved andre løpetider, ta kontakt med veterinær for å stoppe innbilt med medisiner. Dersom ikke hunden skal i avl, ville jeg kastrert den. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 Mindre mat, økt mosjon. Om hunden stresser ved det å gå hjemmefra, så kan det hjelpe å kjøre til en plass å gå tur. Øk gjerne mental aktivisering også. Ved neste løpetid, så begynner dere å minske maten og øke mosjonen når løpetiden begynner. Det er også en urt som hindrer/minsker innbilt svangerskap som mange, også jeg (det vil si, hundene mine 😅) har hatt god virkning av. https://www.vassaashund.no/products/dorwest-raspberry-leaf Medisinene (sprøyte om jeg husker riktig) som gis av veterinærer skal man helst ikke bruke med mindre symptomene er svært plagende (jurbetennelse etc), og er plagene såpass at det går kraftig ut over hundens velvære, er det like greit å kastrere. Anonymkode: 3270d...2ea
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #5 Skrevet 23. juni 2023 Ok, skal innføre mer trening, men det er litt vanskelig for er rundt 30 grader her vi bor og det er varmt... 🙈 I tillegg daua bilen, men vi kan ta bussen om det ikke er for varmt. Skal se om jeg kan få henne til å svømme, til nå vil hun bare vasse og misliker å ikke ha kontakt med bunnen. Maten har vi allerede kutta i, får se om jeg må ned litt til. Kosedyr er litt tricky, det er mye delte meninger blant ekspertene om det er hensiktsmessig. Oppdretter anbefalte det ikke. Medisin er neppe aktuelt enda, men skal ha i bakhodet de urtegreiene til neste gang. Anonymkode: 3074c...442
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #6 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ok, skal innføre mer trening, men det er litt vanskelig for er rundt 30 grader her vi bor og det er varmt... 🙈 I tillegg daua bilen, men vi kan ta bussen om det ikke er for varmt. Skal se om jeg kan få henne til å svømme, til nå vil hun bare vasse og misliker å ikke ha kontakt med bunnen. Maten har vi allerede kutta i, får se om jeg må ned litt til. Kosedyr er litt tricky, det er mye delte meninger blant ekspertene om det er hensiktsmessig. Oppdretter anbefalte det ikke. Medisin er neppe aktuelt enda, men skal ha i bakhodet de urtegreiene til neste gang. Anonymkode: 3074c...442 Øk mental aktivitet og slit ut hodet om det er vanskelig å mosjonere kroppen nå som det er varmt. Anonymkode: 3270d...2ea
Troyamin Skrevet 24. juni 2023 #7 Skrevet 24. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ok, skal innføre mer trening, men det er litt vanskelig for er rundt 30 grader her vi bor og det er varmt... 🙈 I tillegg daua bilen, men vi kan ta bussen om det ikke er for varmt. Skal se om jeg kan få henne til å svømme, til nå vil hun bare vasse og misliker å ikke ha kontakt med bunnen. Maten har vi allerede kutta i, får se om jeg må ned litt til. Kosedyr er litt tricky, det er mye delte meninger blant ekspertene om det er hensiktsmessig. Oppdretter anbefalte det ikke. Medisin er neppe aktuelt enda, men skal ha i bakhodet de urtegreiene til neste gang. Anonymkode: 3074c...442 Her var det mange unnskyldninger. Vil du bli kvitt problemet, må du faktisk gjøre en innsats. Og ja, da blir jeg fryktelig streng, for jeg ønsker hundens beste. Er det for varmt på dagen, må du trene tidlig om morgenen/sent på kvelden. Når det kommer til svømming, må du bare lede hunden gjennom det. Det er den mildeste formen for trening. Husk flytevest slik at hunden ligger mer rett i vannet. Og en oppdretter som ikke anbefaler å fjerne kosedyr, ville jeg aldri stolt på. Det er fullstendig idioti å ikke fjerne en av triggerne ved innbilt svangerskap. Endret 24. juni 2023 av Troyamin 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Skrevet 24. juni 2023 Svømmetips: Spør om det er noen hunder i området som er glade i å svømme, ofte hjelper det masse🙌🏼 Frøkna her turte å begynne å hoppe uti vann etter å ha gjort det med ei anna ei. I går lærte min frøken to andre hunder å svømme igjen. Ofte veldig effektivt🙌🏼 Anonymkode: 8397b...df1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 Ring veterinæren. be om resept på galastop. Anonymkode: edbb1...4e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå