Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter flere år med sykdom kan jeg endelig holde på med fritidsaktiviteten min igjen. For oss med litt talent er det kun de store byene som gjelder. Vi har ikke råd til å bo i Oslo, men bor i Østfold. Samtidig har jeg en jobb i Vestfold. Jeg prøver å søke jobber i nærområdet og Oslo, men det er mange om beinet. Samboer er heller ikke interessert i at jeg går ned i lønn. Fritidsaktiviteten krever at jeg er i Oslo tre til fire dager i uken og da fra syv til ni. Vi har ingen barn, men en hund og en katt. Er det greit at jeg skal få gjøre det jeg ønsker?

Anonymkode: 98821...253

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer selv hva du vil gjøre. Samboeren din bestemmer om han ønsker å fortsette å være samboer om du ikke tar hensyn til hans ønsker. 

Om det ender med han knapt ser deg, må ta seg av hunden og gå tur med den hver dag og du ikke "gjør din del", og det at du går ned i lønn går ut over fellesøkonomien (og ikke bare dine "Lommepenger"), så skjønner jeg godt om han protesterer. 

Anonymkode: 5209a...965

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor er min mening ☺️ Har du en samboer som vil begrense livet ditt er det kanskje på tide å få han til å forstå alvoret. 

Anonymkode: c2e1f...e0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det greit, om det er det du ønsker å gjøre. Det er også greit at samboeren gjør det slutt med deg, om han føler at fritidsaktiviteten din går utover samliv og felles plikter rundt husdyrene deres. Man kan jo selvsagt gjøre det som er best for en selv, men må da også tåle konsekvensene.

Anonymkode: b4437...1df

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går flere turer med husdyr og tilbyr meg å jobbe i nærheten med redusert lønn. Jeg synes de to tingene gjør at jeg bør få lov

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg går flere turer med husdyr og tilbyr meg å jobbe i nærheten med redusert lønn. Jeg synes de to tingene gjør at jeg bør få lov

Hvor mye vil det egentlig hjelpe å jobbe litt nærmere hjemmet, når problemet samboeren din har er at du uansett er borte 4-5 timer annenhver ettermiddag? (2t aktivtet, 1-2t reise, gjøre seg klar)

Synes formuleringen om å "få lov" er rar. Du er voksen, han kan ikke nekte deg noe, men han kan reagere på det du gjør.

Anonymkode: 88acf...e9a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

bør få lov? Et voksent menneske som tar seg av sine ansvarsområder trenger ikke be om lov til å drive med idrett, hobby osv. En relasjon hvor den ene parten føler de har så mye "makt" over den andre at man må be om lov til ting man ønsker er ikke en god relasjon å være i. Dialog og felles ønsker om å få ting til å gå opp og gjøre ønsker mulig burde være et minimum for alle som skal være sammen med noen i et partnerskap. 

• Liker 1
Skrevet

Vinner samboeren din noe på å flytte eller er det bare for din del? Jeg kan forstå at han ikke har lyst hvis det betyr dårligere økonomi og ingen fordeler for hans del. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...