AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #21 Del Skrevet 25. juni 2023 Sjekk innholdsfortegnelsen, så skjønner du hvorfor. Er ikke bare rømme og melk i de ferdigrettene... ultraprosessert. Anonymkode: e4da5...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #22 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjekk innholdsfortegnelsen, så skjønner du hvorfor. Er ikke bare rømme og melk i de ferdigrettene... ultraprosessert. Anonymkode: e4da5...261 Vet du i det hele tatt hva ultra prosesser betyr og hvorfor man ønsker å ikke spise mye av det? Det virker ikke sånn på det du skrev, nemlig. Anonymkode: 779d5...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #23 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjekk innholdsfortegnelsen, så skjønner du hvorfor. Er ikke bare rømme og melk i de ferdigrettene... ultraprosessert. Anonymkode: e4da5...261 Du vet at rømmegrøt lages som regel fra grunnen av? Spesielt rundt merkedager…? Spiser du mye ferdigretter selv siden du umiddelbart klandret Toro og Fjordland? Anonymkode: 05b09...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #24 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sjekk innholdsfortegnelsen, så skjønner du hvorfor. Er ikke bare rømme og melk i de ferdigrettene... ultraprosessert. Anonymkode: e4da5...261 Hvis du ser på innholdsfortegnelsen til Fjordland sin rømmegrøt så inneholder den seterrømme, melk, kulturmelk, hvetemel og salt. Hva er det som bestemmer at dette er ultraprosessert? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, fordi jeg synes det er vanskelig å forstå hva ultraprosessert egentlig betyr. Anonymkode: 7150c...cfc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 25. juni 2023 #25 Del Skrevet 25. juni 2023 Melk og fett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #26 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du vet at rømmegrøt lages som regel fra grunnen av? Spesielt rundt merkedager…? Spiser du mye ferdigretter selv siden du umiddelbart klandret Toro og Fjordland? Anonymkode: 05b09...28d Fordi TS skrev at den hadde utløpsdato 7.juli? Går an å tenke litt selv Anonymkode: e4da5...261 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #27 Del Skrevet 25. juni 2023 Fet, varm melk og hvetemel er døden for min mage. Anonymkode: 8b534...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #28 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis du ser på innholdsfortegnelsen til Fjordland sin rømmegrøt så inneholder den seterrømme, melk, kulturmelk, hvetemel og salt. Hva er det som bestemmer at dette er ultraprosessert? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, fordi jeg synes det er vanskelig å forstå hva ultraprosessert egentlig betyr. Anonymkode: 7150c...cfc Her er det fin informasjon om hva det er☺️ https://www.matprat.no/artikler/ernaring/hva-er-ultraprosessert-mat/?gclid=EAIaIQobChMI-_zPtdve_wIV1prVCh0xzwRtEAAYASAAEgJWXfD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 779d5...d38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #29 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi TS skrev at den hadde utløpsdato 7.juli? Går an å tenke litt selv Anonymkode: e4da5...261 Oioi🤣 Kanskje du skal lese deg litt opp om hermetisering😏 Anonymkode: 779d5...d38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #30 Del Skrevet 25. juni 2023 Majoriteten av populasjonen har melkintoleranse, og det vil merkes ekstra godt med mektig, høy-fett mat som rømmegrøt. Anonymkode: c5939...3e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #31 Del Skrevet 25. juni 2023 Forsøk å lage det fra grunnen av, både med og uten laktose. Da vil du få svaret ditt Anonymkode: de7b4...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #32 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis du ser på innholdsfortegnelsen til Fjordland sin rømmegrøt så inneholder den seterrømme, melk, kulturmelk, hvetemel og salt. Hva er det som bestemmer at dette er ultraprosessert? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, fordi jeg synes det er vanskelig å forstå hva ultraprosessert egentlig betyr. Anonymkode: 7150c...cfc Hjemmelaget smaker jo 10 ganger bedre, så jeg forstår ikke at folk spiser den fra Fjordland uansett. Anonymkode: de7b4...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 25. juni 2023 #33 Del Skrevet 25. juni 2023 Laktoseintoleranse og melkeintoleranse er ikke nødvendigvis det samme. Men altså, alle kan få vondt i magen i blant. Skjønner ikke hvorfor man må hive ut diagnoser for en sånn filleting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 25. juni 2023 #34 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du ser på innholdsfortegnelsen til Fjordland sin rømmegrøt så inneholder den seterrømme, melk, kulturmelk, hvetemel og salt. Hva er det som bestemmer at dette er ultraprosessert? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, fordi jeg synes det er vanskelig å forstå hva ultraprosessert egentlig betyr. Anonymkode: 7150c...cfc Mat som har endret seg er den enkleste forklaringen. Fra kålrot til kålrabistappe med salt og melk feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #35 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjemmelaget smaker jo 10 ganger bedre, så jeg forstår ikke at folk spiser den fra Fjordland uansett. Anonymkode: de7b4...790 Det er sant, men å lage rømmegrøt til 1 person blir bare pes. 2-3 minutter i mikroen og rømmegrøt ferdig. Anonymkode: c7acb...4e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #36 Del Skrevet 26. juni 2023 Rotemor skrev (13 timer siden): Laktoseintoleranse og melkeintoleranse er ikke nødvendigvis det samme. Men altså, alle kan få vondt i magen i blant. Skjønner ikke hvorfor man må hive ut diagnoser for en sånn filleting. Det er ikke bare nødvendigvis ikke det samme, det er to helt forskjellige ting. Anonymkode: 779d5...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #37 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke bare nødvendigvis ikke det samme, det er to helt forskjellige ting. Anonymkode: 779d5...d38 Eller... Melkeintroleranse er feil ord, det heter melkeallergi. Anonymkode: 779d5...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 26. juni 2023 #38 Del Skrevet 26. juni 2023 (endret) Det er nok ikke grøten men rømmen. Man kan fort bli litt gøyal i magen av for mye rømme. Tipper du hadde fått akkurat samme resultat om du spiste en halv boks seterrømme med skje. Slike ting som yoghurt, rømme, surmelk o.l. er det mange som reagerer litt på når man spiser mye, akkurat som lakris, plommer svisker og slikt. Ikke farlig, bare naturens gang liksom. Endret 26. juni 2023 av Elle Melle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #39 Del Skrevet 26. juni 2023 Jeg har det på akkurat samme måte, TS, og jeg spiser mengder av melkeprodukter til vanlig; drikker masse melk, spiser ost, smør og rømme - alt uten noe som helst problemer, så jeg har definitivt hverken laktose- eller melkeproteinallergi som mange her foreslår. Spiller heller ingen rolle om grøten er hjemmelagd eller fra Fjordland, dårlig blir jeg lell. Har bare godtatt at grøt (risgrøt har samme effekt) ikke er for meg, så får jeg heller leve med ubehaget de to gangene i året jeg bare MÅ ha grøt. Anonymkode: c2bf3...b14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #40 Del Skrevet 26. juni 2023 Det er veldig mye fett i rømmegrøt. Jeg tåler det meste men kan bli kvalm av denne grøten. Anonymkode: 414c3...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå