AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Del Skrevet 23. juni 2023 Hei Jeg jobber alene på ett lager (grossist,klær), når jeg begynte var vi fire. Men etter som tiden har gått har de andre på lageret forsvunnet pga nedskjæring, oppsigelser naturlig avgang . Den dårlig økonomi gjør at det ikke blir foretatt noen nyansettelser. Siden det er bare meg igjen synes jeg det er vanskelig å organisere meg, eller forhandle lønn. Jeg vet heller ikke hva andre ufaglærte, uorganiserte tjener. Så er det noen her for vet hva lønna burde ligge på? Jeg har forresten 200kr timen. Anonymkode: 5822b...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #2 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei Jeg jobber alene på ett lager (grossist,klær), når jeg begynte var vi fire. Men etter som tiden har gått har de andre på lageret forsvunnet pga nedskjæring, oppsigelser naturlig avgang . Den dårlig økonomi gjør at det ikke blir foretatt noen nyansettelser. Siden det er bare meg igjen synes jeg det er vanskelig å organisere meg, eller forhandle lønn. Jeg vet heller ikke hva andre ufaglærte, uorganiserte tjener. Så er det noen her for vet hva lønna burde ligge på? Jeg har forresten 200kr timen. Anonymkode: 5822b...427 En faglært har en lønn på ca. 500 000,- i året. Du ligger ca. 100 000,- under som ufaglært. Helt ok tenker jeg. Kanskje du kunne tatt fagbrevet i bedriften du er nå? Da vil lønnen automatisk stige ved bestått fagprøve. Anonymkode: 94fe8...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Del Skrevet 23. juni 2023 Du har for lite, tariffen på grossist er 256,72kr. Dette er minstelønn...har ikke noe med fagbrev å gjøre. Det bør du kreve, selv om du ikke er organisert må din bedrift være konkurransedyktig i lønn. Her må du gå i forhandlinger NÅ!! Når 3stk er fjernet har de spart MYE i kostnader, som du skal ha endel av. Ellers slutter du!!! Folk må lære seg å slutte. Anonymkode: 4e2fd...ff0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #4 Del Skrevet 23. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Du har for lite, tariffen på grossist er 256,72kr. Dette er minstelønn...har ikke noe med fagbrev å gjøre. Det bør du kreve, selv om du ikke er organisert må din bedrift være konkurransedyktig i lønn. Her må du gå i forhandlinger NÅ!! Når 3stk er fjernet har de spart MYE i kostnader, som du skal ha endel av. Ellers slutter du!!! Folk må lære seg å slutte. Anonymkode: 4e2fd...ff0 Dette!! Sjekk grossistoverenskomsten. Du må forhandle lønn eller så finner du deg lett jobb hos noen som følger tariffen. Anonymkode: 3881e...54f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #5 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette!! Sjekk grossistoverenskomsten. Du må forhandle lønn eller så finner du deg lett jobb hos noen som følger tariffen. Anonymkode: 3881e...54f Det er jo idiotene som jobber under tariff som ødelegger arbeidslivet. Gjerne kommer fra andre land. Anonymkode: 4e2fd...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå