Gå til innhold

Hadde Tinder vært mye enklere dersom også menn var veldig selektive med likes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom menn kun likte damer de oppriktig var interessert i å bli kjent med og date for et forhold? Da hadde det vel blitt mye mer oversiktlig og mye lettere med dating og finne den rette generelt. 

Anonymkode: 4fb80...6b5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at menn som er ute etter fast forhold burde ha høy terskel for å gi likes. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom menn kun likte damer de oppriktig var interessert i å bli kjent med og date for et forhold? Da hadde det vel blitt mye mer oversiktlig og mye lettere med dating og finne den rette generelt. 

Tror egentlig ikke det. Fordi en normal kvinne vil fortsatt ha hatt enormt utvalg siden de er svært attraktiv for de fleste menn, og en attraktiv kvinne ville ikke merket noe forskjell. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes at menn som er ute etter fast forhold burde ha høy terskel for å gi likes. 

Seriøse menn har ofte høy terskel for å gi likes. Det er gjerne derfor de ikke lykkes og da forblir enslig i årene som kommer. For mennene er ikke "gode nok" for kvinnene de først liker.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (1 time siden):

Tror egentlig ikke det. Fordi en normal kvinne vil fortsatt ha hatt enormt utvalg siden de er svært attraktiv for de fleste menn, og en attraktiv kvinne ville ikke merket noe forskjell. 

Seriøse menn har ofte høy terskel for å gi likes. Det er gjerne derfor de ikke lykkes og da forblir enslig i årene som kommer. For mennene er ikke "gode nok" for kvinnene de først liker.

Jeg trodde alle menn likte mer enn 50% av damene på Tinder. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg trodde alle menn likte mer enn 50% av damene på Tinder. 

Nei, mange av oss er ganske selektive, og kanskje spesielt vi som ønsker et seriøst forhold. I praksis fungerer det ganske dårlig, da sannsynligheten for å få en like i retur er forsvinnende liten. Sånn som jeg egentlig ønsker å bruke appen, altså å lese godt utfylte profiler, finne ting vi har til felles og kun høyresveipe de som både treffer utseendemessig (før du protesterer: det vil si ikke si "modellpene", men ca. på mitt nivå og omtrentlig min type stilmessig) og ser ut til å være ålreite å bruke tid sammen med, det går bare ikke. Å gjøre det er en så godt som garantert oppskrift på å forbli singel. Menn MÅ sveipe for og galt for å ha noen sjanse overhode, uansett hva vi måtte synes om det.

Det minner sånn sett mye om jobbsøking. Om du går på dagpenger nytter det ikke å søke et par jobber i måneden, vente på den perfekte stillingen der alt klaffer. Du må satse bredt, også der entuasiasmen kanskje ikke er 100%. Hvem vet, du kan jo bli positivt overrasket.

Anonymkode: 68444...e75

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (3 timer siden):

Lag deg en kvinnelig bruker og se på de mannlige profilene. Kvinner blir spammet av ekstremt dårlige profiler. De få ordentlige forsvinner i mengden av selvdigger-selfies på treningsstudio. Algoritmene er sånn at betalende menn kan sørge for at jeg får opp samme profilen hver eneste gang jeg logger inn. Betaler mange nok, så sitter jeg og sveiper gjennom de samme mennene flere ganger hver dag, i stedet for de som ikke betaler seg frem i køen. 

Anonymkode: 2d03f...3ff

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lag deg en kvinnelig bruker og se på de mannlige profilene. Kvinner blir spammet av ekstremt dårlige profiler. De få ordentlige forsvinner i mengden av selvdigger-selfies på treningsstudio. Algoritmene er sånn at betalende menn kan sørge for at jeg får opp samme profilen hver eneste gang jeg logger inn. Betaler mange nok, så sitter jeg og sveiper gjennom de samme mennene flere ganger hver dag, i stedet for de som ikke betaler seg frem i køen. 

Du. Dette tror jeg på. Haiene vet hvordan dette gjøres, mens de ordentlige misliker hele opplegget, noe som igjen speiler profilene deres :) Men det tar ikke faktum bort i at de ordentlige faktisk selekterer likes'a deres nøye, og liker kun kvinnene de kunne tenkt seg, som igjen gjør at sjansene for å lykkes blir svært reduserte. Særlig siden de kvinnene som blir likt også er disse som får 1000 likes på 10 minutter.

Konklusjon: Tinder er et forbanna makkverk. For begge kjønn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anser meg selv som ganske oppegående, har et godt utseende, god og ryddig inntekt, bil og leilighet. 

Vært på Tinder og sveipet på de jentene jeg likte - og jeg er selektiv. Sveiper ikke på "alt" for å få meg et ligg.

