Gå til innhold

Sommerfest skaper mye plunder på jobber! Er så gøy hver gang...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Elsker hver gang det skal skje noe slike ting, som julebord/sommerfest...bla bla. Fordi jeg synes det er meningsløst, deltar aldri selv. Men er så gøy å se oppstyret rundt det. Alle SKAL delta, ingen blir spurt....man forventer det bare 😂🙈.

Hvorfor er nordmenn så klønete sosialt? At alt må arrangeres og organiseres, alle skal med. Sier man nei er man halshugd, det er jo ikke sosialt å tvinge mennesker sammen i voksen alder. Da er vi gamle nok til å bestemme selv, da funker ikke barneskolepedagogikken lenger.

Jeg undres, etter å ha studert i andre land med sosial kultur fikk jeg sjokk når jeg kom tilbake i Norge.

Anonymkode: 80f09...d00

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det sørger for at folk blir bedre kjent med hverandre, som igjen skaper et bedre arbeidsmiljø for de aller fleste. 

Ingen kan tvinge deg til å delta, men du blir jo raskt litt utenfor og til og med mislikt om du viser såpass åpenbart at kollegaene dine er totalt uinteressante for deg. 

Anonymkode: 06073...728

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Slik er det ikke på min arbeidsplass. Alle blir invitert, alle er ønsket, men ingen blir presset. Vi har noen som sjelden er med på sosiale ting, og det er helt greit, desto hyggeligere de gangene de deltar. Det er ikke til å stikke under en stol at det er mye identitetsbygging ("vi-følelsen") skjer på slike arrangement, og det merker man hvis man går glipp av.

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det sørger for at folk blir bedre kjent med hverandre, som igjen skaper et bedre arbeidsmiljø for de aller fleste. 

Ingen kan tvinge deg til å delta, men du blir jo raskt litt utenfor og til og med mislikt om du viser såpass åpenbart at kollegaene dine er totalt uinteressante for deg. 

Kjenner mine kollegaer godt nok, så det argumentet der holder ikke. Hørt den før :) 

At andre vil holde meg utenfor er jo ikke mitt problem, velger man å mislike de som ikke lar seg kue er man jo antisosial. Som du viser nå. Slike bør man ikke bruke tiden sin på.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (8 minutter siden):

Slik er det ikke på min arbeidsplass. Alle blir invitert, alle er ønsket, men ingen blir presset. Vi har noen som sjelden er med på sosiale ting, og det er helt greit, desto hyggeligere de gangene de deltar. Det er ikke til å stikke under en stol at det er mye identitetsbygging ("vi-følelsen") skjer på slike arrangement, og det merker man hvis man går glipp av.

Er jo ingen "vi", men er enkeltindivider som møtes for å gjøre en jobb sammen. Du skal ikke bruke fritiden din til å bygge relasjoner i arbeidslivet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Lar seg kue"? Det var da en særdeles rar holdning til det å delta på en sosial fest.

Ellers har jeg ikke samme erfaring som deg. Folk vil gjerne ha meg med, men respekterer om jeg takker nei.

Anonymkode: 90d3c...9f2

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er jo ingen "vi", men er enkeltindivider som møtes for å gjøre en jobb sammen. Du skal ikke bruke fritiden din til å bygge relasjoner i arbeidslivet.

"Skal ikke"? Det bestemmer jeg vel selv. Hvis jeg har lyst til å henge med kollegaer på fritiden, så gjør jeg det. Hvis du ikke vil, så står du selvsagt fritt til det.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvem har bestemt det? 

Anonymkode: c638c...5f7

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du skal ikke, nei, men tenk på at alle de andre faktisk bygger relasjoner allikevel. Det kommer du ikke utenom.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi det har du bestemt eller?😂

Anonymkode: 289db...a1b

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg synes du virker sosialt klønete. 

Du sier nordmenn ikke har sosial kultur, at det er forventet at alle skal delta, men så sier du at man IKKE skal bygge relasjoner på fritiden. Dette er jo frivillig, og kommer an på hvordan man har det på jobb, og hvilke behov man har sin individ. 

Du bæsjer deg selv på leggen her. Prøver å komme å være så sofistikert og bedre enn andre, så blir det bare dumt. Dette fikset du ikke i det hele tatt. Du er lik absolutt alle andre av oss nordmenn i såfall. 

Anonymkode: 0a57a...16a

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du synes det er meningsløst, mens kollegaene dine synes det er hyggelig. 

Anonymkode: 6dc38...561

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Du fikk sjokk fordi det arrangeres sommerfest? Og du elsker det, for du finner det helt meningsløst og deltar ikke... Og det er alle andre nordmenn som er klønete sosialt? 

Anonymkode: 8b876...a6f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Og det er bestemt av deg? I min jobb er det i stor grad et "vi" og vi hadde ikke klart å prestere på det nivået vi gjør om vi ikke hadde samarbeidet. Sosiale sammenkomster er også en viktig del av tilhørigheten til jobben og gjør at man presterer bedre som et team. 

Anonymkode: 343c2...e84

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ett godt arbeidsmiljø bidrar til bedre HMS og mindre sykefravær. Sommerfester og tid til å være sosiale gjør noe med arbeidshverdagen. 

Anonymkode: 9f5fc...099

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Elsker hver gang det skal skje noe slike ting, som julebord/sommerfest...bla bla. Fordi jeg synes det er meningsløst, deltar aldri selv. Men er så gøy å se oppstyret rundt det. Alle SKAL delta, ingen blir spurt....man forventer det bare 😂🙈.

Hvorfor er nordmenn så klønete sosialt? At alt må arrangeres og organiseres, alle skal med. Sier man nei er man halshugd, det er jo ikke sosialt å tvinge mennesker sammen i voksen alder. Da er vi gamle nok til å bestemme selv, da funker ikke barneskolepedagogikken lenger.

Jeg undres, etter å ha studert i andre land med sosial kultur fikk jeg sjokk når jeg kom tilbake i Norge.

kjenner meg ikke igjen. Hos oss blir alle spurt. Man melder seg på de som kan og vil. Ingen sure miner ovenfor de som ikke er med

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Plunder? Tror du mener noe annet, overskriften henger ikke sammen med resten.

Anonymkode: 7f36b...65f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

er jo ikke nødvendigvis fordi man finner kolleger uinteressante som er grunnen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i dette. Sommerfestene er for de spesielt interesserte. Årevis siden sist jeg deltok. Å fylle sammen har begrenset verdi for arbeidsmiljøet. Et koselig opplegg med noe mat er helt ok. 

Anonymkode: d49fe...74f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

man må jo så klart ikke men er da mange som finner venner på jobb da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...