Gå til innhold

Ski til 14mnd gammel jente...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tuppa har lært seg å gå, og jeg kunne tenke meg å la henne prøve litt ski gåing allerede nå, eller evt til påsken.

Hva slags type ski bør jeg satse på, er det noe som heter ski uten bindinger??

Er litt grønn på dette område..

hvor lange bør de være? noe spesielt merke som egner seg godt for barn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun er veldig flink til å gå så ville jeg nok kanskje prøvd med ski ja. Og da ev slike "treplanker" som man bruker vanlige vintersko på/i.

Merke og slikt ville jeg ikek brydd meg noe om enda. Kjøp gjerne et par billige ski - kvaliteten er ikke så nøye nå alikevell - og til neste vinter må hun sikkert ha nye ski alikevell.

Dersom hun nettopp har lært seg å gå, så hadde jeg nok ventet, og så sett ann behovet nærmere påske. Man MÅ jo ikke få på barna ski med en gang de kan å gå...

Skrevet

Det er jo bare å prøve :) . Vi kjøpte ski på obs med remmer til å feste over skoene, sånne kan hun jo bruke neste vinter også.

Skrevet

Vi har ventet til barna er 2 før de får gå på ski, fordi vi ikke mente de var klare før. Da har vi kjøpt ordentlige ski, med ordentlige ski og binninger, synes det er viktig at de skal få en positiv opplevelse av skigåing fra første gang, og det tror jeg man får best ved å gå på gode ski. De som har testet barneski sier det samme, det lønner seg å kjøpe kvalitet. Hvis dere venter til neste vinter kan det jo være at det finnes et bruktmarked for ski hvor dere kan kjøpe billigere.

Minste str. i skisko er foresten 25, så det kan være at dere vil ha problemer med å finne lite nok, vi måtte speialbestille ski da vi skulle ha 1 m og de vanligvis begynte på 110 cm.

Skrevet
Det er jo bare å prøve  :) . Vi kjøpte ski på obs med remmer til å feste over skoene, sånne kan hun jo bruke neste vinter også.

Det gjorde vi og. Og eldstemann begynte like tidlig som ditt barn.

Og han elsker å gå på ski i dag også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...