AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Vi bor i boligfelt, og jeg forstår at om man ikke tåler lyder fra andre bør man flytte på landet…. Jeg har nabobarn på alle kanter som koser seg, skravler og hopper på trampoliner og det er hyggelig og sjelden noe jeg irriterer meg over Har også større barn selv. Greia er barna på den ene siden av gjerdet, de er i tidlig skolealder, de har basseng i tillegg leker mye ute. De er tre stk og høres ut som 20. Det er gjerne flere timer i strekk med konstant ROPING og gauling, banking på ting, hyling og høy stemmebruk og det er tydelig at ingen voksne forteller de at man av og til kan dempe seg noe som helst eller vise litt hensyn. Dette har nå vart helt siden sommeren startet. Det er så ille nå at jeg selv ikke kan ha verandadør oppe og jeg hører de fortsatt når jeg er inne. De andre naboene på andre siden reagerer også og de har barn selv på samme alder…. Da mine var på samme alder ba jeg de ta hensyn og dempe seg litt om det tok helt av for jeg tenkte jo på nabolaget også…. Gir enkelte foreldre helt F?? What to do? Vurderer å ta med meg blokkfløyta ut på terrassen og ta noen timer der med den….. kan ikke å spille da, men…. 😛 Anonymkode: 592f8...439 5 1 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Fiks det støydempende headset og hør på egen musikk så irriterer du deg mindre Anonymkode: dc517...d3e 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 Spille noe klein musikk på høytaler? Anonymkode: 12f7f...b97
anon01 Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 Hva med å gå i dialog med de voksene som bor på tomta? Om du ikke tørr det, så må du enten overdøve støyen, eller blokkere støyete ute. 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #5 Skrevet 23. juni 2023 Hvordan vet du at de ikke får beskjed? Hvor gamle er barna? Anonymkode: 11d30...56e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #6 Skrevet 23. juni 2023 What to do? Ingenting De er på egen tomt, og såfremt de slutter å gaule før 23.00, så er det bare å holde deg inne ja. Med øreplugger i. Anonymkode: e7ec6...1e3 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #7 Skrevet 23. juni 2023 Kan du ordne en svær høytaler og spille skikkelig satanmusikk hver gang ungene uler som verst? En kompis av meg gjorde faktisk dette og etter et par ganger tok naboen hintet 😂 Anonymkode: ba751...e24 4 1 5
Luckiness Skrevet 23. juni 2023 #8 Skrevet 23. juni 2023 Si ifra til foreldrene eller legg en anonym lapp i postkassen. Ta det eventuelt opp som sak på årsmøte e.l. Snakke om at flere opplever at enkelte barn lager mye støy og at foreldre må sørge for å passe på og påminne barna lydnivået.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #9 Skrevet 23. juni 2023 Du må regne med litt brpk i ett boligfelt, flytt en øde plass i enebolig så slipper du det! Mulig foreldre har snakket til barna, det vet ikke du. Ikke alle roper ut, de snakker med de! Noen barn har kanskje adhd og andre ting og klarer ikke alltid å regulere seg. Og må ha flere beskjeder! Enten sutrer folk for at barn sitter inne eller sutrer for at de lager lyd ute.. Midt på dagen er det greit med lyd, er det mye skriking kan du vel snakke med naboene vel? Er ikke så vanskelig! Anonymkode: c5e3b...767 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #10 Skrevet 23. juni 2023 Du kan ikke gjøre noe som helst. Du kan ta på headsett da, som noen foreslo, det er sant. Men å klage på bråkete barn, det kommer du ingen vei med. Hør fra advokaten, hvis det er noe man aldri får medhold til i nabokrangel, så er det barn som bråker. Barn bråker, sånn er det bare. Anonymkode: a7ca6...047 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #11 Skrevet 23. juni 2023 Har det på samme måte. Har flere barn selv som nå er eldre, og lek og latter og vanlig støy har aldri plaget meg. Men når de skriker og hyler som om de blir knivstukket seks ganger i minuttet, så blir det slitsomt. Har ikke turt å si fra, men det irriterer meg grusomt. Og vi er flere naboer som tenker det samme. Må flytte meg inn hvis jeg snakker i telefonen, har ikke sjans til å høre den i den andre enden. Anonymkode: bb536...214 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #12 Skrevet 23. juni 2023 Du kan ikke forhindre nabobarn fra å rope og skrike utendørs på dagtid. Skjønner at det er slitsomt, men det er bare sånn det er. Anonymkode: cedac...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #13 Skrevet 23. juni 2023 Synes det er ganske rart at folk her mener det er ok å være helt blottet for folkeskikk bare fordi man er ute? Jeg har unger i barnehagealder og bor i rekkehus, og de får utfolde seg, leke, skravle, le og rope med høyt nok volum - men om de brøler og skriker uten mål og mening får de beskjed om å justere lydnivået. Vi snakker ofte om at det er flere som bor her og at vi tar hensyn til hverandre. Barnelatter og skrål hører sommeren til, men det høres ut på TS sitt innlegg at dette er langt forbi det som er vanlig. Anonymkode: f5a5d...cfe 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #14 Skrevet 23. juni 2023 Meldt de til barnevernet. De følges jo tydeligvis ikke opp. Anonymkode: bc252...550 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #15 Skrevet 23. juni 2023 Det du opplever er…. Livet! Anonymkode: 9083e...acc 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #16 Skrevet 23. juni 2023 Ah, bor midt i boligfelt, og mine barn har mye lyd 😆 altså, selv om de bare leker og koser seg, så er det veldig mye volum ofte. Helt uten at de tenker over det selv, tror jeg (de er 5 og 6) jeg minner de og hysjer😂 og om jeg ser naboene er ute tar jeg de i verste fall inn, eller på andre siden av huset. Så ikke alle med bråkete barn ignorerer det eller ikke bryr seg. Syns det er like ubehagelig selv, som jeg ser noen her beskriver. Ikke bråket, men tanken på at naboene blir sure Anonymkode: 45316...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #17 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Meldt de til barnevernet. De følges jo tydeligvis ikke opp. Anonymkode: bc252...550 Herregud... Anonymkode: b7bd4...815 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #18 Skrevet 23. juni 2023 Det rare er at de som klager over at barn bråker mellom 17 og 20, gjerne er de samme som sitter på terrassen og skravler høylytt med venner mens de hører musikk fra 20 til 02 om natta. At barna ikke får sove er ikke deres problem! Anonymkode: 0229c...8ff 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #19 Skrevet 24. juni 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Synes det er ganske rart at folk her mener det er ok å være helt blottet for folkeskikk bare fordi man er ute? Jeg har unger i barnehagealder og bor i rekkehus, og de får utfolde seg, leke, skravle, le og rope med høyt nok volum - men om de brøler og skriker uten mål og mening får de beskjed om å justere lydnivået. Vi snakker ofte om at det er flere som bor her og at vi tar hensyn til hverandre. Barnelatter og skrål hører sommeren til, men det høres ut på TS sitt innlegg at dette er langt forbi det som er vanlig. Anonymkode: f5a5d...cfe Helt enig. Jeg har også to barn og bor i rekkehus. Usivilisert brøling og skriking er ikke et must for å leke og utfolde seg. Anonymkode: 095d8...112 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #20 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det du opplever er…. Livet! Anonymkode: 9083e...acc Livet er ikke unger uten folkeskikk. Anonymkode: 82101...095 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå