AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Hei, jeg er en dame på 35 år. Har en datter på syv og en liten en på vei. Jeg har hatt ett krevende svangerskap grunnet noen helseutfordringer og kort livmorhals. Nå er det ferie og vi hadde bestilt sydentur. Noen dager før vi skal dra går jeg til sjekk hos lege og han anbefaler at jeg skal ta det helt med ro og ikke dra på ferie. Midt i dette blir jeg også veldig syk, med influensa og bihulebetennelse. Sier seg selv at jeg ikke drar. Men barnefar tar meg seg min datter på ferie til Spania og huset til sine foreldre (foreldrene hans bor 7 måneder ut av året i Spania, begge er pensjonerte) Min datter skal være der i 6 uker mens barnefar pendler mellom jobb og Spania (han jobber 2 uker på og 2 uker av) så her sitter jeg i Norge, gravid, syk og alene. Så mitt spørsmål er: er jeg berettiget til å føle meg alene og at barnefar gir totalt blaffen i meg? Og om noen menn leser dette, er dette ett tegn på at han gir totalt blanke faen? Anonymkode: 97c0f...0dc
Populært innlegg laviniabcn79 Skrevet 23. juni 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 23. juni 2023 syntes løsningen var fin jeg. du får jo virkelig muligheten til å slappe totalt av og ungen din får en herlig ferie. 57 4 8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 Jeg synes det høres ut som en fin løsning, datteren din får ferie og du får bare fokusert på deg selv Anonymkode: ede3b...f1e 19
Populært innlegg Daria Skrevet 23. juni 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 23. juni 2023 En annen måte å se det på er jo at han tar ansvar for at 7-åringen ikke blir sittende hjemme hele ferien fordi mor er syk...? 45 2 11
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #5 Skrevet 23. juni 2023 Jeg syns han var snill som tok med seg datteren din så hun fikk ferie. Anonymkode: 5e856...7de 23
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #6 Skrevet 23. juni 2023 Dette må da være den ideelle løsningen for deg. Du får slappet helt av og bare pleiet deg selv. Jeg hadde vært superglad. Anonymkode: dcaae...c68 14 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. juni 2023 #7 Skrevet 23. juni 2023 Høres ut som om dere ikke har kommunisert veldig bra. Men for ungen sin del er det jo en fantastisk ferie. Og du kan bare ta det helt med ro og ikke stresse. Jeg personlig, ville synes det var en perfekt løsning. Hadde hatt dårlig samvittighet om jeg hadde hindret ungen min i å ha en drømmeferie med besteforeldrene...
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #8 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, jeg er en dame på 35 år. Har en datter på syv og en liten en på vei. Jeg har hatt ett krevende svangerskap grunnet noen helseutfordringer og kort livmorhals. Nå er det ferie og vi hadde bestilt sydentur. Noen dager før vi skal dra går jeg til sjekk hos lege og han anbefaler at jeg skal ta det helt med ro og ikke dra på ferie. Midt i dette blir jeg også veldig syk, med influensa og bihulebetennelse. Sier seg selv at jeg ikke drar. Men barnefar tar meg seg min datter på ferie til Spania og huset til sine foreldre (foreldrene hans bor 7 måneder ut av året i Spania, begge er pensjonerte) Min datter skal være der i 6 uker mens barnefar pendler mellom jobb og Spania (han jobber 2 uker på og 2 uker av) så her sitter jeg i Norge, gravid, syk og alene. Så mitt spørsmål er: er jeg berettiget til å føle meg alene og at barnefar gir totalt blaffen i meg? Og om noen menn leser dette, er dette ett tegn på at han gir totalt blanke faen? Anonymkode: 97c0f...0dc Dette er jo HELT UMULIG å svare på. Og for et spørsmål egentlig. «Er jeg berettiget til…» Hva skal du med det svaret fra helt tilfeldige folk? Ringe samboer og si at Hanna fra Tromsø, Bente fra Stavanger og Elise fra Oslo synes han er dum og at du er berettiget til å synes at han gir blanke blaffen i deg? Du må jo prate med ham. Vurderer dere risiko ulikt f eks? Hvem andre enn deg tar han hensyn til her, sjuåringen som skal på ferie? Er du en engstelig eller rolig type? Er det stor fare for for tidlig fødsel? Hvem har du rundt deg ellers? Kan han komme seg raskt hjem om nødvendig? Dere må jo bare drøfte det. Trenger ikke være enige. Er sjelden noen fasit… Anonymkode: d7c56...b72 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #9 Skrevet 23. juni 2023 Jeg syns det høres greit ut; det hadde vært noe helt annet om han forlot deg med 7-åringen. Det hadde vært uakseptabelt. Min mann dro ikke på ferie for vi hadde flere dyr å ta hånd om, når jeg ble syk, om jeg var helt uten forpliktelser, hadde jeg syns det var helt greit han dro! Hvorfor syns du selv det er feil at han dro? Hva kjenner du på? Anonymkode: 73c25...342 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #10 Skrevet 23. juni 2023 Er han faren til henne du omtaler som DIN datter, eller er han stefaren hennes? Er han stefar er det jo veldig hyggelig av både ham og hans foreldre å passe ditt barn. Men jeg ser at du føler deg noe forlatt oppi alt dette her, samtidig som du slipper en 7 åring som kreler rundt beina på deg og en samboer som vil på ferie og som verken er syk eller gravid. Anonymkode: 4d78c...e8e 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #11 Skrevet 23. juni 2023 Synes det var bra at han ikke kansellerte. 7-åringen får jo en fin ferie! Skulle de sittet hjemme og holdt deg i hånden? Anonymkode: ef956...2c4 6
Gjest Elooon Skrevet 23. juni 2023 #12 Skrevet 23. juni 2023 Det var helt riktig gjort av faren og ta med seg datteren din på feire. Husk at datteren din har helt sikkert gledet seg og er glad for å reise på tur. Alle trenger ikke avlyse fordi om du ble syk. Hva har det med at du er gravid å gjøre? Han gjorde det riktige og har ingenting med at han gir blaffen i deg å gjøre. Du må slutte å tenke sånn er mitt råd. At mannen din og barnet ditt reiser på ferie, hvordan får du det til at han gir blaffen i deg? Skulle han liksom droppe alt, skuffe datteren din, være hjemme og pleie deg? Tenk deg om. Nei han gir ikke blaffen i deg. Han er på ferie som var planlagt på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #13 Skrevet 23. juni 2023 Synes det hørtes ut som en god løsning. Mann som tar ansvar. Anonymkode: b5cb7...caa 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #14 Skrevet 23. juni 2023 Du kan vel reise seinere? Anonymkode: b5cb7...caa 1
Ulven Skrevet 23. juni 2023 #15 Skrevet 23. juni 2023 Dette var vel den beste løsningen som alle involverte kunne få? Du har jo ikke mulighet til å følge opp datteren din, og mannen må jo på jobb, så nå kan du slappe av og bli frisk samtidig som datteren din får ha ferie med mennesker som har mulighet til å følge henne opp. 6
Ulrikke Skrevet 23. juni 2023 #16 Skrevet 23. juni 2023 Skjønner at du føler deg litt alene, men med tanke på datteren din må jo dette være den aller beste løsningen! 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #17 Skrevet 23. juni 2023 Det fantes vel ingen løsning her som var helt ideell for alle. For din datter er nok dette beste løsningen. Jeg hadde nok følt meg litt ensom, og det hadde nok vært bedre dersom du selv og følte at dette var den beste løsningen for deres familie som en helhet. Jeg syns du burde snakke med mannen din og forklare at du føler deg litt ensom oppi dette, men at du tenker at det er det beste for barnet deres. Så slipper dere å sitte der med en aktiv konflikt Anonymkode: f6f98...b76 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #18 Skrevet 23. juni 2023 Hadde satt STOR pris på om min mann hadde gjort dette!! Anonymkode: 7b502...66b 4 1
Eva-Lena Skrevet 23. juni 2023 #19 Skrevet 23. juni 2023 Jeg hadde vært kjempeglad for at 7 åringen får reist på ferie. Du kan slappe av så mye du måtte orke de 6 ukene barnet er på ferie. Influensa og bihulebetennelse er dritt, men desto mye bedre å være hjemme alene. Mannen din får jo ikke gjort noe med plagene dine uansett. 3
Sofakona Skrevet 23. juni 2023 #20 Skrevet 23. juni 2023 Du får huset for deg selv...du kan sive hvor lenge du vil.... ingen å tenke på uten deg selv...se hvor mye Netflix du vil..når du vil....dusje hvor lenge du vil .. NYT det til det fulle..snart har du en liten og stor du må ta vare på 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå