kitekatt Skrevet 11. januar 2006 #1 Skrevet 11. januar 2006 ? Er det stor forskjell i prisene på servisene?
Brudesløret Skrevet 11. januar 2006 #2 Skrevet 11. januar 2006 Tror de har bedre utvalg på Glasmagasinet. Kan være greit å satse på et servise i et kjent merke, i tilfelle du ønsker å supplere etterhvert.
Marililja Skrevet 11. januar 2006 #3 Skrevet 11. januar 2006 Du burde jo finne serviset først! Tilbords og Christiania Glasmagasin fører jo ikke de samme merkene. Selv samler jeg på servise fra Porsgrund Porselen og det selges ikke på Tilbords. Synes generelt at CG har finere penservise enn Tilbords, men Tilbords har stort sett finere (og flere typer) hverdagsservise. Tror stort sett prisene er de samme.
Gjest Anerikke Skrevet 11. januar 2006 #4 Skrevet 11. januar 2006 Men de er elendige til å administrere ønskelistene på Glassmagasinet! Roter dem bort, og oppdaterer ikke hva som er kjøpt
Marililja Skrevet 11. januar 2006 #5 Skrevet 11. januar 2006 Men de er elendige til å administrere ønskelistene på Glassmagasinet! Roter dem bort, og oppdaterer ikke hva som er kjøpt ← Ok, det visste jeg ikke. Har bare hørt om positive erfaringer fra de som har brukt dem. Jeg har også kjøpt gaver til andre, og da oppdaterte de mens jeg var der. (Er jo ikke så stort problem heller da. Det er jo bare å bytte i etterkant.) Jeg skal uansett legge liste inn hos dem, i og med at det er der jeg har flest ønsker (i tillegg til porselenet samler vi på en vinserie fra Hadeland Glassverk som de heller ikke har hos Tilbords)!
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 Men de er elendige til å administrere ønskelistene på Glassmagasinet! Roter dem bort, og oppdaterer ikke hva som er kjøpt ← Sånn erfaring har ikke jeg.
kitekatt Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2006 Nå spurte jeg en venninne som har jobbet i porselensavdelingen på glasmagasinet i mange år før og hun sa absolutt glasmagasinet, siden de har produksjonsgaranti på 25 år. Og det er jo en fordel
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #8 Skrevet 11. januar 2006 Synes virkelig det er en uting med sånne lister som er lagt ut på forskjellige butikker. Man føler jeg presset til å kjøpe dyrere gaver enn man kanskje hadde tenkt til og ikke har råd til. Synes nesten det er litt frekt jeg.
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2006 #9 Skrevet 11. januar 2006 Synes virkelig det er en uting med sånne lister som er lagt ut på forskjellige butikker. Man føler jeg presset til å kjøpe dyrere gaver enn man kanskje hadde tenkt til og ikke har råd til. Synes nesten det er litt frekt jeg. ← Vi hadde ikke tenkt å lage liste vi, men gjester og bekjente maste, så vi til slutt så oss nødt til å gjøre det. Nå i ettertid er jeg veldig glad for at vi gjorde det. Tror mange som skal gi bort gave til bryllup ønsker å gi bort noe de vet brudeparet virkelig ønsker/trenger, i stedet for å gi ting som må byttes/stues bort i et skap. Nå vet ikke jeg gjest hva slags prisklasse du legger deg på når du skal kjøpe gave til bryllup, men alle de listene jeg har sett på når jeg skal kjøpe gave, har hatt et godt utvalg på ting fra ca hundrelappen og oppover.
Marililja Skrevet 11. januar 2006 #10 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Synes virkelig det er en uting med sånne lister som er lagt ut på forskjellige butikker. Man føler jeg presset til å kjøpe dyrere gaver enn man kanskje hadde tenkt til og ikke har råd til. Synes nesten det er litt frekt jeg. ← Jeg tenkte også tanken på å ikke legge ut liste, men vi har fått flere spørsmål om vi kommer til å legge ut liste (og det før vi har sendt ut invitasjon)! Tror ikke noen føler seg presset til å bruke mer penger enn de har råd til. På vår liste koster det billigste rundt 100 kroner, og det dyreste koster 1800,-. (Hadde ikke lyst å sette opp de dyreste tingene, men alle mente vi burde sette opp alt.) Finner man ikke noe på listene, så kjøper man noe annet eller et gavekort. Jeg har vært i endel brylluper, og jeg synes det er så lettvint med listene Endret 11. januar 2006 av Marililja
~Belle~ Skrevet 12. januar 2006 #11 Skrevet 12. januar 2006 Men de er elendige til å administrere ønskelistene på Glassmagasinet! Roter dem bort, og oppdaterer ikke hva som er kjøpt ← Dette er også min erfaring. For oss ble det en del bytting etter bryllupet. Fikk for eksempel 6 vin karafler, og det er litt i meste laget syns jeg.
Shea Skrevet 12. januar 2006 #12 Skrevet 12. januar 2006 Vi var heldige å fant servise og glass som begge kjedene fører. Registrerte oss på begge plasser. Det er jo ikke noe problem. Vi var nesten nødt til å gjøre det da det er langt mellom glassmagasinet og tilbords her hvor vi bor og gjestene kom spredt fra hele landet. I den ene byen var det glassmagasin og ikke tilbords og i den andre tilbords og ikke glassmagasinet.
Stinemora Skrevet 12. januar 2006 #13 Skrevet 12. januar 2006 Hadde liste både på Tilbords og på Glassmagasinet vi.... Pass på at du har gaver i alle prisklasser...
kitekatt Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #14 Skrevet 12. januar 2006 Hadde liste både på Tilbords og på Glassmagasinet vi.... Pass på at du har gaver i alle prisklasser... ← Ja det er det jeg tenker på. Vil ikke ønske oss noe som har veldig dyre deler...
Nemmera Skrevet 12. januar 2006 #15 Skrevet 12. januar 2006 Men de er elendige til å administrere ønskelistene på Glassmagasinet! Roter dem bort, og oppdaterer ikke hva som er kjøpt ← Det samme har de gjort på tilbords... er sånn som skjer innimellom alle steder det dessverre
IdaC Skrevet 12. januar 2006 #16 Skrevet 12. januar 2006 Vi hadde også liser begge stedene. Tilbords har jeg bare positivt å si om. På Glassmagasinet glemte de å hake av da ting ble kjøpt, så vi fikk masssseee dobbelt. Vi har kun fått postiv tilbakemelding av gjestene på å ha lister. Vi hadde satt opp ting i forskjellige prisklasser. De billigste ble kjøpt av bekjente og venner som kjøpte flere ting, mens de dyreste ble kjøpt av familien og forlovere våre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå