Gå til innhold

Lønn lagerarbeider

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg jobber alene på ett lager (grossist,klær), når jeg begynte var vi fire. Men etter som tiden har gått har de andre på lageret forsvunnet pga nedskjæring, oppsigelser naturlig avgang . Den dårlig økonomi gjør at det ikke blir foretatt noen nyansettelser. Siden det er bare meg igjen synes jeg det er vanskelig å organisere meg, eller forhandle lønn. Jeg vet heller ikke hva andre ufaglærte, uorganiserte tjener. Så er det noen her for vet hva lønna burde ligge på? Jeg har forresten 200kr timen.

Anonymkode: 5822b...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei

Jeg jobber alene på ett lager (grossist,klær), når jeg begynte var vi fire. Men etter som tiden har gått har de andre på lageret forsvunnet pga nedskjæring, oppsigelser naturlig avgang . Den dårlig økonomi gjør at det ikke blir foretatt noen nyansettelser. Siden det er bare meg igjen synes jeg det er vanskelig å organisere meg, eller forhandle lønn. Jeg vet heller ikke hva andre ufaglærte, uorganiserte tjener. Så er det noen her for vet hva lønna burde ligge på? Jeg har forresten 200kr timen.

Anonymkode: 5822b...427

En faglært har en lønn på ca. 500 000,- i året. 

Du ligger ca. 100 000,- under som ufaglært. Helt ok tenker jeg.

Kanskje du kunne tatt fagbrevet i bedriften du er nå? Da vil lønnen automatisk stige ved bestått fagprøve.

Anonymkode: 94fe8...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har for lite, tariffen på grossist er 256,72kr. Dette er minstelønn...har ikke noe med fagbrev å gjøre. Det bør du kreve, selv om du ikke er organisert må din bedrift være konkurransedyktig i lønn.

Her må du gå i forhandlinger NÅ!! Når 3stk er fjernet har de spart MYE i kostnader, som du skal ha endel av. Ellers slutter du!!! Folk må lære seg å slutte.

Anonymkode: 4e2fd...ff0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har for lite, tariffen på grossist er 256,72kr. Dette er minstelønn...har ikke noe med fagbrev å gjøre. Det bør du kreve, selv om du ikke er organisert må din bedrift være konkurransedyktig i lønn.

Her må du gå i forhandlinger NÅ!! Når 3stk er fjernet har de spart MYE i kostnader, som du skal ha endel av. Ellers slutter du!!! Folk må lære seg å slutte.

Dette!! Sjekk grossistoverenskomsten. Du må forhandle lønn eller så finner du deg lett  jobb hos noen som følger tariffen.

Anonymkode: 3881e...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette!! Sjekk grossistoverenskomsten. Du må forhandle lønn eller så finner du deg lett  jobb hos noen som følger tariffen.

Anonymkode: 3881e...54f

Det er jo idiotene som jobber under tariff som ødelegger arbeidslivet. Gjerne kommer fra andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...