Mine tanker etter å ha skrota Tinder er at jentene der legger lista ALTFOR høyt. På meg virker det som om de venter på "George Clooney" lookalikes. Men hey, det er "their loss" 🙂

Anonymkode: 5d497...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Hadde menn fra naturens side vært like selektive/kresne som kvinner, ville jo ikke dette vært noe «problem». De mest attraktive av begge kjønn, ville fått mye oppmerksomhet, mens de fleste kvinner ville fått like lite oppmerksomhet som de fleste menn får idag. Menn er biologisk disponert for å være ukritiske mht kvinner, og det er det nok lite å gjøre med.

Anonymkode: 62863...76a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (15 minutter siden):

Du. Dette tror jeg på. Haiene vet hvordan dette gjøres, mens de ordentlige misliker hele opplegget, noe som igjen speiler profilene deres :) Men det tar ikke faktum bort i at de ordentlige faktisk selekterer likes'a deres nøye, og liker kun kvinnene de kunne tenkt seg, som igjen gjør at sjansene for å lykkes blir svært reduserte. Særlig siden de kvinnene som blir likt også er disse som får 1000 likes på 10 minutter.

Konklusjon: Tinder er et forbanna makkverk. For begge kjønn. 

Jeg tror du misforstod meg?

Haiene (-bra navn!) er enten åpenbart «fuckboys» eller har dårlige profiler, men de betaler, og siden jeg aldri sveiper ja på de, så dukker de opp hele tiden! Hvis jeg sitter og sveiper i 20-30 min, så vil jeg kanskje få opp noen veldig få, normale profiler, før jeg får opp haiene på nytt.

Med andre ord; hvis jeg vil finne en normal profil (-som er ikke-betalende), så må jeg være villig til å kaste bort mye tid på å sveipe forbi haier først..  

Og det gidder jeg ikke, så jeg kommer til å slette profilen min. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er forøvrig likedan på alle datingsider og jeg var "smart nok" til å betale for 6 måneders medlemsskap for å senke kostnaden - men ikke villig til å senke kravene så mine profiler forsvinner også 😅

Anonymkode: 5d497...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde sikkert blitt et litt mindre skrudd marked. Men bare litt. Når kvinner sitter og kan velge så velger de akkurat de samme mennene. Uavhengig av om de egentlig har sjans på dem for forhold.

Jeg tror forskjellen hovedsakelig ville vært at de mindre attraktive damene ikke ville fått noen matcher, og heller ikke sex.

Anonymkode: 839c9...1ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, vi har vel det?  Jeg tror ikke jeg sveiper mer enn 5%. Jeg har Gold, så jeg ser hvem som har gitt like. Ytterst sjelden jeg velger å matche en av dem. 

For å få en bedre opplevelse, burde man i hvertfall sørge for å få kjønnsfordelingen lik. 

Anonymkode: 8e588...bcf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig høy terskel for å sveipe høyre. Sveiper på kanskje 5%. Med så få høyresveip, så blir jo også sjansen for en match ekstremt lav. Ikke så farlig egentlig, for dersom det skulle bli en match, så vil det være med en dame jeg virkelig har lyst til å bli kjent med. 

Jeg sveiper forøvrig på helt helt "vanlige" damer, sorterer bort de ekstreme, enten det er ekstremt utseendefiksert, ekstremt treningsfikserte eller andre ekstremvarianter. Jeg ser etter et fint smil og "snille øyne", og naturligvis interesser og verdier som kan funke sammen med mine. Krysser fingrene. Jeg trenger bare èn :)

Anonymkode: ea1e6...51d

• Liker 2
Gjest ufiltrert
Skrevet

De fleste menn sveiper høyre på alt uten å se engang.

Ville verden vært bedre uten krig? seff men skjer ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, mange av oss er ganske selektive, og kanskje spesielt vi som ønsker et seriøst forhold. I praksis fungerer det ganske dårlig, da sannsynligheten for å få en like i retur er forsvinnende liten. Sånn som jeg egentlig ønsker å bruke appen, altså å lese godt utfylte profiler, finne ting vi har til felles og kun høyresveipe de som både treffer utseendemessig (før du protesterer: det vil si ikke si "modellpene", men ca. på mitt nivå og omtrentlig min type stilmessig) og ser ut til å være ålreite å bruke tid sammen med, det går bare ikke. Å gjøre det er en så godt som garantert oppskrift på å forbli singel. Menn MÅ sveipe for og galt for å ha noen sjanse overhode, uansett hva vi måtte synes om det.

Det minner sånn sett mye om jobbsøking. Om du går på dagpenger nytter det ikke å søke et par jobber i måneden, vente på den perfekte stillingen der alt klaffer. Du må satse bredt, også der entuasiasmen kanskje ikke er 100%. Hvem vet, du kan jo bli positivt overrasket.

Jeg synes sammenligningen med jobbsøknader er interessant. De fleste som har vært med i ansettelsesprosesser vet at generelt sett, underselger kvinner seg, mens menn overselger. Kvinner bruker generelt mer tid på søknadene, og kan begynne intervjuet med å si at de ikke har kompetanse innenfor ett av de syv punktene listet i annonsen, mens noen menn har erfaring som lagermedarbeider og søker på stillingen som IT-sjef. Jeg tenker at her hadde en midelvei vært bra. Ikke overtenke at alle bokser skal tikkes av, men heller ikke prioritere kvantitet, i stedet for kvalitet. Jeg tror generelt at kvinner opplever at sjekkemarkedet ofte er spam, mens menn ødelegger sin egen markedsverdi ved å spamme i stedet for å spisse sin profil og sine likes. Det finnes menn som kun har en liste med hva de IKKE ser etter eller som umiddelbart ber om nudes eller forteller om kinks.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2023 den 8.37):

Ja det er klart at om menn ikke hadde ligget med kvinner de ikke ønsket noe forhold med ville det åpenbart vært enklere å bruke tinder for å finne noen å gå inn i et forhold med. Det gjelder nok også utenfor plattformen. Det ville nok også ført til at mindre attraktive kvinner ikke ville opplevd oppmerksomhet og å bli "brukt og kastet" av mer attraktive menn, og sånn sett kanskje bidratt til å gi enkelte "evig enslige" et litt mer realistisk bilde av tingenes tilstand. 

AnonymBruker
Skrevet
qwerty1 skrev (19 timer siden):

Skulle ønske tinder og alle private nettdatingsider ble gjort ulovlig. Så skulle det vært en offentlig subsidiert nettdating side med 1 profilbilde som måtte blitt tatt av en fotograf. Gjerne med dress/kjole. Så var dype tester for personlighet og dokumentert jobb, utdanning ol.

Dagens situasjon er den at mindre attraktive menn er helt ute av markedet, mange damer går på rundgang for sex og færre er i parforhold enn noen gang.

Men ingenting hadde endret seg. Du hadde fortsatt ikke kunnet tvinge kvinner til å ha sex og bli sammen med menn de ikke er tiltrukket av. 

Anonymkode: 68a49...2d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (16 minutter siden):

Ja det er klart at om menn ikke hadde ligget med kvinner de ikke ønsket noe forhold med ville det åpenbart vært enklere å bruke tinder for å finne noen å gå inn i et forhold med. Det gjelder nok også utenfor plattformen. Det ville nok også ført til at mindre attraktive kvinner ikke ville opplevd oppmerksomhet og å bli "brukt og kastet" av mer attraktive menn, og sånn sett kanskje bidratt til å gi enkelte "evig enslige" et litt mer realistisk bilde av tingenes tilstand. 

Jeg er såkalt mindre attraktiv kvinne. Jeg har aldri hatt noen popularitet i virkeligheten, og heller ikke på Tinder. Å unngå å bli brukt til bare sex er enkelt - la være å ha sex med fuckboys.

Anonymkode: 68a49...2d4

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Helene1982 said:

Jeg synes sammenligningen med jobbsøknader er interessant. De fleste som har vært med i ansettelsesprosesser vet at generelt sett, underselger kvinner seg, mens menn overselger. Kvinner bruker generelt mer tid på søknadene, og kan begynne intervjuet med å si at de ikke har kompetanse innenfor ett av de syv punktene listet i annonsen, mens noen menn har erfaring som lagermedarbeider og søker på stillingen som IT-sjef. Jeg tenker at her hadde en midelvei vært bra. Ikke overtenke at alle bokser skal tikkes av, men heller ikke prioritere kvantitet, i stedet for kvalitet. Jeg tror generelt at kvinner opplever at sjekkemarkedet ofte er spam, mens menn ødelegger sin egen markedsverdi ved å spamme i stedet for å spisse sin profil og sine likes. Det finnes menn som kun har en liste med hva de IKKE ser etter eller som umiddelbart ber om nudes eller forteller om kinks.

Problemet er at når kvinner og intervjuere sitter der med en forventning om at menn overselger seg, tilpasser de også forventningene til det. En mann som oppfører seg mer som en kvinne (som foreslås her i tråden) og underselger seg, er det en reell fare for at de faktisk likevel tror han overselger, og dermed konkluderer med at han må være totalt ubrukelig.

Endringer som dette nytter bare ikke å gjøre som individ, det må skje på gruppenivå. Om ikke alle menn (og/eller kvinner) endrer adferd mer eller mindre samtidig, vil endring hos individer bare føre til at disse eliminerer seg selv fra hele greia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...