AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Del Skrevet 23. juni 2023 Jeg sa ja til å være fadder og hjelpe ekstra til med noen småting (bake kaker og organisere gavebord). Nå melder og ringer hun meg om alle mulige små detaljer som hun vil ha meg med på å ordne, alt fra blomster, underholdning, meny osv. Og vil også ha meg til å holde tale (baby er ca 5 mnd og vi treffes sjelden.) Hun har flere faddere, også i familien. Jeg har forsøkt å si ifra at jeg ikke har kapasitet til mer, men da ble hun kjempesur og sier at jeg ødelegger/svikter osv, og stemmingen er skikkelig sur nå. Jeg har klart å holde angsten min i «sjakk» over lang tid nå etter behandlingen, med øvelser, prioritering, lytte til kroppen osv, men nå er alt overveldende og jeg sliter med nattesøvnen pga alt dette. Har lyst til å bare gå tilbake til å gjøre det jeg først tenkte jeg skulle gjøre, men er redd for at dersom jeg konfronterer henne igjen så kutter hun meg helt. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 65229...9c9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #2 Del Skrevet 23. juni 2023 Herregud for et kvinnfolk.. Hun er jo helt sprut sprø. Her må du sette grenser for deg selv. Om hun blir sur og kutter deg helt, så er det good riddance, vil nå jeg si.. "Jeg vil ikke hjelpe utover de tingene jeg allerede har sagt ja til. Jeg kommer ikke til å holde noen tale. Jeg kommer kun til å bake og organisere gaverbordet". Det er helt lov, og altså, mer enn hva som er normalt. Faddere stiller som regel bare opp med å lyge om at de skal gi ungen en kristen oppdragelse i kirken. Hun virker som en bridezilla som tror at en fadder er en slags forlover.. Anonymkode: 495ee...208 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Del Skrevet 23. juni 2023 Jeg hadde gitt henne en tydelig beskjed på at hun krever for mye, og hvis hun skal bli sur så får hun finne seg noen andre. Anonymkode: b536a...413 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #4 Del Skrevet 23. juni 2023 Meld avbud og la henne være sur. Anonymkode: 1a38a...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #5 Del Skrevet 23. juni 2023 Da sier du, jeg forstår at dette er en viktig dag for deg. Men du vet jeg har angt. Og alt det du kommer med nå er for mye for meg. Tåle burde du jo vite at jeg ikke kan. Så det gjør jeg ikke. Så du må roe litt ned, om jeg i det hele tatt skal klare å delta Anonymkode: d3114...b2f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #6 Del Skrevet 23. juni 2023 Det er en dåp for pokker, ikke en galle for kongehuset. Henvis til hva du opprinnelig sa ja til og at du ikke har kapasitet til noe mer enn det. At hvis det ikke er nok kan du vike til siden sluk at hun kan gi oppgavene til en annen. Dåpzilla 😮💨 Anonymkode: 92f80...047 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #7 Del Skrevet 23. juni 2023 Herregud for et kjerringbeist🤔Jeg opplever av og til at kunder på jobb ønsker å involvere meg i ting som jeg ikke har betalt for, og jeg kveler det kjapt etter et par smeller jeg gikk på tidligere🤭Hun her virker jo ikke helt god…pardon me. Anonymkode: 97d35...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #8 Del Skrevet 23. juni 2023 Jeg ville ha snakket med henne. Sagt at du syntes det var så koselig å bli spurt om å være fadder til barnet hennes, men at du nå har forstått at dere har veldig ulik oppfatning av hva hun forventer av faddere, og at du tror det kanskje er bedre for henne og barnet at hun heller velger en fadder som ser barnet hennes oftere, og derfor blir bedre kjent med barnet, siden du ikke har kapasitet til å stille opp så ofte og mye som det hun ønsker seg av deg. Hun virker nærmest som en "dåpzilla" som noen over her skrev. Det er sikkert ikke slik hun ønsker å fremstå, men det er slik hun fremstår. Det er utrolig stas med barn, og de aller fleste gleder seg virkelig på andres vegne når de har fått barn. Men det er ikke bra å bikke over til å skulle lage kjempefester for det som egentlig bare burde være en koselig dag, uten press, uten jag. Anonymkode: cd56e...040 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #9 Del Skrevet 23. juni 2023 Har aldri hørt om underholdning i barnedåp? Anonymkode: 06edf...2f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #10 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg sa ja til å være fadder og hjelpe ekstra til med noen småting (bake kaker og organisere gavebord). Nå melder og ringer hun meg om alle mulige små detaljer som hun vil ha meg med på å ordne, alt fra blomster, underholdning, meny osv. Og vil også ha meg til å holde tale (baby er ca 5 mnd og vi treffes sjelden.) Hun har flere faddere, også i familien. Jeg har forsøkt å si ifra at jeg ikke har kapasitet til mer, men da ble hun kjempesur og sier at jeg ødelegger/svikter osv, og stemmingen er skikkelig sur nå. Jeg har klart å holde angsten min i «sjakk» over lang tid nå etter behandlingen, med øvelser, prioritering, lytte til kroppen osv, men nå er alt overveldende og jeg sliter med nattesøvnen pga alt dette. Har lyst til å bare gå tilbake til å gjøre det jeg først tenkte jeg skulle gjøre, men er redd for at dersom jeg konfronterer henne igjen så kutter hun meg helt. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 65229...9c9 Ærlig talt. En fadder møter i kirka og er fadder. En fadder skal ikke pynte og ordne og holde tale. Du er fadder, ikke forlover. Hun høres ho helt sprø ut Anonymkode: 8dbdc...b5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 23. juni 2023 #11 Del Skrevet 23. juni 2023 Høres ut som hun arrangerer bryllup og du er forlover 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 23. juni 2023 #12 Del Skrevet 23. juni 2023 Jeg har aldri vært i en barnedåp med så mye styr, men ønsker mor det, må hun ordne det selv eller spørre og få ja eller nei. Du ødelegger eller svikter selvsagt ikke om du ikke leier tryllekunstner, holder tale og lager menyer. Hva skal hun servere? tre-retters? Jøsses. Uansett. Jeg ville svart at du stiller opp med kake og organiserer gavebordet som avtalt, og at du gleder deg til barnedåp. Pleier hun å snakke sånn til deg, ville jeg sagt fra at det vil du ha deg frabedt. Er hun bare overstressa, ville jeg sagt at du forstår at hun er stresset, og om du var utydelig på hva du kan hjelpe til med, ville jeg gjentatt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 24. juni 2023 #13 Del Skrevet 24. juni 2023 Det var en ambisiøs dåp, ja! Drømmer hun om bryllup, kanskje? 😂 Bare ta en rolig prat med henne hvor du sier hvor glad du er for å være fadder og at du gleder deg til dagen. At du gjerne stiller med en kake også, men at det rett og slett blitt for mye for deg med alt det andre. Kanskje hun er så inne i sin egen boble at hun trenger en liten realitysjekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #14 Del Skrevet 24. juni 2023 Det høres ut som at det har rabla litt for henne. 😂 Tale i barnedåp? Det er ikke normalt at faddere skal ordne med blomster, underholdning, og meny. Spesielt ikke når du allerede ordner med kake og organisering av gavebord. Hva gjør de andre fadderne? Fadder handler jo om at hun ønsker deg i livet til barnet, ikke om å være slaven hennes når hun har ulike arrangement. Anonymkode: de481...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #15 Del Skrevet 24. juni 2023 Hva som er normalt og ikke, er ganske vidt. Her hvor jeg er fra er det ganske normale forespørsler å få (utenom underholdning). Men det jeg reagerer på er adferden/at hun har gjort deg utrygg i så stor grad at du er redd hun kutter deg ut om du setter grenser for deg selv. Det er manipulerende og giftig! Er hun sånn ellers, eller kan det tilskrives ubalansen man ofte er i etter fødsel? For er det førstnevnte hadde jeg vurdert vennskapet og hva godt det gjør for deg og ditt liv. Anonymkode: 76a6b...92c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #16 Del Skrevet 24. juni 2023 Pass i hvert fall på å takke pent nei dersom hun noen gang spør deg om å være brudepike... Anonymkode: a52d1...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 24. juni 2023 #17 Del Skrevet 24. juni 2023 Hør "kari" denne dåpen og alle disse tingene du trenger er mer enn jeg klarer så hvis vi ikke kan lande på en løsning begge er fornøyd med trekker jeg meg som fadder og som venn for dette går ut over min helse. Sånn! grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 24. juni 2023 #18 Del Skrevet 24. juni 2023 Her må du jo si fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #19 Del Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 23.6.2023 den 10.11): Jeg sa ja til å være fadder og hjelpe ekstra til med noen småting (bake kaker og organisere gavebord). Nå melder og ringer hun meg om alle mulige små detaljer som hun vil ha meg med på å ordne, alt fra blomster, underholdning, meny osv. Og vil også ha meg til å holde tale (baby er ca 5 mnd og vi treffes sjelden.) Hun har flere faddere, også i familien. Jeg har forsøkt å si ifra at jeg ikke har kapasitet til mer, men da ble hun kjempesur og sier at jeg ødelegger/svikter osv, og stemmingen er skikkelig sur nå. Jeg har klart å holde angsten min i «sjakk» over lang tid nå etter behandlingen, med øvelser, prioritering, lytte til kroppen osv, men nå er alt overveldende og jeg sliter med nattesøvnen pga alt dette. Har lyst til å bare gå tilbake til å gjøre det jeg først tenkte jeg skulle gjøre, men er redd for at dersom jeg konfronterer henne igjen så kutter hun meg helt. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 65229...9c9 Syntes det at du baker kaker, er fadder og ordner gavekort er mye. Jeg hadde vært overlykkelig over at noen ordnet så mye. Det hørtes ut som at hun vil du skal ta alle hennes oppgaver. Det er langt over streken å beskylde deg for å ødelegge/svikte. Jeg hadde ikke hatt lyst gjøre noe for noen som er så utakknemlig. Anonymkode: ad3d1...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #20 Del Skrevet 24. juni 2023 Tale i en barndåp? Det tror jeg er særs uvanlig 😅 her holdt samboer en «velkommen til bords»-tale, den inneholdt en kort forklaring av hva vi serverte og hvem som kunne starte med å forsyne seg. Så sa han værsågod og vel møtt, og ferdig med det. Hadde gitt beskjed til denne venninnen at fader og et par kaker til kakebordet holder i massevis, for mer har du rett og slett ikke kapasitet til. Man trenger ikke å ha angst engang for å føle dette blir for mye 😅 Anonymkode: c2443...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå