Gå til innhold

Hvor mye penger er vanlig å bruke på skredder til brudekjole?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes prisen på 9.000 var litt vel mye for å sy inn midje og noen hemper? 

Anonymkode: f36f8...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes prisen på 9.000 var litt vel mye for å sy inn midje og noen hemper? 

Kommer jo an på kjolen det hvor dyrt det blir. Noen må jo deles helt opp i sine enkelte deler og syses sammen igjen med tilpasninger. 

På andre kjoler er det å sy inn en enkel affære. 

På brudekjoler er det ofte avstiving , spiler osv. Og krever mye å sy inn. Samt skjørtet må av og tilpasses overdel. Så her må nok nesten hele overdelen plukkes fra hverandre og syes sammen igjen  vil jeg tro. Nå vet jeg ikke hvordan den ser ut i utgangspunktet.  Men hvis det ikke er hemper på den og skal settes i er det større jobb enn å lage kjolen helt fra bunnen. Selv liker jeg helst å sy fra bunnen, fordi slike tilpasninger er mer jobb enn å sy det fra start

Anonymkode: 094e0...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommer jo an på kjolen det hvor dyrt det blir. Noen må jo deles helt opp i sine enkelte deler og syses sammen igjen med tilpasninger. 

På andre kjoler er det å sy inn en enkel affære. 

På brudekjoler er det ofte avstiving , spiler osv. Og krever mye å sy inn. Samt skjørtet må av og tilpasses overdel. Så her må nok nesten hele overdelen plukkes fra hverandre og syes sammen igjen  vil jeg tro. Nå vet jeg ikke hvordan den ser ut i utgangspunktet.  Men hvis det ikke er hemper på den og skal settes i er det større jobb enn å lage kjolen helt fra bunnen. Selv liker jeg helst å sy fra bunnen, fordi slike tilpasninger er mer jobb enn å sy det fra start

Anonymkode: 094e0...e61

Ingen ting er delt opp eller tatt fra hverandre.  Hemper på rygg er sydd på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før var ca 3000 vanlig. Når jeg giftet meg i 2017.

Bestevenninna mi giftet seg i år og ifølge samme skredder som nå jobbet som selvstendig og ikke i brudesalongen hun jobbet i når jeg giftet meg mente prisene nå lå på snitt 7-8000...

Ganske sykt. Ofte dyrere i Oslo også billigere på landet, hun her holder til litt utenfor Oslo.

Anonymkode: d0039...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig dyrt… 

Jeg fikk en pensjonert syerske til å sy min (fikk god pris fordi hun elsker det enda, og har det som hobby, og hun er god venninne med mormoren min). 

Anonymkode: 74068...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betalte rundt 4000 for det i 2019. Men igjen det kommer nok litt an på kjolen, pluss alt koster mer i dag enn for 4 år siden.

Anonymkode: 4298f...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg betalte 5000,- for veldig små endringer. I Oslo i 2023. 

Anonymkode: 1c2b3...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 6000 kr for å sy inn, sy på små hemper til å feste BH-stropper i pluss å legge opp litt i skjørtet. Min kjole hadde tre lag, og derfor koster det mer enn tilsvarende på en vanlig selskapskjole som ofter har bare to lag.

Dette var i 2019. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg betalte rundt 4000 for det i 2019. Men igjen det kommer nok litt an på kjolen, pluss alt koster mer i dag enn for 4 år siden.

Anonymkode: 4298f...ee8

Samme her i 2019. La opp skjørtet litt (helt enkelt skjørt). Skredderen var 2,5 ganger prisen av selve kjolen. 

Anonymkode: 2628e...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener jeg brukte en plass mellom 3500 og 4000 kroner i 2021. Det eneste skredderen gjorde var å klippe av noe av tyllen med saks, da kjolen var alt for lang til meg.

Anonymkode: 09695...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg betalte 700kr, måtte legge opp kjolen ca 5 cm..  Samme skredderen har lagt opp andre kjoler for  meg også til samme prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...