Gå til innhold

Filtknotter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har filtknotter på alle stolbena på kjøkkenet og i stuen (på bord og slikt også, men der er det ikke noe problem)

Problemet mitt er de "sklir" jo bare av hele tiden, og det er så fryktelig irriterende. Etter et middagsbesøk eller en fest så er halvparten av knottene på vei av.

Ikke er det pent med filtknotter som er halvveis utenfor stolben-kanten, og når de er slik så etterlates det jo også masse limgusj utover gulvet. Det må en ned på alle fire med skrape og plastfjerner for å få vekk.

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få filtknottene til å sitte på plass? Evt. hvor jeg kan kjøpe noe superduper filtknotter? (nå har jeg prøvd både fra Ikea og Living)

(fikk ett tips av en venninne om å ha neglelakkfjerner på stolbene før en tok på filtknottene - men det hjalp altså ikke..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt knotter som skal spikres jeg da. For jeg har hatt akkurat samme problem som deg - veldig irriterende.

Har ikke prøvd knottene enda da, så jeg vet ikke om jeg kan anbefale dem! ;)

Skrevet

Vi har akkurat samme problem

*venter på løsningen*

Skrevet
Jeg har kjøpt knotter som skal spikres jeg da. For jeg har hatt akkurat samme problem som deg - veldig irriterende.

Men jeg har prøvd sånne som skal spikres... og er kvitt problemet... :)

Skrevet

Løsningen må være knott med feste, dvs. at man spikrer inn knotten og da må man ha en spesiell knott. Vi har bare denne typen for jeg ble også lei av at de hele tiden falt av.

Skrevet

Men jeg har prøvd sånne som skal spikres... og er kvitt problemet... :)

Vi har også sånne. De funker kjempebra. :tommel:

Tror vi kjøpte dem på Bohus, eller var det IKEA?

Skrevet

Knottene vi har sklir også av. De er fra Ikea.

Skrevet
Knottene vi har sklir også av. De er fra Ikea.

Men er det sånne som har metalltagger som skal spikres inn?

Tror jeg heller mot at vi kjøpte våre på Bohus, men er litt usikker på dette altså.

Skrevet

Vi har filtknotter fra IKEA og har det på alle møblene og de sklir ikke av. De har alle sittet på mer enn et år og vi skyver møbler, fotskamler og stoler rundt som bare det på parketten. Fubker som bare det, har ikke fornyet noen av dem på verken bord eller noe annet.

Du burde kanskje køpe sånne som skal bankes inn?

Skrevet
Men er det sånne som har metalltagger som skal spikres inn?

Nei, de vi har fra Ikea er bare å lime på.

Skrevet
Nei, de vi har fra Ikea er bare å lime på.

Da vil jeg absolutt anbefale sånne til å banke inn. Det er bare så deilig å slippe at de sklir av :)

Skrevet

Oki - så filtknotter som skal bankes inn er veien å gå altså? Da skal jeg virkelig prøve det. Høres jo igrunn veldig lurt ut, lurer på hvorfor jeg ikke har tenkt på det før.

Takk for hjelpen jenter! :-D

Skrevet

Har hatt samme problem, festet de på igjen med limpistol. Ble mye bedre.

Har også laget meg noen litt større (av gulvteppe-rester, til "større ben"), som jeg har festet med limpistol. Har hittil fungert fint.

Skrevet

Nå blir det definitivt tur på Bohus på lørdag. Kjempetips det med de "spikerbare".

Skrevet

Bankeknotter er innkjøpt og banket på. Tusen takk for tipset :) .

Skrevet

Vi har också filtknotter som spikas in på köksmöblerna. Där behövs det. På vardagsrumsbord och sonens lilla bord har vi bara sådana självhäftande - de flyttas inte lika ofta.

Och visst är det bra med de som spikas in! Vi köpte dem på ett byggvaruhus här i Sverige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...