AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #41 Del Skrevet 28. juni 2023 De jeg kjenner som har flat mage er tynn. I tillegg spiser de fleste av de minimalt med sukker og usunt fett. Da jeg veide 85kg bulet magen ut. Gikk ned til 67kg. Da ble magen så og si flat (før jeg spiste, da gikk den litt ut). Hadde jeg trent magen intensivt ville den kanskje ikke gått like raskt utover etter måltid. Anonymkode: 1a210...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #42 Del Skrevet 28. juni 2023 Dersom du har mye magefett, men er slank, så er det nok kostholdet du må se på. Det enkleste er å kutte ut all prosessert mat og lage mat fra bunnen. Godteri, snacks og junk holder du til 1-2 dager i uken. Spis nok protein. Tren styrke. Jeg tror mange vil slite med å spise såpass bra som kreves for lite magefett når man blir litt eldre. De fleste ønsker skeie ut flere ganger i uka, og lener seg på prosessert mat som er enkelt og kjapt. De bruker mye sauser, dressing og andre tomme kalorier. Dersom du spiser protein + grønnsaker til hvert måltid, så vil du slite med å legge på deg. Men for mange kan det være vanskelig å bli vant til smaken av den type mat når man har spist kombinasjon fettrikt og sukkerrikt i årrekke. Det kan føles smakløst og kjedelig. Det tar tid for smaksløkene å venne seg til det. Anonymkode: ab94b...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #43 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du har en BMI på 17 og du har så mye fett på magen at den ikke er flat? Det tror jeg ingenting på. Hva er din høyde og vekt? Selv har jeg en BMI på 19.5 og har flat mage og synlige abs. Anonymkode: 84731...19b Det er genetisk. Anonymkode: 1b1e6...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #44 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 14.35): Men hva gjør damer som har flat mage da? Hva slags øvelser gjør de og hva spiser de? Ts Anonymkode: f434b...5b1 Veldig ofte: fint lite. Mange bare fettlagrer på rumpe, lår eller jevnt på hele kroppen, der magen er flat, bare mindre definert om de legger på seg. Anonymkode: 39d63...f52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #45 Del Skrevet 28. juni 2023 Altså dette handler mest om genetikk. For eks, jeg har ca 20 i bmi. Men ALT fettet legger seg på magen og rundt livet, i tillegg er jeg lav, men har lange ben, dvs kort i ryggen. Så magen er der alltid. (Hvor skal den ellers gjøre av seg?). Min venninne har ca 20-22 i bmi men har superflat mage. Alt fettet hennes legger seg på rumpe og lår og hun er 10-15cm høyere enn meg. Hun trener ingenting og har født to barn, helt flat mage… sånn er det bare. Anonymkode: 13de9...bcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #46 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du har en BMI på 17 og du har så mye fett på magen at den ikke er flat? Det tror jeg ingenting på. Hva er din høyde og vekt? Selv har jeg en BMI på 19.5 og har flat mage og synlige abs. Anonymkode: 84731...19b Det er genetisk. jeg må legge på meg veldig mye før fettet legger seg på magen. Selv da jeg veide 25 kg for mye så hadde jeg relativt flat mage. Bygger også muskler fort. Mens en venninne av meg får fort stor mage hvis hun går litt opp i vekt. Anonymkode: 5cba2...ebc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #47 Del Skrevet 28. juni 2023 Noe å tenke på også at utsetter man kroppen for mye stress (for lite mat, dårlig søvn, overtrening etc) så øker kortisol og slik fettlagring på mage. Anonymkode: e0c07...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #48 Del Skrevet 28. juni 2023 57 minutter siden, AnonymBruker said: Så svaret er altså å bli undervektig? Anonymkode: 25631...842 Behøver ikke være det, jeg er personlig normalvektig, men mulig TS har en annen fasong og må ned i undervekt for flat mage Anonymkode: 19dde...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #49 Del Skrevet 28. juni 2023 On 6/23/2023 at 2:02 PM, AnonymBruker said: Tull. Får du større magemuskler får du ikke flatere mage så lenge du har fettet. Eneste som hjelper er å gå ned i vekt. Anonymkode: 968a6...4ec Sant, men når du styrker de INDRE magemusklene, så trekkes magen innover. Da vil den se flatere ut. Dette er de samme musklene som gjør at noen kvinner knapt ser gravide ut (feks. Fotballfrue for lenge siden) Stomach vacuum øvelser og mange pilatesøvelser er svært gode for å styrke disse. Og jeg har selv transformert fra blubbete mage til flat og nokså stram med hjelp av dette og ved å kutte tilsatt sukker (og sukkerfritt, for det kan jo lett gjøre oss oppblåst) Anonymkode: f28c8...e19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. juni 2023 #50 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) feil Endret 28. juni 2023 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. juni 2023 #51 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom du har mye magefett, men er slank, så er det nok kostholdet du må se på. Det enkleste er å kutte ut all prosessert mat og lage mat fra bunnen. Godteri, snacks og junk holder du til 1-2 dager i uken. Spis nok protein. Tren styrke. Nei, man kan ikke egentlg påvirke hvor fettet legger seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #52 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 14.35): Men hva gjør damer som har flat mage da? Hva slags øvelser gjør de og hva spiser de? Ts Anonymkode: f434b...5b1 Du sier ikke ett ord om hvor lenge du har prøvd få flat mage, hva utgangspunktet var, hvilken bmi og kroppsform du har, og hvor ofte du faktisk trener... Jeg har flat mage. Passer på å aldro ligge i kalorioverskudd over en syv-dagers periode. Enkeltdager her og der går fint. Jeg trener styrke ca 3-4 timer hver uke, i tillegg til at jeg løper noen kilometer 2-3 ganger i uka. Anonymkode: 2d1d0...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LissM43 Skrevet 28. juni 2023 #53 Del Skrevet 28. juni 2023 Magetrening og styrke har mye mindre å si sammenlignet med kalorier inn mot ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #54 Del Skrevet 28. juni 2023 Jeg har bmi på 19 og flat mage med litt definerte muskler. 30 år og 3 barn. Jeg løper noen ganger i uka og spiser vel akkurat så mye som Jeg trenger for å holde vekta. Jeg veide 15 kg mer tidligere, og da var magen selvsagt ikke like markert. Men jeg hadde nok sett sunnere ut nå med 3-4 kg mer Anonymkode: 96079...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #55 Del Skrevet 8. juli 2023 Så man må slutte å spise alt som er godt for å få flat mage? Trening funker ikke? Anonymkode: f434b...5b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #56 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så man må slutte å spise alt som er godt for å få flat mage? Trening funker ikke? Anonymkode: f434b...5b1 ?? Anonymkode: f434b...5b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #57 Del Skrevet 8. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Så man må slutte å spise alt som er godt for å få flat mage? Trening funker ikke? Anonymkode: f434b...5b1 Det er svært avhengig av kosthold ja. Men ved å trene indre magemuskler vil magen ha lettere for å bli "holdt inn", som sagt. Ellers er det jo selvsagt også slik at noen har mer tendens til å legge på seg på magen. Da må man ned i fettprosent, og kanskje såpass mye at det ikke er forsvarlig. Men min erfaring er at de aller, aller fleste kvinner kan få en definert nok mage med et rent kosthold, og holde seg unna sukker både tilsatt og søtningsmidler, raske karbohydrater som lyst brød og bakst, og kullsyre, og pilatesøvelser daglig. Da med mest fokus på de øvelsene som trener indre magemuskler. Gi det en måned som et testprosjekt. Du kommer aldri til å gå tilbake til nåværende livsstil når du ser de store forandringene! ☺️ Anonymkode: f28c8...e19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 8. juli 2023 #58 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 14.35): Men hva gjør damer som har flat mage da? Hva slags øvelser gjør de og hva spiser de? Ts Anonymkode: f434b...5b1 Jeg har flat mage (med unntak av etter å ha spist stor middag, hehe!). Jeg spiser grønnsaker, rent kjøtt og fiskefilet, fett fra mandler, fet fisk, olivenolje, karbohydrater fra frukt, bær og potet. I tillegg til cottage cheese og egg utgjør dette hoveddelen av kostholdet mitt. Hver dag. Kan selvsagt spise en pizza eller burger i blant, og en rute sjokolade her og der, men det hører sjeldenhetene til. Jeg trener tung styrke for hele kroppen (knebøy,. markløft,.pullups, pushups, utfall etc) 3-4 ganger i uka, løper en lang tur (typ 15km) og har kanskje en til økt med cardio hvis jeg har lyst,.men styrketrening er altså hovedfokus. Daglig går jeg minst 5-6 km, mer på treningsfrie dager Er generelt glad i fysisk aktivitet og det er også en sentral del i jobben min så jeg er langt mer aktiv enn nødvendig for å få flat mage. TS: hva gjør du per d.d, og hva har du forsøk å gjøre før? Hvordan ser en typisk matdag ut? Hva består treningen av? En får ikke flat mage av magetrening; det vil kun bygge muskler, ikke forbrenne fett. Ettersom du er langt ifra overvektig, ville jeg fokusert på å 1) spise rundt vedlikehold, og med fokus på gode råvarer 2) trene TUNG styrke, gjerne 3 fullkroppsøkter i uka og 3) ivareta hormonell balanse og sove nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå