Gå til innhold

Nabo forbanna fordi vi har fått boblebad.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått ett problem med naboene våres. Her er saken: 

Vi bor i et rekkehus, altså et borettslag. Det er flere rekker. To av naboene i samme rekke som oss har oppblåstbart boblebad, han ene har hatt det stående i 6 år og han andre har hatt sitt oppe før, men ikke tatt det opp i år da ingen bruker det lengre sa han. Sistnevnte er leder i borettslaget. Vi snakket om å anskaffe oss en boblebad med lederen som da var positiv til dette, det er ingen regler pr dags dato om at det ikke er lov å ha det. Ingen av disse to andre har noen gang fått klager av naboer på sine boblebad. 

Vi skaffet oss nå et boblebad for noen dager siden, og vi har satt regler til barna om ingen bading etter kl 21.00. Og vi bader ikke såå mye. I går badet barna litt og naboen rett i vegg kom ut og klikket på oss. Sa at dette er et borettslag og at de ikke fant seg i at vi hadde boblebad, hun var pottesur og ufyselig i alt hun sa. Så styrtet hun inn. Jeg prøvde å ringe på for å få en dialog, men hun åpnet ikke. Jeg så hun noen minutter senere når hun løp over til en annen nabo som hun er god venn med. Jeg snakket da med leder i borettslaget som forteller at han allerede dagen før hadde mottatt klage på oss om boblebadet vårt, altså den første dagen vi hadde boblebadet. Vi er veldig skuffet for at de ikke prøvde å få en dialog med oss først, da kunne vi ha funnet frem til felles regler. 

Nå må dette opp i styret, og ting på stemmes. Blir det nei så ryker alle boblebad i borettslaget. Er dette innafor? Nå bare skuler naboene stygt på oss og er ikke greie, vi skjønner ingenting. Vi trodde jo dette var ok når lederen til og med var positiv og får andre nabo koser seg stadig i sitt bad.

Ellers er vi en rolig familie, ingen festing, nesten aldri besøk, vi har ikke høy lyd på tv en gang. Vi har en baby de nok irriterer seg over grining på kvelden, men han griner lite iforhold til andre babyer. Vi tror de er irriterte på det fra før. Men likevel. Veldig ubehagelig hvordan hun sto og skrek fra verandaen sin i går om det boblebadet.

Anonymkode: c1d76...140

• Liker 5
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Okei. Er det noe du lurer på eller en grunn til at du har laget dette innlegget..?

Anonymkode: 61107...596

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Okei. Er det noe du lurer på eller en grunn til at du har laget dette innlegget..?

Ja, jeg trenger råd i situasjonen.

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare kjedelig naboer..du har sikkert fått en karen...

Om jeg ikke husker feil så må dette opp i styret...som har møte kanskje 1 gang i mnd. Og jeg ville snakket med hun som er leder i dette styret. 

Du lager jo ikke mer lyd en andre...du bader litt og har den ikke på ette 21. 

Ser ikke problemet her

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg går ut fra at styret ikke vedtar nye borettslagsregler på et styremøte, men venter til det er generalforsamling som gjerne kommer neste vinter/vår.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Du må se på vedtektene for borettslaget, kan det være i strid med disse? Står det noe om at store konstruksjoner skal godkjennes, eller om bråk ol. Jeg vet ikke om ditt boblebad bråker, men er det ikke et rensesystem som durer hele tiden. Hva har egentlig naboen klaget på? Støy ved bruk, støy når det bare er påkoblet, stor innretning som skygger for solen? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, jeg lurer også på hva naboen konkret klagde på? Jeg gjetter bare, men man kan jo tenke seg at ungene deres skråler og hoier en del når de bader og bruker det...? Unger er jo sånn når de koser seg i vann, og det kan være ganske slitsomt for naboer å høre på. Dere legger kanskje ikke merke til det fordi det er deres egne unger, men det er ikke like stas for andre, skal jeg love... ungeskriking og skråling er vanvittig plagsomt og tungt å høre på. Man orker rett og slett ikke sitte ute i sin egen hage når naboungene holder på sånn!

Jeg husker dette selv fra der jeg bodde før. Naboen vår hadde satt opp en diger trampoline, klint helt inntil hekken mot tomtegrensen mot oss. Og der hoppet og hoiet og skrek ungene DAGEN LANG, fra de sto opp og til de la seg omtrent. Skrik, skrik, skrik. Innblandet litt grining når noen ikke fikk det som de ville eller slo seg, og så nye runder med skriking.

Du bør for nabofredens skyld legge regler for ungene dine når de bruker boblebadet. Ingen skriking, bare normal prat og latter er lov. Ikke skrike! 

• Liker 15
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Barna bråker jo når de bader flere sammen, akkurat som når de er på trampoline sammen. Det er vel det som irriterer folk, barnerop. 

