Drizzt Skrevet 23. juni 2023 #1 Del Skrevet 23. juni 2023 To svært alvorlige saker. Trettebergstuens sak er klart mye mer alvorlig, men likevel. Hva sier det om Støre som leder? Hva sier det om Ap som parti? Det virker som om holdningene om nepotisme står fortsatt sterkt i dette partiet og at Støre befester sitt inntrykk av å være en svak leder. Nå er jeg spent om det er flere skjeletter som er i ferd med å ramle fra Støres skap. Dere som har tenkt å stemme Ap i høst, påvirker sakene deres inntrykk av og tillit til Ap? 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 23. juni 2023 #2 Del Skrevet 23. juni 2023 Brenna og Trettebergstuen sine saker sier noe om Brenna og Trettebergstuen, ikke om Støre. Hans håndtering av saken, derimot, sier noe om han som leder og jeg syns han har taklet det veldig bra. Hva det sier om partiet... ja, kanskje at alle parti har skjeletter i skapet, nå også Arbeiderpartiet? Lignende saker dukker jo opp med jevne mellomrom, både fra venstre- og høyre-siden, så at dette sier noe spesielt om AP syns jeg det er vanskelig å se. Når det gjelder valget til høsten så skal vi heldigvis ikke stemme på verken Støre eller noen andre nasjonale politikere, men lokalpolitikere i vår egen kommune, som skal gå til valg på lokale saker. Hvis noen av mine lokale AP-politikere viser seg å ha lignende svin på skogen så påvirker det selvsagt valget, men det som skjer sentralt i AP har ingenting med min kommunes prioritering av kommuneøkonomien, hvor det skal bygges hytter eller om barnehagen skal utvides, heldigvis. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. juni 2023 #3 Del Skrevet 23. juni 2023 (endret) Nei, det de ble tatt for er jo en greie i alle sektorer inkludert politikken. Så intet nytt under solen der. Men at det påvirker omdømmet til AP og politikere generelt negativt? Absolutt. Men ja - stemmer ikke AP, men akkurat dette ville ikke påvirket min stemme om jeg gjorde det. Absolutt alle bransjer driver med dette, dessverre. Tenker ikke det var en sak å gå av for, og har stor respekt for Trettestuen. Endret 23. juni 2023 av AprilLudgate 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 23. juni 2023 #4 Del Skrevet 23. juni 2023 Digger at Trettebergsstuen bare tar ansvaret, istedenfor å prøve å ro det unna eller komme med dårlige forklaringer. Ferdig. Fått mer respekt for henne. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 23. juni 2023 #5 Del Skrevet 23. juni 2023 Erna kom seg jo unna selv om ørten justisministre måtte gå++ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pallvesen Skrevet 23. juni 2023 #6 Del Skrevet 23. juni 2023 Nå er det ikke Støre som skaper problemer. Problemet er at AP har dratt på seg en generasjon med karrierejegere som først og fremst er opptatt av sin egen makt og posisjon, fremfor partiet sitt beste. Disse folka er i hovedsak i 30/40-åra nå, og disse har helt andre holdninger til å gå over lik enn de litt eldre politikerne. 6 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pallvesen Skrevet 23. juni 2023 #7 Del Skrevet 23. juni 2023 Labello skrev (1 time siden): Digger at Trettebergsstuen bare tar ansvaret, istedenfor å prøve å ro det unna eller komme med dårlige forklaringer. Ferdig. Fått mer respekt for henne. Du tror virkelig det er slik det har skjedd? Aldri i livet. Hun har nok blitt kastet ut av Støre med makt, bare hør på Støres uttalelser i dag.. 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 23. juni 2023 #8 Del Skrevet 23. juni 2023 Denne regjeringen er en katastrofe på alle vis. Aldri hatt tillit til AP, så sånn sett påvirker det ikke 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pallvesen Skrevet 23. juni 2023 #9 Del Skrevet 23. juni 2023 AprilLudgate skrev (1 time siden): Nei, det de ble tatt for er jo en greie i alle sektorer inkludert politikken. Så intet nytt under solen der. Men at det påvirker omdømmet til AP og politikere generelt negativt? Absolutt. Men ja - stemmer ikke AP, men akkurat dette ville ikke påvirket min stemme om jeg gjorde det. Absolutt alle bransjer driver med dette, dessverre. Tenker ikke det var en sak å gå av for, og har stor respekt for Trettestuen. Labello skrev (1 time siden): Digger at Trettebergsstuen bare tar ansvaret, istedenfor å prøve å ro det unna eller komme med dårlige forklaringer. Ferdig. Fått mer respekt for henne. Dere kan jo lese VG sin artikkel om hvordan Trettebergstuen bevisst har benyttet tredjeparter for å omgå reglene, så kan dere jo tenke igjennom på nytt om hun fortsatt har æren i behold… https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/BWema9/hanne-skartveit-om-trettebergstuen-helt-utrolig 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brainstorm Skrevet 23. juni 2023 #10 Del Skrevet 23. juni 2023 Det er snusk og dumskap i alle partier. Jeg ville ikke stemt AP uansett, dessuten er det lokalvalg. Men hvis de nå gjeninnsetter Hadia Tadjik (eller kanskje Trond Giske?) begynner jeg for alvor å lure på om det er noen hjemme. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 23. juni 2023 #11 Del Skrevet 23. juni 2023 Jeg synes det først og fremst sier noe om vår politiske elite, og særlig AP som parti. Det er åpenbart at AP leter ganske desperat etter lederskikkelser og nye politiske stjerner. Man har forsøkt å skape noen ved Brenna, Tajik og Trettebergstuen. Problemet er at man kun leter én plass, nemlig i egne rekker tett på makteliten i partiet. Folk med partiboka i orden og som har gått den riktige skolen. Så kan man diskutere om kombinasjonen lite arbeidserfaring og bakgrunn fra AUF gjør deg rustet til å være statsråd. Åpenbart ikke. At de tre er relativt blottet for karisma gjør valget enda mer rart. Jeg må si jeg stusser på at landets (historisk i alle fall) største parti med et enormt partiaparat med tusenvis av politikere i hele landet ikke evner å finne bedre kandidater. Det må jo finnes enormt med kandidater rundt om i landet som er bedre egnet som ministre enn disse. Nei, de er kanskje ikke store navn nasjonalt enda, men om de er dyktige nok vil de jo bli det. Kanskje man faktisk ville klart å finne personer med litt kunnskap om departementet skal lede også? 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 23. juni 2023 #12 Del Skrevet 23. juni 2023 Siden Trettebergstuen gikk av så fort, trodde hun at hun ikke skulle bli undersøkt mer. Jeg er sikker på at det finnes mer. Jeg håper noen fortsetter å grave. Alt skal fram. Hun doblet tilskuddet til FRI i år, hvor en av hennes gode venner har vært leder 2011-2015. (før de skiftet navn) Hun har oppnevnt Bård Nylund til to verv og "innspilt" han en gang til. Bård Nylund er fadder til hennes sønn. Tilfeldigvis ville hun ta bort støtten til Harry Benjamin Ressurssenter, som har en helt annen tilnærming enn FRI. De vil observere og gi terapi, og har alltid vært forsiktig med hormoner til mindreårige.. Venner får dobbelt. Regjeringen fjerner midlene til Harry Benjamin ressurssenter på statsbudsjettet. - HBRS Foreningen FRI og Trettebergstuen vil gjøre det ulovlig å snakke med barn og unge om kjønnsdysmorfi, og utrede om det er komorbitet med andre diagnoser som autisme, anoreksi, ADHD, eller PTSD etter mobbing. Hun vil også ha inn det tredje kjønn. Hun er en aktivist for FRI. 11 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. juni 2023 #13 Del Skrevet 23. juni 2023 Pallvesen skrev (1 time siden): Dere kan jo lese VG sin artikkel om hvordan Trettebergstuen bevisst har benyttet tredjeparter for å omgå reglene, så kan dere jo tenke igjennom på nytt om hun fortsatt har æren i behold… https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/BWema9/hanne-skartveit-om-trettebergstuen-helt-utrolig 🫠 Ok, den fikk jeg ikke med meg. Jøssesfader…..hvorfor? Hva er så genialt med noen at de bare MÅ sitte i en eller annen posisjon? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pallvesen Skrevet 23. juni 2023 #14 Del Skrevet 23. juni 2023 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): 🫠 Ok, den fikk jeg ikke med meg. Jøssesfader…..hvorfor? Hva er så genialt med noen at de bare MÅ sitte i en eller annen posisjon? I bunn og grunn er det nok snakk om penger, dette her. Det blir fort 100-150 tusen i året av å sitte som styremedlem i det foreningene man snakker om her. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helsport Skrevet 23. juni 2023 #15 Del Skrevet 23. juni 2023 Støre må også trekke seg, der er det mye. En av mange ting: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6LzKo/ud-ga-millioner-til-stoere-venns-stiftelse Utenriksdepartementet har gitt totalt 6 millioner kroner i støtte til en stiftelse der en venn av utenriksminister Jonas Gahr Støre er involvert. Støres habilitet skal aldri ha blitt vurdert. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 23. juni 2023 #16 Del Skrevet 23. juni 2023 (endret) 19 minutter siden, Pallvesen said: I bunn og grunn er det nok snakk om penger, dette her. Det blir fort 100-150 tusen i året av å sitte som styremedlem i det foreningene man snakker om her. Renate Larsen har også dette med styrearbeid som karriere. Hun har drøssevis av styreverv og styrelederverv. Så dette virker nærmest å være fulltidsjobben hennes. Det er også slik at hun får bygget CV og nettverk med disse styrevervene som hjelper henne å få nye styreverv og styrelederjobber. Linkedin-profilen hennes: https://www.linkedin.com/in/renate-larsen-aa1672b1/details/experience/ Endret 23. juni 2023 av BitterMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 23. juni 2023 #17 Del Skrevet 23. juni 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor politikere ikke kan lære seg å være ærlige og følge lover og regler. Jeg er så drittlei av de krumspringene de gjør får så å si de er så lei seg for ditt og datt. De er ikke lei seg for det de har gjort, men for å bli tatt. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnesjenta Skrevet 23. juni 2023 #18 Del Skrevet 23. juni 2023 Inntrykket mitt var allerede ødelagt for lenge siden, hilsen tidligere AP velger. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 23. juni 2023 Forfatter #19 Del Skrevet 23. juni 2023 ops2 skrev (4 timer siden): Siden Trettebergstuen gikk av så fort, trodde hun at hun ikke skulle bli undersøkt mer. Jeg er sikker på at det finnes mer. Jeg håper noen fortsetter å grave. Alt skal fram. Hun doblet tilskuddet til FRI i år, hvor en av hennes gode venner har vært leder 2011-2015. (før de skiftet navn) Hun har oppnevnt Bård Nylund til to verv og "innspilt" han en gang til. Bård Nylund er fadder til hennes sønn. Tilfeldigvis ville hun ta bort støtten til Harry Benjamin Ressurssenter, som har en helt annen tilnærming enn FRI. De vil observere og gi terapi, og har alltid vært forsiktig med hormoner til mindreårige.. Venner får dobbelt. Regjeringen fjerner midlene til Harry Benjamin ressurssenter på statsbudsjettet. - HBRS Foreningen FRI og Trettebergstuen vil gjøre det ulovlig å snakke med barn og unge om kjønnsdysmorfi, og utrede om det er komorbitet med andre diagnoser som autisme, anoreksi, ADHD, eller PTSD etter mobbing. Hun vil også ha inn det tredje kjønn. Hun er en aktivist for FRI. Denne saken er nok den ekleste av alle lignende saker hvor Støres statsråder måtte gå av. Ikke bare fordi hun velvitende og med vilje brøt habilitetsreglene, men også fordi hun prøvde å omgå dem gjennom en tredjeperson. Det vitner til dårlig innstilt moralsk kompass. Resten du skriver om er bare såpass oppsiktsvekkende at jeg mangler ord. Det ligger sikkert mer bak som ikke er gravd frem ennå. Det eneste som kan toppe den komplette skandalen hun rørte sammen er å få Tajik tilbake som statsråd. Jeg håper Støre har selvinnsikt nok å forstå at dette vil skade ytterligere partiet hans ved kommende valg. Med fersk nestleder som brøt habilitetsreglene og 2 statsråd som gjorde det samme etter alle andre skandaler i regjeringen og krisene som skapes etter hverandre er det siste han trenger Tajik med hennes historikk. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RunM Skrevet 23. juni 2023 #20 Del Skrevet 23. juni 2023 Aldri mer AP. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå