Gå til innhold

Får ikke solgt boligen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt meg ny bolig, og fikk hele tiden forespeilet at det ikke ville være problem å selge min eksisterende. Har nå hatt to visninger, men få på hver. Men sinnsykt mange klikk og interessenter. Hva skjer hvis leiligheten min ikke blir solgt når jeg skal flytte inn i den nye?

Anonymkode: b27ec...cf4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heh, vi er i samme situasjon nå og har valgt å ta boligen vekk fra markedet frem til august.. det som skjer er at vi betaler enorme mengder renter 😖

Anonymkode: d676d...d43

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kjøpt meg ny bolig, og fikk hele tiden forespeilet at det ikke ville være problem å selge min eksisterende. Har nå hatt to visninger, men få på hver. Men sinnsykt mange klikk og interessenter. Hva skjer hvis leiligheten min ikke blir solgt når jeg skal flytte inn i den nye?

Anonymkode: b27ec...cf4

Hvor lenge har den ligget ute? Med renter som er nå og så kan der være mange som venter.

Kommer jo an på hvor den ligger, str, pris etc 

Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heh, vi er i samme situasjon nå og har valgt å ta boligen vekk fra markedet frem til august.. det som skjer er at vi betaler enorme mengder renter 😖

Er ikke det litt dumt da? Er da mange som er hipp på boligkjøp på sommeren ettersom det er liten konkurranse når det kommer til budrunde. 

Er vel og en og annen barnefamilie som gjerne vil inn på riktig skolekrets før skolestart. 

Skrevet
Lykkedykker skrev (1 minutt siden):

Er ikke det litt dumt da? Er da mange som er hipp på boligkjøp på sommeren ettersom det er liten konkurranse når det kommer til budrunde. 

Er vel og en og annen barnefamilie som gjerne vil inn på riktig skolekrets før skolestart. 

Tror neppe det er mange som vil kjøpe hus i sommerferien. De fleste barnefamilier kjøpte i vår eller venter til høsten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Tror neppe det er mange som vil kjøpe hus i sommerferien. De fleste barnefamilier kjøpte i vår eller venter til høsten.

Nettopp. Markedet er dårlig for selger på sommeren. Veldig dumt, men hvilket valg har vi? Vi fikk ett bud, 400 under prisantydning, og det var uaktuelt. 

Gjest Lykkedykker
Skrevet
Sofakona skrev (2 timer siden):

Boligkjøpere tar ikke sommerferie. Når folk flest velger å ta boligen sin av markedet i ferien så vil jo boligene som ligger ute få mer oppmerksomhet. 

AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (2 timer siden):

Du tar feil. Markedet er stein dødt om sommeren.

Anonymkode: 680b2...dcd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som sagt. Boligkjøpere tar ikke sommerferie. Hadde heller ville hatt boligen for salg gjennom hele sommeren enn å slenge den ut når alle andre også gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke her i byen ihvertfall,her er det stadig salg på eiendommene som ligger ute nå i juni. Jeg fikk selv solgt leilighet midt på sommeren i varmen.

Anonymkode: 72aab...c8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og nettopp derfor har jeg kjøpt (tre) boliger om sommeren😅 få andre konkurrenter! (Vi har aldri tatt sommerferie fra boligkjøp)

Anonymkode: da6b6...ece

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...