Gå til innhold

Tror dere katten min kan ha blitt gravid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en ukastrert hunnkatt på nesten 1 år, hun har bare vært inne til nå, så er derfor ikke kastrert enda. Men har planer om å gjøre det.

Hun har de 3 siste dagene hatt løpetid. Når jeg kom hjem fra jobb i dag fant jeg henne ute på balkongen.

Vi har en katteluka som vi har stengt igjen, men hun har likevel klart å komme seg ut der.

Nå etterpå har hun stort sett sovet, men har ikke samme løpetid atferd som tidligere i dag. 

Hvor fort kan jeg merke om hun har blitt drektig?

Anonymkode: 0a534...d95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta henne med til veterinæren om du er usikker

Anonymkode: ddecf...d58

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt henne til vetrinær for kastrering med en gang. Er ikke mange minuttene ute som skal til før en hannkatt får ferten av en hunnkatt 

Anonymkode: 11017...c52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har en ukastrert hunnkatt på nesten 1 år, hun har bare vært inne til nå, så er derfor ikke kastrert enda. Men har planer om å gjøre det.

Hun har de 3 siste dagene hatt løpetid. Når jeg kom hjem fra jobb i dag fant jeg henne ute på balkongen.

Vi har en katteluka som vi har stengt igjen, men hun har likevel klart å komme seg ut der.

Nå etterpå har hun stort sett sovet, men har ikke samme løpetid atferd som tidligere i dag. 

Hvor fort kan jeg merke om hun har blitt drektig?

Anonymkode: 0a534...d95

Så fort vises ikke tegn på evt drektighet. 

Anonymkode: 728f9...7a8

Skrevet (endret)

Du kan ta den med til veterinæren og kastrere den nå. Da fjerner de både eggstokker og livmor, og eventuell drektighet forsvinner med det. Du må jo uansett kastrere katten, så hvorfor ikke gjøre det nå med det samme når katten kan ha greid å bli drektig?

Uansett skjønner jeg ikke hvordan du har greid å bo i samme hus som en hunnkatt med løpetid i tre dager UTEN å tørne gæer'n? Jeg har selv hatt hunnkatt med løpetid i hus, og for et for jævlig leven døgnet rundt! Remjing, mjauing og skriking av full hals både NATT OG DAG, for å lokke til seg hannkatter, mens hun satt på klatrestativet sitt og nistirret ut vinduet for å se om det kom noen hannkatter utenfor... Det ble ikke mye søvn på meg med den skrikingen fra katten med løpetid i hvert fall!

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...