Gå til innhold

Søsknene mine har sluttet å ta kontakt!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger et tips angående søsteren min som ikke tar meg alvorlig da jeg har angstanfall og at når jeg tar kontakt med henne så vil hun ikke snakke med meg før jeg er bedre.. Hun har alltid vært sånn at hun tar kontakt med meg når hun kun vil meg noe men vil aldri snakke med meg ellers😥 Har en fortid som er så hard at jeg har noen dager som er ganske harde,har psykolog. 

Anonymkode: 57a1e...c1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lurt å slite ut nærmeste familie selv om man har angst. De er ikke utdnnet psykologer. Det er tungt å alltid ksulle føle seg som en.

Anonymkode: 0a213...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende hun føler du bruker henne som psykolog? Jeg sier ikke at du gjør det, men om du sliter tungt psykisk, og så "dumper" på en som overhodet ikke føler seg kvalifisert til å håndtere det, så er det ganske forståelig at vedkommende ikke ønsker å ha kontakt med deg når du har slike perioder. 

Jeg har vært i den enden, med en venninne som slet mye med angst og diverse, og altså, jeg måtte til slutt sette en grense for henne og si at dette må du ta med psykologen din, jeg klarer ikke mer... 

Anonymkode: 29f2e...132

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du trenger støtte fra søsteren din, men hvis du prøver å se det fra den andre siden er det ganske tøft å være støtte for andre hele tiden også. Søsteren din har et fullt liv, sannsynligvis med både partner, barn, venner, aktiviteter og annen familie. Det er utrolig slitsomt å forholde seg til mennesker med psykisk sykdom, og det er sikkert ikke lett å forstå det hvis man er den personen med psykisk sykdom. Prøv å forstå at hun må sette grenser for seg selv og hva hun kan håndtere i forhold til din sykdom. Det betyr ikke at hun ikke er glad i deg eller ikke ønsker å bruke tid med deg, men at hun også må ta vare på seg selv. 

Anonymkode: 27c22...2ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...