Anonymkode: a6198...684

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kristin70 skrev (5 minutter siden):

Du må se på vedtektene for borettslaget, kan det være i strid med disse? Står det noe om at store konstruksjoner skal godkjennes, eller om bråk ol. Jeg vet ikke om ditt boblebad bråker, men er det ikke et rensesystem som durer hele tiden. Hva har egentlig naboen klaget på? Støy ved bruk, støy når det bare er påkoblet, stor innretning som skygger for solen? 

Det er jo litt lyd med boblene på, men de brukes ikke lenge av gangen. Ellers er det ganske stillegående, såvidt at du hører noe. Den andre naboen som har boblebad høres jo også godt av disse her, men han mottar ingen klager. Vi føler det er personlig. De hadde sagt til flere naboer at de var skuffet over at det flyttet inn en  barnefamilie, vi har bodd her i to år snart nå. 

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (10 minutter siden):

Jeg går ut fra at styret ikke vedtar nye borettslagsregler på et styremøte, men venter til det er generalforsamling som gjerne kommer neste vinter/vår.

Boretslagsstyret må forholde seg til regler for hva som kan og ikke kan være inngripen på medlemmene så den saken er grei, her har naboen fått for seg at hun skal styre de andre - det er ikke greit, jeg ville ignorert henne, badet når jeg måtte ønske det og om hun kom ut igjen stiller tilbake og spurt om hun var helt frisk. 

Anonymkode: a892e...234

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De køahze generelt på alt med 

Million skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg lurer også på hva naboen konkret klagde på? Jeg gjetter bare, men man kan jo tenke seg at ungene deres skråler og hoier en del når de bader og bruker det...? Unger er jo sånn når de koser seg i vann, og det kan være ganske slitsomt for naboer å høre på. Dere legger kanskje ikke merke til det fordi det er deres egne unger, men det er ikke like stas for andre, skal jeg love... ungeskriking og skråling er vanvittig plagsomt og tungt å høre på. Man orker rett og slett ikke sitte ute i sin egen hage når naboungene holder på sånn!

Jeg husker dette selv fra der jeg bodde før. Naboen vår hadde satt opp en diger trampoline, klint helt inntil hekken mot tomtegrensen mot oss. Og der hoppet og hoiet og skrek ungene DAGEN LANG, fra de sto opp og til de la seg omtrent. Skrik, skrik, skrik. Innblandet litt grining når noen ikke fikk det som de ville eller slo seg, og så nye runder med skriking.

Du bør for nabofredens skyld legge regler for ungene dine når de bruker boblebadet. Ingen skriking, bare normal prat og latter er lov. Ikke skrike! 

De andre barna våre er tenåringer og veldig rolige. I går når hun klikket satt to 15 åringer i badet helt rolig i 15 minutter og bare koste seg. Det var lyden av boblene som sikkert irriterte mest, men hun kunne hatt en dialog med oss om det. Klagen er på generelt alt med boblebadet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bråker unga? 

Anonymkode: af97e...71e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De køahze generelt på alt med 

De andre barna våre er tenåringer og veldig rolige. I går når hun klikket satt to 15 åringer i badet helt rolig i 15 minutter og bare koste seg. Det var lyden av boblene som sikkert irriterte mest, men hun kunne hatt en dialog med oss om det. Klagen er på generelt alt med boblebadet.

Ta med en vin og innviter henne oppi? 

Anonymkode: 9871a...19f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta med en vin og innviter henne oppi? 

Trekant?

Anonymkode: a9a90...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Husregler og vedtekter må godkjennes på generalforsamling, så de må isåfall kalle inn til ekstraordinær generalforsamling og det må stemmes over med flertall av beboerne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bråker unga? 

Anonymkode: af97e...71e

Absolutt ikke. Bare litt støy av selve boblene, men de brukes ikke mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Trekant?

Anonymkode: a9a90...f9f

Nei, bare en venninnekveld oppi der med vin liksom så hun glemmer at hun hater boblebadet ;) første mine foreldre gjorde da vi laga basseng var å invitere til fest. I løpet av de 10 år det stod, var det ikke én klage 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skaffet meg et sånt et selv, og det bråker da ikke veldig akkurat. Det er værre med varmepumpa. :P 

Men noen naboer har jeg merket meg er sure. Noen sier ikke hei, eller er veldig på å klage om at "barnet mitt er sånn og sånn, og dere er ikke nok ute, og du må klippe hekken og ditt og datt. Det er spesielt en karen som maser og hun dikter opp ting om meg og. 

Jeg elsker å ha en fin uteplass, så jeg har masse lys, stor parasoll og fin hage og det har jeg råd til selv om jeg er enslig mamma...Ikke alle så liker det. :) 

Anonymkode: 9fcad...d16

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke. Bare litt støy av selve boblene, men de brukes ikke mye. 

Boblene er vel bare på i ti min eler noe sånt, og så skrus de av igjen av seg selv.

Anonymkode: 9fcad...d16

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen forskjell på å leke i hagen eller å sitte i boblebad? Er vel like bråkete 😅

Anonymkode: 5c1d1...101

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...