Gå til innhold

Hvordan vil dobbelt renteheving slå ut på boligmarkedet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror folk herinne vil skje med Boligmarkedet i Oslo ved den dobbelte rentehevning som ble vedtatt denne uka her?

Vil det fortsette å løpe amok som det alltid har gjort eller er det en reell sjans for at det bremser litt opp nå?

Anonymkode: f7330...f42

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Grunnen til rentehevingen er jo nettopp det at de håper det vil stagge prisstigningen på boligmarkedet, og få folk til å besinne seg litt i budrundene. 

Men om det faktisk funker, gjenstår å se. Jeg leser blandede erfaringer her på KG. Noen skriver at de ikke får solgt, sliter med å selge, vet ikke sine arme råd når de sitter med to boliger og mellomfinansiering osv. Andre skriver at de har vært på visninger der boligene er blitt revet unna og solgt dagen etter visning, selv i høye prisklasser. Så ja... det er litt blandede erfaringer der ute. Noen sier boligmarkedet har stagnert (leser noen artikler om det også), andre sier at det går unna som før i de områdene de har vært på visninger (uten at de forteller akkurat hvor dette er rent geoografisk).

Her jeg bor (Oslo) har det vært stille for første gang siden jeg kjøpte for 7 år siden. Nå i våres var det to leiligheter til salgs her, et par hundre tusen under det som tidligere var pris for tilsvarende leiligheter (lik min). Den ene TROR jeg ble solgt, for annonsen forsvant, men den andre ble stående en stund før annonsen ble satt til inaktiv (det pleier å bety ikke solgt, bare tatt av markedet for øyeblikket). Tidligere ble jo leiligheter her bare revet vekk og solgt på flekken, uansett hvordan de så ut innvendig. Var inne i en leilighet i 2021 som var helt forferdelig. Ikke pusset opp siden 80-tallet, kjøkkenet fra 60-tallet var ødelagt, og noe av gulvbelegget der manglet, og den var skikkelig innrøyket over 25 år så veggtapeten var helt seig og gulbrun av nikotin og tjære. Den ble solgt for et par hundre tusen over prisantydning! Det var den gangen... 

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...