AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Jeg går tur hver dag, god tempo og veldig mye oppover bakke. Jeg går ikke tur jeg går fort, altså rask tempo. Har sett at jeg har gått ned i vekt, fra 59 til 56kg. Men vet ikke hva det heter så prøver å forklare. Under knærne på baksiden så disser det fortsatt, ingen muskler der😖 Det er løst liksom, ikke fast. Hva gjør jeg feil? Faren min går tur hver dag også og han har de musklene i beina, av å gå tur bare. Så jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil? Noen råd? Anonymkode: 6e28d...9ea
Sofakona Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Du får ikke slike muskler ved å gå tur ..da må du trebe knær,legg og bein. 2
Pappi Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 Altså, du har de samme musklene, men dine er kanskje mindre og har mer fett utenpå. Er det baksiden av leggen eller baksiden av låret du mener. Baksiden av leggen vil nok få bra treningseffekt av å gå i motbakker. Hvis du spesifikt vil trene baksiden av låret så slå opp på passende øvelser. 1
Rosalilje84 Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 Pappi skrev (3 minutter siden): Altså, du har de samme musklene, men dine er kanskje mindre og har mer fett utenpå. Er det baksiden av leggen eller baksiden av låret du mener. Baksiden av leggen vil nok få bra treningseffekt av å gå i motbakker. Hvis du spesifikt vil trene baksiden av låret så slå opp på passende øvelser. Ikke mye fett når man veier 56 kilo, altså. Slutt med det. 1 1
Pappi Skrevet 23. juni 2023 #5 Skrevet 23. juni 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Ikke mye fett når man veier 56 kilo, altså. Slutt med det. Dette blir for dumt, selvfølgelig er ikke en dame på 56kg overvektig, det har jeg heller ikke insinuert. Men hvis området som TS snakker om er «løst» på henne men ikke på faren så dreier det seg om forskjellig mengde underhudsfett på det aktuelle området. TS kan selvfølgelig ha gått ned masse i vekt slik at det er løs hud, men det sier hun ingenting om.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #6 Skrevet 23. juni 2023 Sofakona skrev (1 time siden): Du får ikke slike muskler ved å gå tur ..da må du trebe knær,legg og bein. Jo, faren min går kun turer og han har de musklene i leggene, så ja. Anonymkode: 6e28d...9ea
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #7 Skrevet 23. juni 2023 Pappi skrev (1 time siden): Altså, du har de samme musklene, men dine er kanskje mindre og har mer fett utenpå. Er det baksiden av leggen eller baksiden av låret du mener. Baksiden av leggen vil nok få bra treningseffekt av å gå i motbakker. Hvis du spesifikt vil trene baksiden av låret så slå opp på passende øvelser. Tusen takk for nytting info Det er baksiden av leggen jeg mener, altså fra kneet og ned, jeg er tragisk på å forklare men håper du skjønner. Anonymkode: 6e28d...9ea
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #8 Skrevet 23. juni 2023 Pappi skrev (1 time siden): Dette blir for dumt, selvfølgelig er ikke en dame på 56kg overvektig, det har jeg heller ikke insinuert. Men hvis området som TS snakker om er «løst» på henne men ikke på faren så dreier det seg om forskjellig mengde underhudsfett på det aktuelle området. TS kan selvfølgelig ha gått ned masse i vekt slik at det er løs hud, men det sier hun ingenting om. Jeg har litt kraftige legger (mener jeg) men er liksom ikke tykk. Når jeg feks sitter og tar på baksiden av leggen så beveger det på seg, det er liksom ikke fast. Det er ikke løs hud nei. Anonymkode: 6e28d...9ea
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #9 Skrevet 23. juni 2023 Du kan ha ødem/lymfeødem. Da hjelper aktivitet/trening bare noe. Trengs lymfedrenasje (en spesiell type fysikalsk behandling) og kompresjonsstrømper/plagg. Disse fåes evt laget på mål og dekkes av nav Hjelpemiddel. Anonymkode: 25777...081
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #10 Skrevet 23. juni 2023 Jeg veier 54 kilo og har tykke legger. Går også mye tur, mye motbakke. Fysioterapeuten jeg går hos, sier det er bare muskler! Kanskje du har mer muskler enn du tror? Anonymkode: 3ad62...acd
Pappi Skrevet 23. juni 2023 #11 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har litt kraftige legger (mener jeg) men er liksom ikke tykk. Når jeg feks sitter og tar på baksiden av leggen så beveger det på seg, det er liksom ikke fast. Det er ikke løs hud nei. Anonymkode: 6e28d...9ea Muskler er jo også løse når de er slappe. Tenker du vil se at det er mindre løst når du strammer musklene feks ved å stå på tå. Allikevel er det nok underhudsfettet (trenger ikke være mye) som er forskjellen hvis faren din har klart definerte leggmuskler. Husk at menn og damer lagrer fett forskjellig i tillegg til individuelle forskjeller. En mann kan ofte ha klart definerte leggmuskler selv om han har ekstra fett på magen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå